• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Pricken i ny tappning

Me too. Hungrig alltså! Har roat mig med att rensa ur frysen några dagar på raken och i dagen bjuds det på kryddstarka snabbnudlar med lite ägg, majs och kyckling. Hur sugen är man på det egentligen... Typ inte alls Men, men ska man flytta så...

Har letat på nätet efter ngn butik som säljer frukostbrickor med Gunilla Axéns mönster Moln på eftersom de var slut på Stockhome på Kungsgatan. Hade tänkt ge dem till min kompis i H-borg i helgen. Nån som vet? Har hittat i en liten affär på Polehmsgatan, men nog borde det finnas mer info/ställen om dem på nätet. Har googlat på alla möjliga sätt men inte ens hittat ngn leverantör. Suck! Jag är nog för gammal för nätet helt enkelt.

Det pratades om tandställning för min del när jag gick i femman, men man ville då vänta ett år. Då passade vi på att flytta från landsorten i Halland till storstaden och sen var det inget mer snack om det. Just då var jag superlycklig att slippa, men så här i efterhand...

• Pricken i ny tappning

Hoppas det går vägen för Timis och Mini (men Minis var väl igår?). Nån som hört nåt?

• Rally

Gravad Rally sitter vid datorn och snickrar på sin egen graviditetskalender (ej FL:s) när hon istället borde skriva på en projektansökan (deadline idag!). Jotack! Lite har det väl sjunkit in, men det är ändå overkligt på något sätt. Störst är nog förvåningen, sedan kommer molvärken i magen. Fick ju igår reda på att jag får leva med "mensvärk" i 3-4 veckor framöver och det var ju inte så roligt. Fast om den är lite tillfälligt borta en stund, så blir jag orolig. Annars är jag väl mest gårdagens nyhet. Det kommer nog andra lika spännande idag. Timisens möte och rapporten från Mini kanske? Och så hoppas jag ju förstås på nästa plus. De brukar ju komma lite i klunga och det vore så roligt med sällskap i det kulna höstmörkret.

Nä, nu MÅSTE jag stänga av och sätta mig och skriva!!

• Pricken i ny tappning

Men logga ut då Rally

• Pricken i ny tappning

Yepp! Vi köpte en Quinny Freestyle i söndags på nätet via www.mypram.com. En svart sittdel(grunddel) samt en knallröd liggdel och regnskydd. Såg just nu att de hade ett erbjudande på www.kidsroom.de på den svarta vagnen där även åkpåsen ingick för totalt 475 Euro. Med frakt skulle det bli ca 500 Euro och det är vad vi betalade utan åkpåsen. Trist, men samtidigt ville jag gärna ha en röd liggdel till sommaren. Töntig? Jag? Nej, nej...

Nu köpte Herqulesen väl? Vi var och testade den en del och var inne på den ett tag eftersom den föll J i smaken, men tyckte faktiskt att den kändes ngt klumpig och hade ganska breda däck (den trehjuliga alltså).

• Tant T

Jepp, vi har beställt Herqulesen, men inte den med tre hjul utan den med sex hjul, Herqules Razor6 Spin! Också röd! Vi tyckte den trehjuliga kändes lite instabil...

• bebbe2005

oj, här växlas samtalsämnena i högfart! när ni ända är inne pa barnvagnar, kollade ni in Kronan? ni verkar visserligen bada vara inne pa att skaffa 3-hjulsbarnvagn (ja, förutom du da tanten, som ska vara värsting med 6 hjul ), jag har fatt för mig att vi ska ha en klassisk svensk vagn att stoltsera med härnere

• OZgirl

Bebbe, Corazon har en Kronan och är jättenöjd med den! Verkligen! De hade köpt en Quinny Freestyle först men så gick den inte in i hissen (typ 1 cm för stor). Då blev det lite hastigt en Kronan och hon är kanonnöjd.

• Tant T

Bebbe, CM har Kronan och är helfrälst! Vi hade oxå funderingar på den men det finns ingen återförsäljare norr om Stockholm så vi skulle ha behövt åka ned till huvudstan för att provköra, klämma och sånt och då blev det genast så bökigt!

Svar på tråden Midsommargänget III