• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    Troll13 skrev 2012-08-22 09:22:50 följande:
    Hej! Jag hoppar in här också.

Jag väntar mitt tredje barn och är i vecka 8+5. Bf runt 23-24 mars.
    Ska till bm på ett första samtal 4/9 Glad.

Mår konstant illa. Har inte spytt men varit på väg typ 200 gånger. Är även känslig för vissa lukter och viss mat. Har fått halsbränna också och är såå trött hela tiden. Men annars mår jag fint!

Må så gott!
    Grattis :) Usch, inte kul med illamående, men som jag förstått det så är du inte ensam om det! :) Hoppas det går över snart!

Ja, som Erya skrev, hoppa in i Marsbebis 2013, vi hänger där med, här är mest för förstagångs mammor :)

Lycka till!   
  • Laliii

Morrn tjejer :)

Hur mår ni idag? Har lite mer ont i korsryggen/svanken idag än på några dagar då det avtog lite. Och jag märker att jag får ont i ryggen av att sitta på min kontorsstol. Vet ni om man kan behövas byta stol? Eller sitta på en pilatesboll eller så? Ska nog försöka få in ett möte med en sjukgymnast för att få lite tips. 

Har ni slutat gå i högklackat (om ni gått i de innan) nu? Jag har inte gått i mina högsta men tror nog att jag tyvärr får ge upp de. snart, kan nog förvärra min rygg. Utöver det så mår jag bara bra :) Fler & fler på kontoret får reda på nyheten & reaktionerna är fortsatt fantastiskt fina! Blir så varm inombords!

Nu är det bara 5 dagar kvar tills vi ser vårt lilla hjärta igen, längtar så! Undra hur mkt pyret växt till sig på en vecka. Var 4,2 cm i måndags. Vi kommer då även att få genomföra KUB testet då bebisen blivit tillräckligt stor.

Ha en fin dag tjejer!     

25
  • Troll13

Nämen självklart...det står ju till och med "första barnen" i tråden. Missade det helt Skäms.

Kram på er alla och lycka till !

• CinnamonMai
    Laliii: Enligt den här länken (pdf) http://fetalanomaly.screening.nhs.uk/fetalanomalyresource/images/stories/Downloads/2.4.1_Base_menu/fetal_size_and_dating-charts_recommended_for_clinical_obstetric_use._journal_article_2009.pdf

(finns en tabell på s4) så borde det ligga omkring 53-54 mm... Tänk på att crl inte är ett exakt mått, då det ju kan vara lite svårt att mäta en rörlig bebis, men däromkring bör det ju ligga vid 12+0/12+1. Jag går efter första kolumnen (50th centile, tror att de flesta passar in där).
  • Laliii

Åh tack för denna :) 1 cm minst kommer bebisen i alla fall att växt till sig :) åh! Längtar längtar! Ska köpa ännu fler bilder hehe
  • Lilo89

Godförmiddag tjejer.
    Idag ska jag till läkaren för min förbannade två. Nageltrång som jag har haft i många år men nu går det över gränsen med smärtan.

Min man har lyssnat på bebisen hjärta idag. Då slog väldigt högt tyckte han.
    Imorgon går jag in i vecka 13. Tiden går fort.

Laliii så kanske du kan prova med att ha en kudde bak på ryggen. Det kanske inte hjälper men det är värt ett försökt.
    Men det bästa är nog som du nämnde att du frågar din sjukgymnast. Dom kan ju sina grejer.

• Laliii
    Lilo89 skrev 2012-08-23 11:24:38 följande:
    Godförmiddag tjejer.
    Idag ska jag till läkaren för min förbannade två. Nageltrång som jag har haft i många år men nu går det över gränsen med smärtan.

Min man har lyssnat på bebisen hjärta idag. Då slog väldigt högt tyckte han.
    Imorgon går jag in i vecka 13. Tiden går fort.

Laliii så kanske du kan prova med att ha en kudde bak på ryggen. Det kanske inte hjälper men det är värt ett försökt.
    Men det bästa är nog som du nämnde att du frågar din sjukgymnast. Dom kan ju sina grejer.

Aaah nageltrång har jag oxå haft & opererat! HEMSKT! Hatar det!

Neeh, hörde han den bara sådär på magen? ska be min make testa med, vi går in i vecka 13 på söndag!

Ska testa med kudde under oxå :)    
  • Laliii

Bah! Jag har verkligen haft dragningar runt magen idag & speciellt efter att jag ätit mat, känns som om magen ska sprängas. Ser ut som om jag är 6:e månaden men är bara i vecka 12! Funderar på att börja smörja huden på magen lite. Någon som börjat med det?

• Lilo89
    Laliii skrev 2012-08-23 12:15:16 följande:

Aaah nageltrång har jag oxå haft & opererat! HEMSKT! Hatar det!

Neeh, hörde han den bara sådär på magen? ska be min make testa med, vi går in i vecka 13 på söndag!

Ska testa med kudde under oxå :)    
    Ja han lyssnade bara på magen. Jag för min del tycker det låter väldigt konstigt att han kan köra hjärtat. Tycker mitt borde överrösta det. Men med hans hörsel är det inte omöjligt. Ja låt din man prova :)
  • Lilo89

Är det bara jag som är irriterad av att man inte kan ha alla kläder längre? Jag skulle ha på mig en klänning för ett tag sen. Men nej, bysten är förstor.

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013