• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Tant T

Jag har ju haft en del sammandragningar, mina började nog oxå där runt v20 (kan nog stå mer specat i min kalender) och jag skulle nog beskriva dem som just att magen drar ihop sig och spänner på ett konstigt sätt (det syns även utifrån väldigt tydligt när den drar ihop sig), i regel gör det inte ont men kan kännas obehagligt, speciellt när magen börjar bli lite större.
    Igår när jag låg på alla fyra i badkaret ex.vis så kom ju sammandragningarna som ett brev på posten och antingen så vilar man lite då eller så gör man som jag och skiter i det och fortsätter anstränga sig för man vill ju bli klar nån gång med det där helvetesbadkaret!

• toca

Jag kommer aldrig flyga med varken Flinx eller Surfer! En som loopar och en som kraschlandar... OCh jag som tycker kraftigt illa om att flyga i vanliga fall!(Vilket alla mina vänner och fd kollegor tyckte var vansinnigt roligt efterssom jag reste i snitt varannan vecka tidigare...)

• Rally

Äsch då! Det måste ha varit precis framför näsan på mig!

Längesen jag fick några p-böter, men jag har fått en del i mina dar. Minst hälften har jag fått rätt när jag har överklagat, fast jag tror att de är mer noga hur de fyller i lappen nu.

Spännande dejt för Toca i morgon. Jag har också en spännande dejt i morgon... Med Rita!

• toca

Är Rita möjligen en främmande kvinna som är intresserad av ditt underliv...?

• Timisen

Äsch, jag tänkte på sånt där segel som man liksom hänger under...inte ett plan..

• toca

När jag läser din beskrivning Tanten sa tror jag nog att det är nagot annat som händer i min kropp. Kramp, sträckningar, ligament som töjer sig när jag spänner magmusklerna eller nagot sadant.
    Och inga fosterrörelser heller ännu. Tror jag. Undrar om Bebbe känner nagot ännu??

• flinx

Fast plan och plan... det är en tunn liten burk med en fåtölj i!

Nä nu ska jag plantera om mina övervintrade pelargoner! Ska klippa ner dem iallafall och börja väcka dem! Kan behövas för det verkar som om min balkongrod dött denna kusloiga vinter. Får köpa en ny på Liseberg trädgårdsdagar.

• Surfergirl

Travet... jo jag fick på mig såndär blågul racingdräkt och hjälm, det togs bilder så jag ska visa när jag får dem. Fick dispens från rosa tyllkjolen och trollstaven just under själva travet, annars var den på hela kvällen, även på Lounge på nattkvisten Det var inga lopp på Åby i lördags så den enda publiken var mina polare. Det hällregnade ju så jag hade behövt glasögon för leran skvätte rätt fint. Det gick i 40 km/h, tjejerna sa det såg snabbt ut, men jag vet inte jag.

Svar på tråden Midsommargänget III