• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • MalinTherese

låt barn vara barn.. dom utforskar och leker de mest knasiga lekar, men låt dom göra det då?
    vill dom vara utklädd till prinsessa med hela kittet, så låt dom, vill dom vara utklädd till polis eller cowboy.. Låt dom. det är en del av deras uppväxt period att utforska och testa på nya saker!

Låter snarare att TS är homofob tycker jag?  

• Froststar
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:20:50 följande:
    Men att gå klädd så UTOMHUS till och med? Jättekul för den pojken att höra barns kommentarer..
    Barns kommentarer kommer för att inskränkta föräldrar har lärt dem det. Det är inte barn som mobbar, det är föräldrar som misslyckas big time med sin "uppfostran".
  • Ant3
    Sanna o Ryan skrev 2012-07-06 11:14:01 följande:
    Men om du hade en flicka skulle du vilja att hon gjorde det eller? 
    Patetiskt i så fall
    Jag har en dotter Glad Och ja, jag tycker det är skillnad på pojkar och flickor. Får jag en son i framtiden kommer jag nog inte uppfostra och behandla honom på samma sätt som med min dotter. Men vem vet, kanske resonerar jag annorlunda om den dagen kommer.
  • Anonym
    Froststar skrev 2012-07-06 12:33:07 följande:
    Barns kommentarer kommer för att inskränkta föräldrar har lärt dem det. Det är inte barn som mobbar, det är föräldrar som misslyckas big time med sin "uppfostran".
    Om vissa föräldrar här skulle lära ut att det finns visa normer och regler i samhället skulle livet vara så mycket enklare för dom små.

• jamie xx

Man kan ju undra hur du hade reagerat om det var en flicka, antagligen inte alls.
    Jag förstår verkligen inte vad ditt problem är.

• Froststar
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:28:30 följande:
    Varför skulle han annars få gå med den ute? Det var flera barn som reagerade, mina påpekade det också innan jag ens lagt märke till det.
    Det gjorde dem säkert för att de har en förälder som lärt dem att enbart flickor får ha klänningar. Sådan "vetskap" är ingenting som är genetiskt imprintat i barnen.
  • Froststar

De, ej dem

Froststar skrev 2012-07-06 12:36:10 följande:
    Det gjorde dem säkert för att de har en förälder som lärt dem att enbart flickor får ha klänningar. Sådan "vetskap" är ingenting som är genetiskt imprintat i barnen.
  • Froststar
    Anonym skrev 2012-07-06 12:35:30 följande:
    Om vissa föräldrar här skulle lära ut att det finns visa normer och regler i samhället skulle livet vara så mycket enklare för dom små.

Och du menar? Att de inte ska stjäla, inte fisa och rapa i det offentliga rummet, inte slå folk eller annat? T.ex. att låta folk vara och behöver inte kommentera och bry sig så jävla mycket om vad och hur andra gör?
  • Söndagskaffet

Alltså inte för att vara elak eller något, men min vän länkade den här tråden och vi sitter nu cirka 20 pers och gapflabbar åt er argumentation. 
    Vad spelar det för roll om någon har på sig klänning eller inte? Män i de flesta kulturer har haft klänning i århundraden. Visst att de kallar det skrud eller whatever men det är ju ändå samma sak. Varför hetsa upp sig så över att en liten kille tycker om sin utklädningskostym? Om ni ska argumentera kring klänningar så ta med alla klänningar, för om ni motsätter er att en kille har prinsessklänning på lekplatsen så borde det ju vara samma sak när en kille har dopklänning på sig i kyrkan och ska döpas, eller?
    Jag vet att jag sätter alla i ett fack när jag säger vuxna, men kom igen nu va. Chilla lite och ta inte allt så allvarligt. Det är bara en klänning. That's it.

Om ni ska diskutera prinsessklänningar på killar så diskutera batman-dräkter på tjejer. För om ni säger att killar inte får ha klänning men att tjejer får ha batman-dräkt, då är det könsdiskriminering.

Tack och hej från en 16-årig tjej. 

• Anonym

ha ha min pojke går runt i tofs och kjol i detta nu.............................storasyster på 5 år har klätt honom. han är 2år.

Inget att hetsa upp sig för. det är ju lek och skoj. kan hända att vi går en sväng till lekplatsen också det bjuer jag på.

Så kasnke det kommer fler sådana här inlägg i eftermiddag från någon i Skåne

Svar på tråden Pojke i klänning!