• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • bebbe2005

ett annat tema - mindre allvarligt förhoppningsvis, känner att jag tyngde ner stämningen aningen, men timisen försökte lockra upp den

Jo, idag ringde jag och anmälde mitt barn för dagisplats! Jo, det är sant! Här ska man göra det sa snabbt som möjligt. finns ju sa fa dagis och köerna är jättelanga... ska pa "intervju" pa dagiset om 2 veckor... allvarligt talat, känns urlarvigt, finns ju inte ens ett barn närvarande - hur ska jag redan nu kunna ställa intelligenta fragor om hur de uppfostrar barnet - kommer ju inte skola in barnet förrän absolut tidigast om 1 - 1/2 ar. nagra rad?!?!?

• Timisen

Tips till toca...?

Fortf står den jävla mätaren på 1399? Jag får helt enkelt räkna alla besökare o kolla om det är 1399..

• Timisen

Näe fan bebbe, jag kan forts snacka handikapp...tar inga som helst hänsyn till era gravnojor!!!

Ringde just en kompis som mått piss men som nu fått besannat det hon i princip visste; deras unge lider av autism Och jag känner mig lite grisig för jag har verkligen ogillat den lilla tjejen...

• Timisen

Det registrerades sent men TOCA den gravida lilla grisen blev ändå nr 1400... O eftersom hon efterskänkte vinsten så blir JAG gravad!

• toca

Ah, gud! Jag vet att det är sa här Bebbe men jag maste ända gapskratta! Kan ju avslöja för resten av gänget att jag och Bebbe ska ha FL-träff. 24 april kl 17.45 börjar nämligen var gravidyoga. Det ni! Men vi skrev just att det känns overkligt sa jag kan ju bara gissa hur det känns att ga pa dagisintervju! Ha, ha, ha!!!
    För var del är det nog inte sa aktuellt med dagis, tror jag. Man är väl hemmafru. Och har dessutom en hemmaman. Sa de manga tusenlapparna per manad som dagisplatsen kostar kan vi nog göra manga roliga saker för. Och om den stackarn skulle bli rastlös och vilja leka med naogn annan än de kompisar vi kan erbjuda sa har vi ett dagis här i byn. Precis runt hörnet faktiskt. Har svart att tänka mig att det skulle vara fullt?!??! Men vem vet...

• Timisen

Låt honom träffa folk som pratar vackra språk oxå!!!

Vilken bra idé att bebbe kan kolla upp om du är en lennart!!! Hade tänkt be henne om det faktiskt!

• toca

Vi är Lennart bada tva! Ska ga pa gravidyoga och spana in de läckra brudarna med runda former!

• Timisen

Men du är väl yoga-vig m h t dina sportmeriter?

• bebbe2005

just sa var det ja!

maste ocksa gapskratta faktiskt! Hur normalt känns det att ringa och anmäla sitt 3 1/2 manaders unga foster i dagiskön?? kan varken ange kön, födelsedatum eller beräknad inskolningsdatum...
    oh ja, funderar ocksa pa hemmafru, men att anmäla sig kostar ju ingenting, sa känns bättre att göra för mycket och ha stor valfrihet än ingenting... här är dock kö. i en kommun pa ca 30.000 invanare, som dessutom är Tysklands barntätaste, finns det 2(!) dagisgrupper som tar emot barn under 2 ar!!! helt otroligt! visserligen berättade dagisförestandaren att de utökar med 2 nya grupper till hösten.. men ända, är de efter sisadär 20-30 ar? housewives rules i detta land...

• toca

Om man nu da räknar med tre manaders sängliggande med varvat spyende och kanelbulleätande sa kan du ju gissa dig till hur min kropp och kondition är just nu...
    Jag blir anfadd när jag gar uppför trappan till andra vaningen!!! Sa jag behöver helt klart fa en spark i baken och komma igang och röra lite pa mig!

Svar på tråden Midsommargänget III