• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • Martinisen
    smultronochrabarber skrev 2012-07-01 13:31:04 följande:
    Jo. Trots att jag har fobi för spindlar (speciellt stora saker) så kan jag ändå känna att dom har lika mycket rätt och leva som jag. Jag vill väl inte bli mördad för att någon jävel tycker jag ser förjävlig ut ;)
    Snällt:) Är du lika snäll mot exempelvis flugor och getingar?
  • Martinisen
    NextUp skrev 2012-07-01 13:36:52 följande:
    Annat: klämmer ihjäl med en bit hushållspapper som sedan spolas ner i toaletten. Det är viktigt att det spolas i toaletten annars känns spindeln inte död och borta. Är sambon hemma får han göra detta medan jag väntar i ett annat rum.
    Modigt ändå att våga klämma dem! Jag tycker det känns lite bra att känna knastret för då vet jag att den är borta!
  • Kaffekopp

Jag borde egentligen valt "annat" för eftersom jag är livrädd för spindlar, så skulle jag helst av allt ha ihjäl dem med en granatkastare, men sprutklorin går också bra. När de vedervärdigt otäcka monstren är döda tar jag en sopskyffel och slänger ner dem i toaletten.

• Martinisen
    Kaffekopp skrev 2012-07-01 14:10:02 följande:
    Jag borde egentligen valt "annat" för eftersom jag är livrädd för spindlar, så skulle jag helst av allt ha ihjäl dem med en granatkastare, men sprutklorin går också bra. När de vedervärdigt otäcka monstren är döda tar jag en sopskyffel och slänger ner dem i toaletten.
    Kemisk krigföring va:)
  • Kaffekopp
    Martinisen skrev 2012-07-01 14:12:03 följande:
    Kemisk krigföring va:)
    Jajamensan! Klorin är bra till nästan allt! Hårspray och sprutdeo som t.ex. AXE är det inte lika mycket tryck i. Men med sprutklorin så slutar de eländiga krypen att röra sig och skrynklar ihop sig på några sekunder. Cool
  • Martinisen
    Mamma till busfrön skrev 2012-07-01 13:09:11 följande:
    Jag slår ihjäl dem med en sko. Sen får de åka komunalt via den vita prorslins guden.Skrattande
    Blir det inte hemskt mycket klet om man smäller med sko?
  • Martinisen
    Kaffekopp skrev 2012-07-01 14:21:02 följande:
    Jajamensan! Klorin är bra till nästan allt! Hårspray och sprutdeo som t.ex. AXE är det inte lika mycket tryck i. Men med sprutklorin så slutar de eländiga krypen att röra sig och skrynklar ihop sig på några sekunder. Cool
    Fy så hemskt egentligen
  • stickkontakt

Annat: Om det är en stor fin spindel fångar jag den under ett glas och fotar den. Om det är en liten spindel eller om jag inte har lust att fota så låter jag den vara. Spindlar (i Sverige) är bra husdjur. Helt ofarliga och stör ingen men äter irriterande flugor. De får gärna bygga lite nät i mina hörn.

• Martinisen
    stickkontakt skrev 2012-07-01 14:27:51 följande:
    Annat: Om det är en stor fin spindel fångar jag den under ett glas och fotar den. Om det är en liten spindel eller om jag inte har lust att fota så låter jag den vara. Spindlar (i Sverige) är bra husdjur. Helt ofarliga och stör ingen men äter irriterande flugor. De får gärna bygga lite nät i mina hörn.
    Snällt och modigt:)
  • stickkontakt
    Martinisen skrev 2012-07-01 14:34:13 följande:
    Snällt och modigt:)
    Modigt vet jag inte. Jag är ju inte rädd för dem så det krävs inget mod
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?