Vinterbebisar i Södertälje
Hej,
Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt!
Hej,
Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt!
Välkommen till tråden spiran, kul att du hittat hit också :)
Mammsilon, beklagar förlusten av barnet.
Förstår att man speciellt efter det vill ha kontroll. Känner igen dig från en annan december tråd.
Et3vema, thanks!
Mammsilon: då är vi inne på rätt vagn helt enkelt :) för oss är det viktigt att den går och köra i snö, det kan ju bli en sån där snörik vinter och det går inte att lita på plogning! Kul att höra att du är så otroligt nöjd till och med :)
Bärsele ja, det ska vi köpa. Har hört att babybjörns inte är bra och obekväm. Har du tips även där?? ;)
Spiran86: jag mår riktigt bra när jag är hemma hos maken men eftersom jag jobbar i Skövde och veckopendlar så har jag illamående i omgångar och annat. Tror det är mycket psykiskt då jag längtar hem ;) det går nog över desto närmare mammaledigheten jag kommer!
En mammagrupp tycker jag låter som en riktigt bra tanke! Jag är på :) tror det kan vara både roligt och nyttigt att riktigt kunna "prata av sig" bebis då och då!
Ser att det är en del prat om snitt, eftersom jag jobbat på förlossning och sett många många snitt så är jag mer rädd för det än vaginal förlossning. Vet inte hur jag skulle klara av tanken på att veta vad de gör med min mage.. Kunskap är ibland inte så bra att ha ;) hoppas ni får den typen av förlossning ni vill, plus att jag alltid blir så ARG när det pratas över huvudet på patienten.. Oförskämt av sjukvårdspersonalen!!
Mammsilon och spiran86: det är just en duo med classic chassi som vi fastnat för, den tar upp i princip hela bagaget dock.. Men men ;) hört att det kan vara upp till 2 mån leveranstid så vi beställer nog en senast i oktober
Mammagrupp låter trevligt! Vi kanske till och med skulle kunna få till någon träff när vi kommit lite längre i graviditeten också :)
Et3vema: det kan vi säkert :) kul att ha några att följas åt med på denna resa :)
Vi har bestämt oss för en emmaljunga duo edge med classic chrome chassi. längtar nu tills rul, så vi kan beställa vagn. Blir svart eller navy, tror jag. Dock sugen på pp black pink
sambon avskyr den. Får se.. Vi kollar upp könet, men oavsett kön, vill jag ha rosa
Haha :) det är väl mest du som kommer köra den så, sambon går säkert med på det till slut spiran86 :)
Jag har fastnat helt för Capri black tyget, vill ha en för mig stilren vagn och så är jag svar för rutiga mönster på väskor, och liknande så det fastnade jag helt för. Maken tycker det är helt ok ;)
Frugrahn, vi skulle från början ha classic sport modellen i Capri beige. snyggt med rutor. Men rädd att jag ska tröttna.
Så helsvart eller navy är nog bäst.