Odd Pixie skrev 2012-07-05 18:55:10 följande:
ALLT är ju inspirerat av föräldrarna om man lägger fram det så. Föräldrarna är alltid de som köper kläderna. Men jag tror knappast att föräldrarna tvingade på sin hysteriskt gråtande 2 åring en prinsessklänning bara för att. Eller tror du det?
Tvärtom så tror jag nog inte föräldrarna tyckte att ungen valde ett så lämpligt plagg att leka i, för det är ju inte just en prinsessklänning enligt mig. Det finns ju bättre och sämre klänningar om man säger så.
Ja men det var ju precis det jag menade... Nu vet vi inte iofs om klänningen redan fanns hemma efter tex, syskon och pojken fick syn på den.
Men om vi nu säger att den inte gjorde det så har ju föräldrarna på något sätt köpt den..antingen för att de vill poängtera att allt passar båda könen eller så har pojken sett klänningen och velat haft den.
Vilket lär vi aldrig få veta.
Men att de inte tvingade på pojken den är jag däremot ganska så säker på..hoppas jag i alla fall.
Men som sagt..jag skulle inte ha köpt en sån till min pojke om han velat haft den..skulle försökt hitta något annat istället om han nu ändå skulle få något. Det är min åsikt. Jag är inte rädd för att de ska bli retade eller homosexuella eller nåt annat..Tycker bara att prinsessklänningar på pojkar är fel.