Aspbergers är synnerligen knepigt! Jag har en kompis osm arbetar idéellt med en grupp Aspbergers-typer och det är rätt komiska historier hon berättar. De skiter ju i varandra och pratar bara om sina intressen - de brukar vara ganska hårt nishade på vissa saker. Någon kanske älskar tågtidtabeller etc.
Jo, jag var på stan och mötte Flinx som energiskt traskade på Avenyyyyn (Göteborg är inte så stort som ni vet). Jag fikade med två riktiga P.K. morsor. Båda har begagnade vagnar och tittade med höjda ögonbryn på min glassiga lilla historia. Jag hade dessutom idag stövlar med klack. svart kappa och tydlig märkeshalsduk. Varöfr känner jag mig dum då? De har alltså foträta skor och den ena tjejen som jag inte träffat innan gjorde sin egen barnmat på enbart rättvisemärkt och biodynamiskt odlade grönsaker. Hon ville inte droga sig med kaffe och försökte att undvika salt på maten eftersom det är så farligt. Nåja, hon var jätterar, men jag kände mig lätt obekväm (älskar kaffe, äter massor av socker, tänker köpa burkmat, har inte tygblöjor etc etc etc).