• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Tant T

Hej på dej själv du Surffia!! Jag tänkte på dig imorse, tyckte det var nån dag sen jag såg dig (här alltså!) och fundrade om du fastnat i nån bröllopsbutik eller om du blev kvarhålld i tvång av nån ilsken expedit för att du vägrade lämna tillbaka askungeklänningen!

Men var han på fullaste allvar inte intresserad efter du sagt att du var gift?! Eller är han möjligtvis en snuskhummer som vill ha sina kvinnliga anställda lösa och lediga?!

• Surfergirl

Nej jag satt i utbildning hela dagen igår, alla konsulterna här var med. Jag hade arrat den så jag var lite mån om att den skulle bli bra. Men det gick finemang!

Nä, han var nog mest rädd att han skulle anställa nån som var tvungen att dra på mammaledighet direkt. Och... vad säger man. Jag förstår honom.
    Han har precis haft det scenariot med sin förra controller.

• Anemone

Så trött man kan bli på att arbetsgivare inte kan vara mer långsiktiga! För det är väl ingen kort projektanställning (som för mig)? Skulle det inte skapa en bättre arbetsmiljö om man hade en positiv inställning till att de anställda tar sig sin lagstadgade och rimliga rätt att under en viss tid ägna sig åt sin familj? Eller vill man ha ogifta, asociala kufar? Bra tänkt!

• Surfergirl

Precis, Anemone. Jag sa ungefär så till honom oxå, att han får försöka se det hela lite mer långsiktigt. Får väl se vad som händer.

• OZgirl

En perfekt ostomelett på ett litet fat, det blev Ozzys morgonmat! Till det en kanna te så är man fit for fight

Givetvis funkade det inte att gå in på det "korrekta" sättet på jobbet, så jag kör den mer instabila varisorten. So far so good, får se hur länge det håller. Har redan messat lite bissniss och mailat lite, så det ser bra ut!

Surfur, trist med sk "luttrade" chefer. Ni är ju helt olika personer, du och den andra donnan vars erfarenhet han lutar sig mot! Och han anställer väl inte nån för ett halvår utan på längre sikt?! Och helt ärligt, en kvinna i 30-årsåldern - varför skulle inte en sådan vara intresserad av giftermål och barn? Jag förutsätter att de jag har varit på intervju hos faktiskt har hjärna nog att lista ut det själva.

Apropå nyheterna som går här i bakgrunden: hur patetiska är inte sossarna?! Och Marita Ulvskog tycker jag är ett riktigt stolpskott.

• Surfergirl

Hon är ju jättefin Brittan! Bara för att hon inte är benrangel så är hon fet då eller? Jeez.

Undrar om LillFlinxen är på g?

• Tant T

Jag tycker Brittan är lagom nu! Hon är ju för fanken kvinna och mor och inte längre nån tonårsbrutta med finniga pojkvänner!

Ja, var är Flinxan?!! Men visst har hon väl bestämt med nån av er göteburgare att skicka SMS om och när det händer saker?!

• Anemone

Hoppas verkligen att det är bra med Flinx i alla fall!

Jag sitter och letar uppgifter om några växter som bara finns på öar mitt i Stilla havet. Guuud vad jag får lust att åka dit! Tänk att resa runt i båt mellan alla dessa hundratals små öar! En expedition på ett år eller så skulle vara lagom.

Svar på tråden Midsommargänget III