• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Kanske maken använde lite manlig list kombinerat med en förhoppning att du skulle vänja dig vid förslaget o ändra inställning? Jag minns att det var på tapeten redan förra våren?

• Timisen

Gomorrån!
    Jadu vi kom fram till nada!

• Muntra hundägaren
    . nu menade jag ju inte HG:s diskussion med os på fl, utan diskussionen med maken!

Nu ska Munter köra till pappers-och glasinsamlingen. Duktig kikka
  • HååGe

Det slutade med stort gråtkalas från min sida och sedan gick jag bara och lade mig. Hj var skitjobbig inatt och betedde sig som om vi hade slagit honom. Vrålskrek, vilket han ALDRIG gör annars. Nej, vi kom inte fram till ett enda skit. Idag är alltså dagen D. Självklart regnar det här och känns otrevligt redan från början.

• HååGe

Jomen det blir ju så Flodisen. Antingen blir han olycklig eller så blir jag det. Äktenskapet får sig en rejäl törn oavsett hur vi gör.
    Jag vill ju inte flytta ifrån mina föräldrar, syskon och vänner. Så enkelt är det. Pengarna kan jag faktiskt vara utan. Vi har ju köpt en lägenhet där båda kan GÅ till jobbet och där ekonomin skulle bli kanon. Det spelar ingen roll för maken nu. Han vill inte harva på sjukhus mer efter detta erbjudandet.

• Pricken i ny tappning

Hej HG! Förstår att du inte vill flytta. Alltid jobbigt med själva flytten etc även om det oftast går fortare än vad man tror att komma in i nya livet. Och vi finns ju här! Och även nytt jobb för din del när det är dags?! Vet ju att du gärna vill ha nytt jobb du med! Oavsett vad du/ni beslutar så finns vi här!

• Rally

Klart att vi tar hand om dig om ni flyttar hit HG!!! Du har ju massor av kompisar här! Vi är ju 7 stycken! Och en hel hög mammalediga dessutom! Visserligen är det guld med familj när Hj är liten, men ni kanske kan ge det ett par år här? Så flyttar ni tillbaka i god tid innan han ska börja skolan (om ni fortfarande vill det då). Innan han är 4 år har han ju ändå inte fått några vänner som han kommer bryta ihop om han inte får träffa igen. Om ni nån gång ska göra det så är det ju NU.

(Vi diskuterar till och från att flytta utomlands, och då är det ju innan barnet är i skolåldern som känns bäst, tycker vi.)

• Timisen

Sorry munter läste slarvigt, jag är lite uppe i min ovälkomna mens. Jaa och flodis o jag var oxå engagerade minsann...hoppas det blir bra...

Svar på tråden Midsommargänget III