Alltså inte för att vara elak eller något, men min vän länkade den här tråden och vi sitter nu cirka 20 pers och gapflabbar åt er argumentation.
Vad spelar det för roll om någon har på sig klänning eller inte? Män i de flesta kulturer har haft klänning i århundraden. Visst att de kallar det skrud eller whatever men det är ju ändå samma sak. Varför hetsa upp sig så över att en liten kille tycker om sin utklädningskostym? Om ni ska argumentera kring klänningar så ta med alla klänningar, för om ni motsätter er att en kille har prinsessklänning på lekplatsen så borde det ju vara samma sak när en kille har dopklänning på sig i kyrkan och ska döpas, eller?
Jag vet att jag sätter alla i ett fack när jag säger vuxna, men kom igen nu va. Chilla lite och ta inte allt så allvarligt. Det är bara en klänning. That's it.
Om ni ska diskutera prinsessklänningar på killar så diskutera batman-dräkter på tjejer. För om ni säger att killar inte får ha klänning men att tjejer får ha batman-dräkt, då är det könsdiskriminering.
Tack och hej från en 16-årig tjej.