• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • Naniismamma
    MMMR skrev 2012-07-05 23:24:55 följande:
    Underbart!! Mer knasbollar åt folket :D Ni kommer bli finfina föräldrar med den inställningen!
    hehe :P får la hoppas att vi e de :P min 4 åring verkar inte förstärd ännu iaf hahaha :P.. vi är ju väldigt barnsliga och kan skämma ut oss totalt om vi vill de men är ju mogna och vuxna när de behövs.. vår 1månadsdag firades ute i stan där vi flummade runt och tog knasbilder och gömde oss bakom en bänk o tittade upp lite o såg en människa på oss så duckade vi fort o verkade allmänt knasiga :p.. sen hoppade vi i vattenpölar och studsade hand i hand som små flickor längst gatan o sjung *im singing in the rain* haha

så alla våra barn lär la bli knasbollar dom med ^^ kul tycker jag haha medans andra tycker att man är omogen osv :)

OOOPS they saw me !!

Likaa??

Här sa jag även några gånger *papiiii please come hooome*

mmmmmhh tastyy!!!

bara dessa småsaker så stirrade folket nått så enormt på oss och dessa grejer är ju inte skämmiga saker... min sambo fick gå ut med mig i koppel en gång hahah vi hade tråkigt och jag var barnledig så vi tänkte att vi skulle ge folket något att kolla på :P.. gick jag för fort ryckte han bak å skrek FOOOOT åt mig och varenda människa i närheten vände på sig haha :)
  • Naniismamma
    Anonym skrev 2012-07-05 23:32:27 följande:
    Glöm inte att skapa ett konto till han här, det verkar vara en populär tillhål för såna.
    för att jag inte ska missförstå dig så var snäll o utveckla *såna*
  • Milivi

Stackars alla skottar, män är kvinnor, kvinnor män. Ett helt land liksom! Så fel det kan bli! Och munkarna i Indien... Och prästerna, de har ju klänning, och roliga hattar!

• YummyMami
    Naniismamma skrev 2012-07-05 22:44:48 följande:
    Men VAAAAH!!! får inte killar gå runt i klänning :O men oj då måste ju min sambo missförstått det hela lite eller??

såhär mötte han mig på tågstationen och visst är han snygg?? :)

PS.. han hade vitröd-randiga string på sig också :)

FY SKÄMS på hur hans föräldrar har uppfostrat honom !! eller??

HAHA! Mera klänningar åt mansfolket!
  • Nihilisten
    Naniismamma skrev 2012-07-05 22:44:48 följande:
    Men VAAAAH!!! får inte killar gå runt i klänning :O men oj då måste ju min sambo missförstått det hela lite eller??
    såhär mötte han mig på tågstationen och visst är han snygg?? :)
    PS.. han hade vitröd-randiga string på sig också :)

FY SKÄMS på hur hans föräldrar har uppfostrat honom !! eller??

Underbart! Modigt gjort av honom. Min sambo skulle vilja gå ut i kjol, men enda gången han gjorde det när han var tonåring så blev han nerslagen av ett killgäng så nu vågar han tyvärr inte gå ut så igen, trots att det var flera år sedan. Han använder dock kjol hemma. Strumpbyxor har han dock ute tillsammans med en tunika :)
    Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • KiaL
    Odd Pixie skrev 2012-07-05 18:55:10 följande:

ALLT är ju inspirerat av föräldrarna om man lägger fram det så. Föräldrarna är alltid de som köper kläderna. Men jag tror knappast att föräldrarna tvingade på sin hysteriskt gråtande 2 åring en prinsessklänning bara för att. Eller tror du det?

Tvärtom så tror jag nog inte föräldrarna tyckte att ungen valde ett så lämpligt plagg att leka i, för det är ju inte just en prinsessklänning enligt mig. Det finns ju bättre och sämre klänningar om man säger så.

Ja men det var ju precis det jag menade... Nu vet vi inte iofs om klänningen redan fanns hemma efter tex, syskon och pojken fick syn på den. 
    Men om vi nu säger att den inte gjorde det så har ju föräldrarna på något sätt köpt den..antingen för att de vill poängtera att allt passar båda könen eller så har pojken sett klänningen och velat haft den.
    Vilket lär vi aldrig få veta. 
    Men att de inte tvingade på pojken den är jag däremot ganska så säker på..hoppas jag i alla fall.

Men som sagt..jag skulle inte ha köpt en sån till min pojke om han velat haft den..skulle försökt hitta något annat istället om han nu ändå skulle få något. Det är min åsikt. Jag är inte rädd för att de ska bli retade eller homosexuella eller nåt annat..Tycker bara att prinsessklänningar på pojkar är fel.          
  • murranmutt

Skulle min son vilja ha en klänning hade jag aldrig nekat honom det.. Min dotter går i storebrödernas kläder, är det också fel?
    Mina grabbar gillar nagellack och jag målar mer än gärna deras naglar..

Min son hittade en rosa tröja en gång som han ville ha och jag erbjöd mig att köpa den till honom då han verkligen ville ha den MEN han vågade inte pga såna människor som du TS.. Han var rädd för att få elaka blickar eller dumma kommentarer och hur mycket jag ön förklarade för honom att det bara är en färg som alla får och kan tycka om så slutade det med att vi gick ut från affären utan tröja.. Jag mådde faktiskt väldigt dåligt då över att mon egen son inte vågar köpa något som han verkligen ville ha, att han var rädd för vad alla skulle säga även fast jag sa tvärtom..

Så en klänning på en kille i en lekplats UNDERBART men visst kan den bli skitig ock trasig... Men det blir de flesta kläderna i en park!!

• Anonym
    Nihilisten skrev 2012-07-06 00:24:57 följande:
    Underbart! Modigt gjort av honom. Min sambo skulle vilja gå ut i kjol, men enda gången han gjorde det när han var tonåring så blev han nerslagen av ett killgäng så nu vågar han tyvärr inte gå ut så igen, trots att det var flera år sedan. Han använder dock kjol hemma. Strumpbyxor har han dock ute tillsammans med en tunika :)
    Då din sambo är en transa, har ni långt kvar till könsbyte?

• Anonym

min son har en rosa dockvagn och på dagis älskar han klä ut sig de flesta barn får GENUS tänka själva.. de gillar utforska och exprimentera de leker i lekens värld och låt dem göra det. hade mitt barn velat ha en kjol eller rosa klänning till dagis så fine. han har samma rätt som en flicka. han leker och är ett barn.. varför inte uppmuntra det istället?? hade aldrig nekat min 4 åring det. och hade andra barn påpekar det hade jag sagt han vill vara en prinsessa idag eller han får vällja själv och hade något barn retat han så hade ja ingripit direkt.

• Hypnotica
    Anonym skrev 2012-07-06 01:43:11 följande:
    Då din sambo är en transa, har ni långt kvar till könsbyte?
    Dagens mest ignoranta kommentar.
Svar på tråden Pojke i klänning!