• Jenna03

Var förvarar ni er flugsmälla? :)

Hej! Jag städade nyss mitt städskåp och kom då att tänka på att jag alltid har förvarat min flugsmälla där, utan att riktigt veta varför:). Så nu undrar jag var ni förvarar er flugsmälla, och varför ni har den just där! Bifoga gärna en bild på er smälla om ni har lust, det finns ju många sorter, en del riktigt fina:)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)
  • En struts
    annpe skrev 2012-07-10 09:36:40 följande:
    Man kan ju fånga getingarna i ett glas å bära ut dem oxå . Eller smälla dem med en ihoprullad tidning, det överlever de inte
    Jo, jag tar dem med tidning jag. Eller dammsugaren.
  • Jenna03

Nu är flugsäsongen igång på allvar! 30 flugor smällda bara idag...

• annpe
    En struts skrev 2012-07-10 23:32:33 följande:

• Martinisen
    En struts skrev 2012-07-10 23:32:33 följande:
    Dammsugaren kanske är effektiv?
  • annpe
    Martinisen skrev 2012-08-09 17:06:50 följande:
    Dammsugaren kanske är effektiv?

Kryper de inte ut då?
  • lissan01
    annpe skrev 2012-08-09 18:52:40 följande:

Kryper de inte ut då?

Ja fy, det skulle jag också oroa mig för..
  • mycketsaft

Har en i plast som det står "I will kill you til you die" på och en sån där elektrisk som ser ut som ett tennisracket. Den vanliga hänger i städskåpen och den elektriska vet jag inte var den håller hus just nu..

• lissan01
    mycketsaft skrev 2012-08-09 19:01:22 följande:
    Har en i plast som det står "I will kill you til you die" på och en sån där elektrisk som ser ut som ett tennisracket. Den vanliga hänger i städskåpen och den elektriska vet jag inte var den håller hus just nu..

Haha, "I will kill you till you die":) Vilken är bäst då?
  • annpe
    mycketsaft skrev 2012-08-09 19:01:22 följande:
  • mycketsaft
    lissan01 skrev 2012-08-09 19:03:18 följande:

Haha, "I will kill you till you die":) Vilken är bäst då?

I år har vi inte haft några insekter inomhus, men jag tog med den elektriska till pappa när vi åkte dit sist, han bor bredvid en bondgård, och jag tycker den fungerade bra :) Tidigare har den plastiga fungerat utmärkt. Kommer det en geting tar jag hellre den elektriska..
Svar på tråden Var förvarar ni er flugsmälla? :)