• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • Anonym

Är du 100% säker på att det var en pojke? 

• katalysator

Många barn älskar sina utklädningskläder och skulle mer än gärna både bada, sova och gå till dagis i prinsessklänningen/spider man-dräkten/tigerkostymen. Det här låter mer som ett påhitt från pojken än från föräldrarna Tungan ute Är väl ingen skada skedd av att barn får leka i utklädningskläder utomhus?

• Anonym (Mamma)
    SilverEmma skrev 2012-07-05 15:19:38 följande:
    Ja Gud stackars barn! Snoppen kommer ju garanterat att trilla av!
    Men att gå klädd så UTOMHUS till och med? Jättekul för den pojken att höra barns kommentarer..
  • Anonym

Låter som att han hade klätt ut sig och tyckte att de var roligt. Vad spelar de för roll för dig?

• Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-07-05 15:20:15 följande:
    Är du 100% säker på att det var en pojke? 
    Om inte Markus är ett uninamn så.. 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-07-05 15:21:40 följande:
    Låter som att han hade klätt ut sig och tyckte att de var roligt. Vad spelar de för roll för dig?
    Jag tycker det är fel att barn får agera experiment för att föräldrarna vill bevisa nåt..
  • Afterlife
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:20:50 följande:
    Men att gå klädd så UTOMHUS till och med? Jättekul för den pojken att höra barns kommentarer..
    Barn kommer nog inte kommentera det om deras föräldrar inte gör det först!

Barnen kommer tvingas in i sina roller tids nog. Låt dem för guds skull vara fria så länge de är små!
  • Anonym

Jag kan tycka att det är lite överdrivet att sätta pojken i prinsessklänning. Kjol är ett kvinnoplagg.

• katalysator

Vad får dig att tro att det var barnets föräldrar som ville bevisa något?

Svar på tråden Pojke i klänning!