• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • Catbride

Om bara jag är hemma så mosar jag med papper. Om sonen är i närheten så fångar vi i glasburk, tittar och inspekterar, sen bär vi ut. Försöker lära mina barn att vara snälla mot alla djur, stora som små! (Skenheligt - jag vet...)

• Care69

Dödar med flugsmälla och spolar ned i toaletten.
    Flugsmällan spolas ren med hett vatten. 

:*¨¨*:♥ Jag är inte ung nog att veta allt ♥:*¨¨*:
  • mbjorken

Ser jag en spindel så springer jag o skriker! (börjar gråta om den är stor) sen får sambon mosa den o spola ner i toaletten :))

• mde

Beror på, en liten i ett hörn får bo kvar, vi har en i köket just nu. En pytte med ett litet nät.

Men ser jag någon i en tråd blir jag livrädd och tar hårsprayen och tar sedan papper.

Är det större spindlar vill jag inte vara i samma rum och väntar på att sambon kommer hem som får he ut den, eller döda den 

• Purpurbräcka

Annat: Kollar om jag kan se om det är en hane eller hona och ger den ett namn. Är det sommar så kan det hända att jag fångar den och bär ut den, ifall jag får för mig att den trivs bättre där än inomhus.

• Martinisen
    Catbride skrev 2012-06-30 20:33:48 följande:
    Om bara jag är hemma så mosar jag med papper. Om sonen är i närheten så fångar vi i glasburk, tittar och inspekterar, sen bär vi ut. Försöker lära mina barn att vara snälla mot alla djur, stora som små! (Skenheligt - jag vet...)
    är du rädd för spindlarna, är det därför du slår ihjäl dem när barnen inte är i närheten, eller är du som jag bara för lat för att springa ut med dem stup i kvarten:)?
  • La Lola

Slår ihjäl med en sko!
    Inte min egna.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • vampyria2

Är livrädd för dem men bär ut dem på ett papper, klarar inte av att döda, inte ens insekter....tyvärr Drömmer

• 1978

Om de är stora fångar jag dem i ett glas eller i handen (beroende på om jag tycker att de ser läskiga ut eller inte. De med stor kropp är lite läskiga, de med långa ben är trevligare). Sen släpper jag ut dem, om det inte är kallt. Små spindlar delar jag min bostad med. De äter upp mindre välkomna besökare.

Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?