• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Jag vet exakt hur det går till att framgångrikt pricka äl! Ni fick till det precis rätt tror jag mini, när stickan ger utslag släpper ägget inom 12-36 timmar...dvs fredag är för tidigt men spermierna kan ju iof lägga sig på lur o vänta, troligen var max tidp lördag-söndag natt i ert fall.

Sen är det där som jag hela tiden frågar mig; hur kan tillverkarna påstå att testerna förutsäger när LH-hormonet börjar verka? Man har ju varken tid eller råd att testa med sticka varje timme...säg att man testar kl 8 varje morgon o det börjar hormonisera kl 9...då kan man ju liksom missat 23 timmar redan vid utslag o alltså är äl i full gång? Och kan vara över o förbi 12 timmar efter utslag? Alltså vid 12 timmar hormonförvarning, äggsläpp o sen äggdöd efter 24 timmar...

Den lillgamla klanthäck som nu skriver att det är inte så exakt, bara att knulla på varannan dag i flera veckor tycker jag ska ta o boka en megafest en vecka före BF...

• Timisen

Jag drömde icke så roliga ting som du cocci - drömde vidriga mardrömmar som fick mig att vakna! Kommer fortf ihåg dem, i en av mardrömmarna figurerade min chef som jag f ö blev förgrymmad på igår.

Vi gick inte ut igår.
    Jag tränade styrketräning och blev redigt trött o kände för att bara vara hemma. Fick stekt fläskfilé, ris o rostade grönsaker + favvorödvin o ljus uppdukat hemma av min personlige kock istället. Sen skulle vi kolla film vid 22 men jag blir så attans trött om jag somnar efter 24 så vi tar den ikväll ist.
    Lata generationen; äter hemma o kollar dvd på mega-tv...

• Surfergirl

Åldern Timisen, åldern. Vi har blivit gamla helt enkelt. Så jääävla mycket skönare att ha en hemmakock, en schysst flarra vin och en bra dvd ibland!
    Men vad jag ibland funderar på är NÄR exakt hände den omprioriteringen i mitt liv? Det var ju inget aktivt val jag gjorde.. typ nä nu får det vara bra med krogkvällar. Det blev liksom bara så. Hm.

• Coccinelle

Haller med er, det ar sa myyyysigt med hemmakvallar! Jag har nog gillat det anda sedan jag var liten, det har alltid varit ett maste forutom nar jag var 20-22 ar. Da var jag ute 5-6 kvallar i veckan, helt sjukt!

• flinx

go' förmidda!

lill-flinxen och jag sov till 9, gick upp och testade baby-sittern ett tag. han satt länge i den och verkade trivas! men precis när jag hällt mjölk på flingorma började et kinkas! är inte en fan av soggiga flingor. men jag lyckades amma och sörpla flingor samtdigt - utan att spilla på sonen! (drog en ointressant bilaga till GP över riskzonen ) wooohooo multasking!

igår när mannen kom hem ringde en av hans polare och började tjattra. samtalet blev längre och längre och jag hungrigare och surare! tyckte väl kanske han kunde prata oc laga mat samtidigt när jag ammade! till slut tog jag mitt barn på ena armen och började laga mat! först med vänster men frigjorde höger. tänkte han kunde fatta piken men han kacklade på. middan var halvklar när han slutade! män! "Ge din kvinna mat" är prio 1 när mitt prio är mat till sonen!

nu sover han på armen, men det kanske ni gissat. han har nog slocknat så att han slaggar vidare i egen binge snart!

stort hus =mer jobb. lite det som oroar mig men oj vad kul det vore med egen täppa!

• flinx

såg oxå film hemma igår: collateral med T cruise

• Timisen

Hoddeliho på dig oxå.

Jag och munter har ingenting att rapportera

Svar på tråden Midsommargänget III