• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • toca

Attans jobbigt det där med att äta för tva! Jag menar, JAG har för länge sedan ätit upp min enda lilla kanelbulle, men den där rackans inneboende har minsann satt i sig TRE!

Tänk att man kan bli sa löjligt glad för lite deg!

• HååGe

Jag gillar köpesemlor! Har dåliga erfarenheter av svärmors hemgjorda semlor helt utan finess. Stenhård bulle, lös grädde och mandelmassa som en stenhård kula i mitten. Jag måste prova att göra egna - fast jag har inte riktigt tid...
    Heergud - tänk om Flinx ligger där nu med värkarbete och allt. Stackars människa! Fast det är häftigt också ju.

• Flodisen

Tricket med hemgjorda semlor är ju att blanda mandelmassan med innanmätet (själva bullen) på bullen tillsammans med lite mjöl alt grädde. Mums, mums!
    Florsockret på locket ska fördelas med sil, annars blir det fula klumpar och kala fläckar.
    Hoppa gärna över soclret i grädden, det blir så sött ändå.

Semlan ska avnjutas med varm mjölk på djup talrik. Man börjar med att ta av och äta locket, sedan hälls den varma mjölken på grädden. En del av grädden smälter och rinner nerpå talriken tillsammans med mjölken. Semlan äts sedan runt om så att man har de gottanste innandömmet kvar till sist.

Åhh vad jag blev sugen på hemgjord semla...

• ElinPeelin

jag e sur....

väntade på att bli upphämtad på jobbet...

men han hade somnat i soffan...

så jag gick, med gråten i halsen, hela vägen hem....

& nu är jag grinig...

• ElinPeelin

Flinx var inloggad 20,30 torsdag, senast... mao så är hon upptagen

• Pricken i ny tappning

Men stackare där! Slå honom med något hårt i huvudet! Det kan han gott ha! Kan i och för sig förstå att man somnar in skönt i soffan efter en arbetsvecka, men ändå...

Svar på tråden Midsommargänget III