• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • mliten

Är det en mini på typ 1-2 mm så låter jag den vara, en större runt en halv till en cm kan jag fånga i ett glas så får sambon ta ut den.
    Större än så

• Busbellan

Plockar upp den i handen och bär ut den, har aldrig förstått vad som är så äckligt med spindlar

Mamma till Nora, August och Ella
  • Martinisen
    Busbellan skrev 2012-07-01 10:37:12 följande:
    Plockar upp den i handen och bär ut den, har aldrig förstått vad som är så äckligt med spindlar
    Modigt tycker i alla fall jag:)
  • Martinisen

Ingen ännu som röstat på"smäller den med handflatan":) Förståeligt, men min svärmor gör faktiskt så! Pang med handen mot väggen/golvet bara, och så är spindeln platt! Fyy

• partouze

Har sjuklig skräck nästan svimmar av tanken , endå försöker jag i alla fall få ut den levande :)

• bodimit

Ofta låter jag dem vara. Men om det är en stor jätte spindel så släpper jag ut den. varför döda nåt som äter dom där jobbiga flugorna liksom?

• Busbellan
    Martinisen skrev 2012-07-01 10:40:43 följande:
    Modigt tycker i alla fall jag:)

Mamma till Nora, August och Ella
  • Martinisen
    Busbellan skrev 2012-07-01 12:07:13 följande:
    Klarar du att smälla flugor med händerna också, eller kräver du flugsmälla? Min mamma klappar bara ihop händerna, och lyckas smälla flugan nästan varje gång, skickligt, men jag tycker det ser lite äckligt ut
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?