• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • bruuden

är jag sj hemma blir det dammsugaren arnars får gubben plocka dem vidriga krypen

• persikofjaril

Fångar den i ett glas, täcker för med tex en tidning, och spolar ner i toaletten. Om det är en stor spindel. Är den liten så kan jag ta den med hushållspapper. Ser jag en spindel på balkongen så tar jag en sopborste och sveper till snabbt så den ramlar ner, så är den grannen unders problem sen.

Jag är inte direkt rädd för spindlar, tycker bara de är äckliga. Huuuu!

• Jenna03

Lite olika, men mest har jag nog tagit ett hushållspapper och klämt till, fast sedan jag fick barn har jag börjat fundera på om detta är lämpligt? Jag menar, det sänder ju lite konstiga signaler att jag ena stunden säger att man ska vara snäll mot alla, för att i nästa kallblodigt mosa en spindel. Vad säger ni övriga om detta?

• Jenna03
    Cornellia skrev 2012-06-30 23:31:53 följande:
    Annat:
    Hämtar katten och låter henne jaga. Hon aktiverar sig lite och jag blir av med spindeln. WinWin.
    Katter e bra till mycket :)
  • Anna86

Skriker på sambon så får han döda den och spola ner i toan. Jag är livrädd för dom :S Får hjärtklappning,blir stel och vet inte var jag ska ta vägen... Ute går det rätt så bra, då kan ja ignorera dom men inne i huset, usch.

• Martinisen
    Anna86 skrev 2012-07-01 09:59:16 följande:
    Skriker på sambon så får han döda den och spola ner i toan. Jag är livrädd för dom :S Får hjärtklappning,blir stel och vet inte var jag ska ta vägen... Ute går det rätt så bra, då kan ja ignorera dom men inne i huset, usch.
    Bra med sambo:)
  • snällochgla

Annat! Då jag inte vet hur min dotter gör när hon tar bort dem och jag springer in i ett annat rum. Hon tar hand om spindlarna och jag tar hand om ev getingar.

• Ojsan

Jag gallskriker tills min sambo kommer och bär ut den.

• Martinisen
    Ojsan skrev 2012-07-01 10:23:53 följande:
    Jag gallskriker tills min sambo kommer och bär ut den.
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?