• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Rally

Godmorron girl!

Här var det inga enheter i går kväll! Uppe med tuppen och pigg och ny(k)ter.

Vi hade solsken på eftermiddagen igår och mannen (bakis förstås, vad tror ni?!) kom hem tidigare från jobbet och vi gick en prommis. Härligt! Lite överraskande tidigt tog HAN upp namnfrågan! Och vi som inte har varit på inskrivning än och sett om det är nåt mer än fluff i magen. Hjälp!

• Rally

Usch då Munter! Låter läbbigt.

Men du knep i alla fall morgonens förstaplats, som jag trodde att jag hade säkert i hand. Attans!

• toca

Hello!

Idag ska vi vara husliga och aka och köpa trädgardsmöbler, krukor, frön och jord sa vi kan fa en härlig (?) trädgard i sommar! Redan nu kan man ligga ute i solen (dock inte i bikini!) och snart kan man nog sitta ute och äta pa kvällarna (om man har jäkligt mycket kläder pa sig, men ända!). Mysigt....!

• Timisen

Hej!
    Var uppe tidigt och satte igång bullbak och upptäckte att jästen - inköpt igår - hade bäst-före-datum 1 april! Vilket skämt! Så jag stolpade iväg till affären o utkrävde ny jäst, mjöl, smör o mjölk!
    Nu har jag fixat ihop degen o inväntar jäsningen.

• Timisen

Min egen jäsning har jag dålig koll på, men jag hoppas bäst-före-datum är ok.

• Anemone

Mors! Känner mig som en nyutsprungen ros idag! Med maken är det sämre. Han har visst järnkeps! Belgisk öl kan verkligen sätta sina spår...

Trist att du har en rutten dag Munter. Jag hoppas verkligen att det dyker upp något trevligt idag som kan lysa upp din tillvaro lite grann.

Timisen bakar. Helt rätt!
    Vem vet - om du börjar tänka på nästa steg i barnskaffningsprocessen så kanske du råkar bli på smällen när du minst anar det. Lite framförhållning har heller aldrig skadat.

Rally - vad kom ni fram till i namnfrågan? Finns det några heta förslag? Eniga eller oeniga?

• ElinPeelin

Har varit inne i stan och gått i över 4h! Känns som fötterna är två storlekar större och mina händer är svullna. Hade stödstrumpor som tur var, annars hade det varit värre. Känns mao skönt att vara hemma! Vore skönt med ett fotbad med isbitar i...
    Ska försöka dricka massor nu (vatten) så jag blir av med lite vätska i kroppen.

Igår var vi och kollade på ny bil och fick prisförslag på ett byte. Hittade jättefin bil, men tyvärr så var säljaren så mossig, så jag vill inte köpa den där.
    Det jävliga är att bilförsäljare gärna dömmer en, innan man fått chansen. Jag ser väl inte ut att ha kontanter på banken, och han synade sambon grundligt (stirrade skräckslaget på hans t-shirt), och det gör mig riktigt förbannad. (Min mamma hade varit på samma firma och blivit kritiskt granskad, så hon köpte inte heller bil där).
    Men nu vet vi vad vi vill ha, så är det bara att åka runt och köpslå lite (o sambon får ta på sig neutrala kläder )

• toca

Jag haller med dig Elin! Bilhandlare är vidriga!!!
    JAG skulle en gang i tid välja ut en Saab cab (tjänstebil sa jag hade ända inte köpt den där, men det kunde inte säljaren veta) och kliver in till en aterförsäljare som vägrar prata med mig. Istället vända han sig till min sambo och fragade vad HAN tyckte/ville osv. Han svarade att det var jag som skulle ha den sa det var inte intressant vad han tyckte. Säljaren grymtade, granskade mig och förlorade intresset. Gissa om huvudkontoret fick den informationen när jag började där nagra veckor senare!!!

• Timisen

Menar du tussen eller vår kära bree?

Svar på tråden Midsommargänget III