• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Muntra hundägaren

Du SKA vara mitt uppe i din ovälkomna mens Timis! Du får gärna spy galla också!

hemgjord pizza i ugnen står och blir färdig i ugnen

• Timisen

Äh jag fick mens idag på sämsta möjliga datum! Imorgon hade varit perfekt och förra veckan mellanbra. Sprejstart kan ju bara ske dag 1 eller 21. Imorgon är dag 2 Kan alltså tidigast starta 7 maj...hoppas verkligen att de okejar en beh imorgon!

• HååGe

Jädrans missflyt Timisen! Är det fullmåne eller något annat skumt som gör att livet är så bajsigt för oss nu eller? Jag håller tummarna (såklart) för imorgon!

• Muntra hundägaren

Nämen nu kom man ju rakt in i nya FL. Bra eller dåligt?

Full fat ui det munterska hemmet sedan klocakn 07.00 imorse. NU ska jag lägga mig framför tv:n i en halvtimme och sova! Man är ju ledig.....

• bebbe2005

HG, verkar som om det ar ett jobbigt beslut ni maste ta idag... Jag ar uppvaxt i stockholm (norrforort) och vi stockholmare ar faktiskt ocksa trevliga
    Skamt asido, som tjejerna ovan just skrivit, du kanner ju manga har ur traden redan, sa helt ensam skulle du inte bli! Dessutom sa betyder en flytt till stockholm inte nodvandigtvis att ni flyttar for alltid - om 2-4 ar kanske du stormtrivs i stockholm eller ni vill alla tre flytta tillbaka! Och stockholm - goteborg ar endast 3 1/2 timmes tagfard fran stockholm, sa det kan bli manga mysiga langhelger hos goteborgsvannerna och familjen framover! Och nu med mini Hj sa kan det nog dessutom vara mycket enklare att lara kanna nya vanner, nar man automatiskt maste ut i lekparken osv!

Hoppas ni finner en bra kompromisslosning idag, for det ar nog dessvarre aven sadant ett aktenskap innehaller, beredskapen att ibland fa ta kompromisser och kanske vika at sidan - a andra sidan ar det den andres tur att vika at sidan nasta gang!

kram

• OZgirl

Kramar till Timisen - vi förstår hur länge tre veckor eller fem månader är. Verkligen.

Kramar till HG - fy vilken sits! Går det att kompromissa?
    Har du berättat för maken att du känner dig sviken? Jag kan ju hamna i samma sits om jag har osis vad det lider, och då finns det inget som säger att jag inte kommer att reagera som du gör nu. Hela min familj finns här i Sthlm och alla vänner med (förutom vissa av er då). Mannen har vänner här och i hans nordliga studieort, men inte så mycket annorstädes. Vi skulle nog bli ensamma som fan i början

Själv sitter jag och snyltsurfar på nån annans oskyddade trådlösa nätverk i sängen! Det har varit soligt och fint här på fm men nu mulnar det på. Kanske det börjar regna igen? Igår var maken och jag i trädgården i 6 fucking hours straight. Krattade igenom en kompakt gräsmatta, rensade rabatter, spolade ur garaget, tvättade bilen... sen blev det dags att ta fram grillen för första gången i år! Middagen blev grillad squash, grillade lammkotletter, grillad vahetterekorv och påmm fritt. Och grillad halloumi icke att förglömma!

• OZgirl

Den lilla dödssjuka bebisen, Tille, är död nu. Han dog igår tydligen. Stackars han och stackars hans familj.

• Rally

Otroligt missflyt Timisen! På sämsta tänkbara dagen också! Just nu hade det ju verkligen varit läge för en sån där mystisk försening på en dag eller två. Hoppas att allt annat går bra i morgon!

• Tant T

Tjaba i vårvädret!

Nog f*n är det typiskt, när man väl vinner nåt så är det en virtuell bajskorv, jädra Elin! Jag föreslår byte av moderkakor istället, när de väl är utkrystade!

Nope Pricken, det bidde inget skötbordstittande, Barnens hus var stängt! Det får la bli till veckan istället. Vi vill ha ett som har lådor eller trådkorgar under själva skötplatsen, så man får plats med såväl små handdukar, tvättlappar, blöjor, bodies, osv., vi har inte så mycket hyllor i övrigt i badrummet.

Åh HG, vad jobbigt!!  Jag tror jag skulle reagera precis som du i en sån situation och det enda som hjälper är väl antagligen att prata, prata och älta det hela, vända o vrida, för- och nackdelar osv. osv. tills nån sida har flest plus hos er båda, men det kanske tar sin lilla tid? Fattade jag fel eller måste han bestämma sig idag?!

Och sympatier och svordomar å Timisens sida också, det är som om lagen om alltings jävlighet regerar in i minsta detalj ibland! Fingers crossed för imorgon i alla fall!

Vi har varit ute o promenixat i sakta mak idag, det går inte fort nuförtiden kan jag säga och promenaden åtföljs ofta av värk i pullbenet och i vänster ljumske och insida lår, så man får välja sina tillfällen! Sen bidde det fika ute på altan på framsidan med husinspekterande väninna och därefter gardinupphängning i kök och matrum, så nu börjar det bli dags för en tupplur i soffan medan mannen gör hemmagjord pizza med färska champinjoner, soltorkade tomater och mozzarella! I like den arbetsfördelningen!

Svar på tråden Midsommargänget III