Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Tant T

Passa're gosse!!!!

Förresten, Clinques krämer är oxå suvve om man har lust att lyxa till det för typ 400 spänn...!

• Timisen

Biotherm, Decleor, Clarin sägs alla vara supermärken (men dyra). Jag gillar Clarin. Fast jag tror iaf att det bästa är att kolla med en hudterapeut om vilken hy just du har o vilka märken hon rek. När du sen handlar ett bra märke ska säljaren kunna lämna ut prover så du slipper göra felköp. Kan de inte det - skit i att handla...

Seriöst va? Som en riktig östermalmshagga...

• Timisen

Många företag som prod dyra märken äger även billiga märken o innehållet är därför i princip detsamma...

• esther williams

Gomorron gomorron, eller vad det nu har hunnit bli!
    Kastar mig rakt in i dagens topic:
    Prövade Apotekets serie Time ett tag, de hade en ansiktskräm som man blev så jäkla snyggi för den hade lite lite skimmer i sig. Swosch, sa det, så var man genast lite piffigare. vete tusan om den skulle bita på så seriösa trötthetsringar som jag har idag men då tyckte jag den var toppen. När jag blev gravvo fick jag helt jättetorr hud i ansiktet och har sen dess kört med Eucerin 5% Karbamid-nånting-kräm, också från Apoteket. Gör det den ska mot torr hud utan att man blir flottig.

Men jag är numera högintresserad av saker mot... eh... "fina linjer" (läs "trötthet och rynkor").

• Surfergirl

SÅg nu Uppdrag granskning el vad det var, när de kollade Dafgårds produktion av köttbullar. "Mammas köttbullar" my ass, kostar 15 spänn mer per paket men går på samma produktionsband som Eldorado.

• Coccinelle

Heeeej!

Jag fick viktig info for ett tag sedan angaende ansiktskramer utav en kollega som jobbar med ett stort kosmetika marke som kund.
    Jag fragade om hon anvande de dar dyra kramerna etc och det gjorde hon inte uton hon gar till dermatologen och far recept pa ansiktskram! Darfor att receptfria kramer far inte innehalla partikler som gar in och verkar i huden, det ar olagligt. Sedan att reklambranschen gor allt for att fa konsumentarna att tro att kramerna ar djupverkande etc ar en annan historia
    Om man daremot ar villig att lagga ner dyra pengar for att kramen i fraga ar behaglig, kanns lyxig och skon ar en annan grej men man ska som sagt inte alls tro att den gor nagon nytta vad galler rynkor etc.

• Coccinelle

Citat fran ett inlagg pa brollopstorget :

"Tänkte bara kopiera en sak, så att ni inte blir lurade av alla Anti-rynk krämer som finns ute i marknaden.

Vad är det för skillnad på krämer som innehåller A-vitamin och A-vitaminsyror?

A-vitaminsyra i större mängder är ett läkemedel och får endast säljas på recept. De krämer som kan köpas i affärerna innehåller A-vitamin som är en helt annan sak, eller A-vitaminsyra i mycket små mängder. A-vitaminet används för sin antioxiderande effekt, men det är bara de receptbelagda krämerna som består av så pass mycket A-vitaminsyra att det påverkar rynkorna."

• ElinPeelin

Tant:
    min vikarie (som heter Elin!!!) har börjat och det funkar bra. Vi har inte så mkt att göra så hon får göra lite arkiveringar o sånt kul, sålänge men hon har huvudet på skaft och förstår vad jag förklarar, så detta kommer gå finemang. Men jag vet att dom kommer ringa mig 50 gånger innan BF ändå

Hudkrämer är ett dilemma. Jag har fått torr TORR torr hud sen gravningen, så jag har jordnötsolja på kroppen (bröst, mage, lår, rumpa) och body butter använder jag när jag inte tar oljan.

Har försökt ändra bild idag men det går inte

• Coccinelle

Jag maste ocksa byta bild, ska testa!

Svar på tråden Midsommargänget III