• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • Martinisen
    Zchimla skrev 2012-06-30 20:00:05 följande:
    En flugsmälla - skulle aldrig klara med papper..
    Ja flugsmällan är användbar, finns förresten en tråd om det ubder "heminredning" här på forumet såg jag:). Men blir det inte kletigt om man smäller ett stort exemplar med smällan?
  • Gumsegumsan

usch, spindlar är min stora fobi och framför allt husspindlarna, de är ju döäckliga! tack och lov bor jag i ett nybyggt hus och har därför inte stött på så många ännu...

jag valde annat, för det beror helt på situationen. är jag ensam hemma så försöker jag få död på den utan att gå i närkamp. jag hade aldrig vågat ta papper eller ställa ett glas över den. är den på golvet kan jag kasta en pärm över den tex, men då får någon annan torka upp sen. är mannen eller någon annan hemma så får de ta den.

har bara stött på en stor äcklig en morgon i diskhon när övriga familjen sov. då satte jag ett jättetryck på kranen och spolade den tills den inte kunde röra sig, sen satte jag ett glas över och la en lapp till mannen att ta bort den.
    fy, vidrigare insekter finns inte...   

• Martinisen
    Gumsegumsan skrev 2012-06-30 20:12:32 följande:

usch, spindlar är min stora fobi och framför allt husspindlarna, de är ju döäckliga! tack och lov bor jag i ett nybyggt hus och har därför inte stött på så många ännu...

jag valde annat, för det beror helt på situationen. är jag ensam hemma så försöker jag få död på den utan att gå i närkamp. jag hade aldrig vågat ta papper eller ställa ett glas över den. är den på golvet kan jag kasta en pärm över den tex, men då får någon annan torka upp sen. är mannen eller någon annan hemma så får de ta den.

har bara stött på en stor äcklig en morgon i diskhon när övriga familjen sov. då satte jag ett jättetryck på kranen och spolade den tills den inte kunde röra sig, sen satte jag ett glas över och la en lapp till mannen att ta bort den.
    fy, vidrigare insekter finns inte...   

Har du ingen flugsmälla du kan använda? då kan man ju hålla avståndet
  • Gumsegumsan
    Martinisen skrev 2012-06-30 20:15:50 följande:
    Har du ingen flugsmälla du kan använda? då kan man ju hålla avståndet

nej det har jag faktiskt inte, och jag har aldrig tänkt tanken heller. tack för tipset!

Dock känns det ändå som att det kräver mer närkamp än jag egentligen vågar.. en golvmopps längd hade varit bättre. tycker ofta de sitter i hörnen och liknande och då är det svårt att komma åt dem med flugsmälla kan jag tänka.
    dammsugaren har även åkt fram ibland...  
  • PolyPond

Om sambon är i närheten så bär jag ut dem (eftersom han är rädd för dem), men annars låter jag dem bara vara. Jag har inte ihjäl liv bara sådär och här i Sverige har vi så små mesiga insekter att det inte gör så mycket om några bor inne hos mig.

• Göteborgsbruden

Annat: Låter dom va, har inget emot spindlar.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥ Ärtan BF 27/1 2013 ♥¸.?°´¯)
  • Zchimla
    Martinisen skrev 2012-06-30 20:03:26 följande:
    Ja flugsmällan är användbar, finns förresten en tråd om det ubder "heminredning" här på forumet såg jag:). Men blir det inte kletigt om man smäller ett stort exemplar med smällan?
    Man får ju vara lite talangfull och peta ned dem från vita väggar eller så och sen bankar man till dem på golvet (illskrikandes under tiden naturligtvis) Sen avlägsnas liket och man kan torka upp ev splatter
  • Lady Bird

Om jag törs tar jag dammsugaren. Annars ropar jag på grannen som är modig! Jag hatar spindlar!

• Mercurialis

Jag bär ut dem levande.

Jag tycker att spindlar är hemska, vidriga och otäcka och om jag vet att det finns en spindel inomhus, så måste den ut innan jag kan slappna av. Att det sedan finns en massa spindlar inne som jag är helt ovetandes om, det bortser jag ifrån.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?