• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • bebbe2005

Fast cocci, skandalöst är vad det är! Maste man da först ga till en hudterapeut för att fa recept? da blir väl krämen ännu dyrare?
    själv har jag hört att Palmers cocoa butter cream/oil ska vara bra (för gravida magar), dock hatar min man kokos, sa bör nog hitta ett annat alternativ...

ja, Elin, jag blir nog tvungen att skriva mycket nonsens framöver, sa jag förblir ihagkommen

• esther williams

Åh, tack Timis, jag får spara lite så jag har råd att bli snygg!

Men Bebbe, det är inte kokos i cocoakrämerna utan kakao. Luktar ju lite skafferi det också men inte kokos!
    Jag har haft Body Shops Cocoa Butter och den var helt okej. Inga ränder fick jag i alla fall.

• Tant T

Förlåt Bebbe!! Jag är förkrossad, vad ska jag skylla på, grav.hormoner?! Eller så letade jag helt enkelt inte tillräckligt i mitt minne... Föllåt...

Och Elin tar som vanligt hem priset...

• bebbe2005

Oops, Esther! Tack för det tipset! Du har naturligtvis fullkomligt rätt! Det avslöjar ju dessvärre rätt rejält hur megastörd jag är denna vecka plus att jag inte direkt känner mig hemma bland krämer o sant...

• Timisen

Men det är så bebbe! Det är nån sorts automatisk omedveten gruppdynamik, försvinner man ur ett sammanhang så tar det tid innan man blir en naturlig del igen. Spelar ingen roll vem man är eller hur aktiv man var innan, det beror på hur länge man är borta. Har märkt samma sak irl; här på jobbet var det en tjej som jobbat här ett decennium (!) o försvann på annat jobb ett år o det tog tid innan man liksom kom ihåg att hon var tillbaka (o hon är INTE en grå mus Tror det handlar om att människan är ett vanedjur, att hålet efter en person i en grupp tätas av ren självbevarelsedrift...

Men ser man din semla ofta framöver så kommer man undra vart faan du är när du inte är inloggad...

• Timisen

Så ta det inte personligt var slutsumman...

• Timisen

Jaa att lyssna på mig avseende hudkräm, tandläkare o frisör...

• bebbe2005

ingen fara, Tanten! Elin har ju rätt, jag far passa mig

visserligen lär nu alla fa höra allt möjligt ointressant fran min sida framöver... t.ex. att vi har megamycket snö för tillfället och kallt (naja, imorse -12, nu snarare 0). imorgon ska visst all snö bort med regn...deppigt värre, men vill i och för sig hellre ha var!

• Tant T

Men däremot är Timisen en fena på skäggstrån, -vårtor och mustascher!!

Hemma på min gata i stan var det -22° igår morse! Men myggfritt!

• bebbe2005

I know, timisen... é lite känslig ibland bara, sa det far ni leva med!

Svar på tråden Midsommargänget III