• Fru Hansson

Skäl för att inte amma.

Jag läste att hela 95 % av icke-ammande mammor kände sig ifrågasatta av sin omgivning och ibland t.o.m. kränkta. Jag tänker att de alla har ju ett skäl till att inte amma så min fråga här är vilket skäl du inte tycker är ett godtagbart skäl för att inte amma?

• Svar på tråden Skäl för att inte amma.
  • 2012mamma
    Höghus skrev 2012-08-27 09:04:29 följande:
    Måste bara tillägga att det finna mycket man som förälder måste göra för sina barn även om man inte tycker att det är varken roligt eller trivsamt. Jag HATAR lekparker. Jag HATAR att gå upp 7 på morgonen. Jag HATAR laga middag vareviga dag. Men jag biter ihop och gör det. För mina barns skull. För att det är det bästa för dem. Och att de mår bra och utvecklas optimalt gör mig lycklig.
    Varför skaffade du ens barn? Obestämd
  • Fru Hansson

Nu måste jag faktiskt försvara Höghus, hur många vuxna människor tycker egentligen det är roligt att gå till lekparken, eller att gå upp tidigt på morgonen? Eller göra hushållssysslor? Det är en del av livet men så vidare roligt är det ju inte! Och knappast ett måste att gilla för att skaffa barn!

• Höghus

2012mamma: Jag skulle kunna fråga detsamma. Tycker för övrigt att det är märkligt att du anser det vara okej att som mor inte gilla amning ja tom välja bort det men inte okej att som jag ha svårt för tidiga mornar eller att stå vid spisen. Det är för övrigt inte ett dugg synd om mina barn. De är långt mer älskade än barnen till alla egon som sätter sin egen personliga bekvämlighet före allt.

• EnStoltMamma

Jag ammade inte.. Men det va för att sonen vägrade bröstet.. Istället tvingade jag mig själv att Pumpa ut mjölk till honom i två månader bara för att jag kände mig tvingad till det! Alla sa att det va så viktigt med bröstmjölk.. Jag va helt låst under den tiden och va tvungen att pumpa nattetid även då sonen sov, bara för att hålla igång det.. ALDRIG mer, säger jag! Om mitt nästa barn inte tar bröstet kommer jag köra ersättning direkt! Men jag kommer ge amningen en chans.. Nu vet jag i förväg att det finns bra ersättning som gjorde det mycket lättare än att pumpa var 3e timme dygnet runt! Usch...

• Höghus

Straw2008: att kalla mina barn stackare är ju att kritisera, eller hur? Eller är det alltså bara flaskmatare som inte får kritiseras?

• Popetotrora

Jag har inte kunnat amma mina barn helt. Fullammat i ca 3 månader med några. Vissa fick ta flaskan från start. Av olika anledningar, bla prematuritet.

Jag bryr mig eg inte om andra ammar eller inte. Däremotkan jag reagera över förstagångsgravida somvägrar ens prova för att de inte vill ta mer ansvar än pappan. Pga jämnställdhet ungefär.  

• bbbbbbbb

Jag känner en som pumpade ut all mjölken och spolade ner den i toaletten eftersom hon tyckte det var äckligt att någon skulle dricka en kroppsvätska.

• AnooYoo
    Popetotrora skrev 2012-08-28 09:42:02 följande:
    Jag har inte kunnat amma mina barn helt. Fullammat i ca 3 månader med några. Vissa fick ta flaskan från start. Av olika anledningar, bla prematuritet.

Jag bryr mig eg inte om andra ammar eller inte. Däremotkan jag reagera över förstagångsgravida somvägrar ens prova för att de inte vill ta mer ansvar än pappan. Pga jämnställdhet ungefär.  
    Är det ok om fjärdegångsgravida gör samma sak? Och om du inte bryr dig, varför reagerar du?
  • Popetotrora
    AnooYoo skrev 2012-08-28 09:51:18 följande:
    Är det ok om fjärdegångsgravida gör samma sak? Och om du inte bryr dig, varför reagerar du?

Jag tycker man kan prova.
  • AnooYoo
    Popetotrora skrev 2012-08-28 09:52:48 följande:

Jag tycker man kan prova.
    Varför det? Måste man prova allt innan man vet att man inte vill?
Svar på tråden Skäl för att inte amma.