• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • ElinPeelin

Härligt med spontanträff på stan Tänk om ni inte hade träffats här på FL, då hade ni bara tittat lite på varandras barn och vagnar, och gått vidare

• ElinPeelin

hahaha vilken bild!!! helt sjukt!!

• bebbe2005

jag är spraklös! hur kan man bara tillata att ens barn blir fotograferat pa det viset - nagot mer patetiskt tror jag aldrig jag sett... men vi kan i alla fall se att det är en flicka, ängelsöt, eller hur skulle man tolka bilden....

• Coccinelle

Timisen, kom och beratta hur det gick

• Rally

Jaha! Där ser man hur det går när HG är ute och fikar istället för att styra upp FL med en välriktad harkling åt vår skenande Munter som uppmuntrades till upprepat bus av Tanten! F-n, kan man inte ens få skriva på sin ansökan en lite stund utan att ni två ska spåra ur??!! *sträng lärerinnemin i brist på övervakande HG*

• Surfergirl

Coccisen, jag har en syssling som är autistisk och har Aspbergers syndrom (samt lite andra problem) och en av hans personlighetsdrag är att han inte har någon empatisk sida, han är helt ointresserad av hur andra har det. Det är en del av sjukdomen.

• HååGe

Aspbergers är synnerligen knepigt! Jag har en kompis osm arbetar idéellt med en grupp Aspbergers-typer och det är rätt komiska historier hon berättar. De skiter ju i varandra och pratar bara om sina intressen - de brukar vara ganska hårt nishade på vissa saker. Någon kanske älskar tågtidtabeller etc.
    Jo, jag var på stan och mötte Flinx som energiskt traskade på Avenyyyyn (Göteborg är inte så stort som ni vet). Jag fikade med två riktiga P.K. morsor. Båda har begagnade vagnar och tittade med höjda ögonbryn på min glassiga lilla historia. Jag hade dessutom idag stövlar med klack. svart kappa och tydlig märkeshalsduk. Varöfr känner jag mig dum då? De har alltså foträta skor och den ena tjejen som jag inte träffat innan gjorde sin egen barnmat på enbart rättvisemärkt och biodynamiskt odlade grönsaker. Hon ville inte droga sig med kaffe och försökte att undvika salt på maten eftersom det är så farligt. Nåja, hon var jätterar, men jag kände mig lätt obekväm (älskar kaffe, äter massor av socker, tänker köpa burkmat, har inte tygblöjor etc etc etc).

• esther williams

...och så hinner du kanske pussa och krama din bebis också HG, och inte bara koka palsternackspuré, eller hur?!

Fy vilken läbbig bild! Såg inte bebisens armar helt röda ut, som om de fipplat och slitit i dem! huva!

Vi har också rullat på stan (även på Avvenyyn) men missade minsann de övriga damerna och unga herrarna. Och så blev BVCtiden inställd så inte fick vi chansen att springa på Flinx där heller. Nåja, får bli en annan gång.

Svar på tråden Midsommargänget III