• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • Kimmice

Hatar spindlar. Dessutom har vi stora husspindlar här, framben till bakben ibland 4cm +. Så har fått panik och gallskrikit några gånger.
    Detta har lett till att min son nu också är rädd för spindlar... Obestämd

Så är det små spindlar är jag nuförtiden "modig" och bär ut dem själv i ett glas med papper under.
    Är det stora är jag JÄTTE modig och knackar på svärmor och ber om hjälp (om min man är och jobbar). Tyst    

• Klungan

Jag börjar gråta och ropar på sambon som får ha ihjäl den.

Är jag ensam hemma så stänger jag dörren till rummet den är i och tvingar senare någon på spindeljakt.

Det var lagom kul när jag bodde ensam och ingen kunde döda dem åt mig.

• hojnas

Jag skriker efter någon annan som får ta hand om det.

Är jag ensam så börjar jag gråta och hämtar dammsugaren som sen får stå igång länge efter att jag dammsugit upp den.

• Tjolinti

Jag låter dom sitta kvar såvidare dom inte är kring sängen och såna ställen som söker mig när jag går till sängs :D Är dom där så damsugas dom upp tyvärr. Tycker det är synd men jag kan helt enkelt inte ta dom :S 

• belnda89

Hämtar dammsugaren och sträcker mig så långt ut jag bara kan för att få tag på den, sen dammsuger jag upp lite grus och låter den stå på i fem minuter. Vadå fobi? Skrattande 

• Busbellan
    Martinisen skrev 2012-07-01 12:15:31 följande:
    Klarar du att smälla flugor med händerna också, eller kräver du flugsmälla? Min mamma klappar bara ihop händerna, och lyckas smälla flugan nästan varje gång, skickligt, men jag tycker det ser lite äckligt ut

Jag smäller med handen om jag inte har flugsmällan liggandes precis bredvid mig. Klappa ihop händerna klarar jag nog inte men smäller dem på nån yta, dock kan jag fånga dom levande ibland och släppa ut
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Lysrör

Jag äter upp dem. Det är nyttigt proteintillskott.

• Kisen82

bär ut dem i ett glas.
    Själv är jag lite spindelrädd när det är spindlar över en cm, men aldrig att jag skulle ha ihjäl ett nyttodjur.

Vi har spindlar ( små)  på sina ställen i huset o de får gärna vara kvar där för de fångar flugor o barnen älskar dem.

Kommer en stor spindel kryper det i hela kroppen  men jag skulle aldrig visa mina barn att jag själv är rädd för spindlar utan de har fått lära sig att det är fina djur som är ofarliga.
    Så mina barn bär gärna ut både stora o små spindlar, det har de fått lära sig genom sin pappa.
    Mina barn är 3 o 5 år.

♥ Alex sep 07 ♥ Anna juni 09 ♥
  • snällochgla
    hojnas skrev 2012-07-01 12:32:34 följande:
    Jag skriker efter någon annan som får ta hand om det.

Är jag ensam så börjar jag gråta och hämtar dammsugaren som sen får stå igång länge efter att jag dammsugit upp den.
    Vilken härlig "signaturbild" du har. Fru Bucket" eller Bouquet? Jag blir också livrädd när jag ser en spindel och lämnar rummet och stänger dörren tills någon modig kommer hem. Med åren har jag blivit så blödig så jag tycker faktiskt synd om småkryp och vill inte gärna döda dem. Tänker du inte på hur spindeln mår där inne i dammpåsen?
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?