• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • Dorian Ertymexx
    The Doctor skrev 2012-07-05 20:04:53 följande:
    Ändras tillbaka, män använde ju också klänning förr i tiden.

De' e' ju inte SAMMA SAAAK JUUUU!!!!! Mel Gibson med smink och skotsk fjollklänning är sexigt, en tvååring med samma sak är det "synd om". Märkligt det där va? {#emotions_dlg.djavulsk}
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Your Mama Bear

Fy vad sjukt att säga att jag ville ha en dotter istället för min son. Vidrigt. Jag kan inte föreställa mig ett annat barn är det jag har. Min älskade unge! Könet är inte det första jag tänker på när det gäller honom.

• nozpa

Har ingen son. Men om jag får det och han promt vill ha sin storasysters klänning så får han väl ha det. Bryr mig inte. Skulle nog inte åka ner på stan eller dyl. Men på lekplatsen eller hemma kvittar det. Inget jag kommer att föreslå att han tar på sig dock.

• R3becca

MEN SUCK!

Ah, alltså, jag såg en osminkad(!!) kvinna med kort hår och kostym på affären idag. Otroooligt provocerande!
    KAN INGEN RINGA HENNE OCH FÖRKLARA ATT MAN SKA "SE UT SOM" EN TJEJ OM MAN HAR SNIPPA!?!?

Gah. Vart är världen på väg?
    Vem i h*lvete har egentligen ett så göra-löst liv att de orkar lägga ned tid på att alls reflektera över vad andra klär sig i? 

~ Meija 11-04-12 ~
  • Pigeon

Jag tycker denna diskussion är intressant... jämförelsen med hur flickor började ha byxor från att inte kunna ha det, är dock irrelevant! Den gången började inte förändringen med att föräldrar tog initiativet och klädde sina små bebisflickor eller småflickor i byxor - utan det var tonåringar och unga vuxna som revolterade och klädde sig som de ville mot de gamla stofilernas vilja - brände sina behåar och allt vad det var.

Denna gång är det annorlunda - nu är det unisextänkande föräldrar som uppmuntrar barnen att välja vad de vill eller som medvetet sätter klänning och rosa på pojkar. Alternativt är det små barn som får välja kläder själva i klädaffären och deras föräldrar köper de plagg de vill ha.
    Frågan är om det kan bli en lika effektiv revolt när det är små barn och deras föräldrar som sköter den? Eller kommer det falla platt när dessa barn blir större och kanske inte längre vill bryta normen?

Jag ser med spänning framtiden an. Kommer vuxenmodet förändras och klänning/kjol bli ett unisexplagg liksom jeans, eller inte?

Tills vidare kommer mina barn följa normen på allmän plats, skolan etc - men hemma får de klä sig som de vill.   Kan säga att det aldrig varit någon diskussion faktiskt, yngsta sonen gillar att klä ut sig i klänningar men har aldrig föreslagit att han ska ha dem i skolan.

• Blöjor111111

Samtidigt var det en bra protest mot klädbutikerna. Gick runt i klädbutikerna häromdagen och letade något fint till min son. Blev så förvånad över utbudet, endast rosa och klänningar, flickkläder 90 % och pojkkläder endast 10 %. Hade bara lust att köpa en klänning istället, fina flickkläder. De pojkkläder som jag såg var tråkiga, utan färger och tråkig design. 
    Pojkar diskrimineras..

• lövet2
    KimPossible skrev 2012-07-05 19:58:36 följande:
    Och igen, varför är det farligt att de snubblar lite (på en gräsmatta)? 
    Jag såg inte en gräsmatta framför mig, utan asfalt eller grus.

Efter 5 hjärnskakningar hos mina barn och 1 hjärnskakning + 2 utslagna tänder hos mina brorsbarn, så känns det onödigt att utmana ödet genom att släppa ut en 2-åring i långklänning.
  • Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:18:12 följande:
    Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 
    Tycker du är korkad TS. Barn flicka som pojke får väl ha på sig vad som helst. Jag tror du stör dig riktigt mycket på att det var en pojke i klänning och inte pojke/barn i princessklänning ute. Lägg ner, vi lever inte på 50 talet.
  • Dorian Ertymexx
    lövet2 skrev 2012-07-05 20:43:26 följande:
    Jag såg inte en gräsmatta framför mig, utan asfalt eller grus.

Efter 5 hjärnskakningar hos mina barn och 1 hjärnskakning + 2 utslagna tänder hos mina brorsbarn, så känns det onödigt att utmana ödet genom att släppa ut en 2-åring i långklänning.

Varför det? Flickor släpps ju ut i det hela tiden. Är dte mer okey om de slår sig sönder och samman?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • ElinaNikki
    R3becca skrev 2012-07-05 20:37:14 följande:
    MEN SUCK!

Ah, alltså, jag såg en osminkad(!!) kvinna med kort hår och kostym på affären idag. Otroooligt provocerande!
    KAN INGEN RINGA HENNE OCH FÖRKLARA ATT MAN SKA "SE UT SOM" EN TJEJ OM MAN HAR SNIPPA!?!?

Gah. Vart är världen på väg?
    Vem i h*lvete har egentligen ett så göra-löst liv att de orkar lägga ned tid på att alls reflektera över vad andra klär sig i? 
Svar på tråden Pojke i klänning!