• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Erya

Å mys.... Blir så avis att ni redan har fått se era pluttar

• Lilo89

Åhh vad svartsjuka jag är på er som redan har fått sett er hjärtan :) Nästa vecka ska jag med få se mitt. Ska bli så kul. Hoppas denna vecka går fort.

• Nala02
    Lilo89  Du har en fantastisk upplevelse framför dig :)

Erya  Skulle du vänta till RUL med att se din lilla?
  • Laliii
    Nala02 skrev 2012-08-20 20:24:06 följande:

Här har vi vår lilla älskling.
    Jag har aldrig vart så nervös i hela mitt liv som innan vi kom in i ultraljudssalen. Höll andan och var helt stum medan hon pratade på innan jag fick lägga mig på brittsen. Vågade sen inte ens titta på skärmen medan hon letade efter bebisen tills hon sa "och där ser vi ett jättefint hjärta ticka". Då kom tårarna på både mig och min sambo... det var fantastiskt!! Jag är så lycklig!

5.2 cm bebis med synlig urinblåsa, synliga hjärnhalvor, njurar, hjärta och lemmar :) Bebisen sparkade lite och höll ena handen framför ansiktet (därav ser ansiktet lite konstigt ut på vissa bilder). Fick med oss 10 bilder hem och en video som ingick i priset... jag kan inte sluta titta på bilderna.

Datorn räknade ut att jag är precis lika långt gången som jag innan trodde, d.v.s 11+5 idag :)
    Åååh Nala :D Vad glad jag blir! Vilken fin bebiiiis ni har & vad underbart att få höra att allt ser fint ut. Visst går man på moln nu, bara småler & tittar på bilderna! :D Ett minne för livet, den känslan alltså! :) 

Ja nästa vecka får vi se plutten igen & då är den lite större, du är 4 dagar för mig och din bebis var 1 cm större än min bebis så jag kan tänka mig att vår kommer nog att vara 6,2 cm till nästa måndag :) Ser så fram emot det!

Massa grattis till er att allt gick bra! :D 
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Nala02

Laliii skrev 2012-08-20 20:47:11 följande:
    Åååh Nala :D Vad glad jag blir! Vilken fin bebiiiis ni har & vad underbart att få höra att allt ser fint ut. Visst går man på moln nu, bara småler & tittar på bilderna! :D Ett minne för livet, den känslan alltså! :) 

Ja nästa vecka får vi se plutten igen & då är den lite större, du är 4 dagar för mig och din bebis var 1 cm större än min bebis så jag kan tänka mig att vår kommer nog att vara 6,2 cm till nästa måndag :) Ser så fram emot det!

Massa grattis till er att allt gick bra! :D 
    Ja, nu går man verkligen på moln... detta får man inte vara med om många gånger i sitt liv asså :)
    Åhh såå skönt det känns.

Gud vad underbart... och vad skönt att du redan nu har sett att allt ser bra ut så kan du bara gå dit och njuta utan en massa nerver :) Ja det är otroligt vad fort de måste växa nu i dessa veckor... du kommer du se bebisen jättefint!!

• Erya
    Nala02 skrev 2012-08-20 20:37:15 följande:
    Lilo89  Du har en fantastisk upplevelse framför dig :) Erya  Skulle du vänta till RUL med att se din lilla?

Ja, vi får inget förrän vecka 18 :(
  • Laliii
    Nala02 skrev 2012-08-20 21:19:01 följande:

Ja, nu går man verkligen på moln... detta får man inte vara med om många gånger i sitt liv asså :)
    Åhh såå skönt det känns.

Gud vad underbart... och vad skönt att du redan nu har sett att allt ser bra ut så kan du bara gå dit och njuta utan en massa nerver :) Ja det är otroligt vad fort de måste växa nu i dessa veckor... du kommer du se bebisen jättefint!!

Ja man känner sig verkligen såååå avkopplad nu! :D Njuta fullt ut! Längtar till på måndag nästa vecka, bebisen komme rju att ha växt tills dess hihi!
  • Laliii

Första arbetsdagen på kontoret sedan jag blev gravid i princip & sedan semestern :) Går väldigt bra, några av mina närmaste arbetskollegor har fått nyheten och blivit väldigt glada :) Ska försöka fånga min chef & berätta för henne med, känns lite pirrigt, men det ska nog gå bra, har en bra & förstående chef! Men håll i alla fall tummarna! :)

Annars mår jag bra, tar det lugnt & stressar inte upp mig alls! Som tur så har jag fått en lugn start på dagen med mest ikappläsning av alla mail!

Ha det fint allt! :)    

• Timelo

Hej tjejer! Stort grattis till er som varit på ul och sett att det ser bra ut! Vi var på KUB idag och vilken upplevelse, det är det lyckligaste halvtimman i mitt liv :) Skulle kunna ligga och titta på skärmen i 9 månader, helt fantastiskt. Jag blev flyttad några dagar tillbaka så kommer väl ha BF runt 6 mars ist - får exakt datum på nästa ultraljud som är 5 oktober! Resultatet blev 1:20 000 och hjärtat slog för fullt! Och till något helt annat.. Jag kunde inte hålla mig: Jag har köpt bebiskläder! Jag lovade mig själv att inte köpa innan vecka 20 men det var väl egentligen bara jag som trodde på det.. :) Jag älskar "Newbie"-serien som finns på KappAhl. Har ni sett den? Så när det bara fanns en mössa kvar av ett set jag kollat på länge slog jag till. Och när jag ändå hade börjat... Blev det en stickad sparkdräkt och ett par byxor också :) Har ni tittat nåt? Eller är det bara jag som googlar bebiskläder och barnvagnar om kvällarna? Stor kram till er!

• Laliii
    Timelo skrev 2012-08-21 12:46:23 följande:
    Hej tjejer! Stort grattis till er som varit på ul och sett att det ser bra ut! Vi var på KUB idag och vilken upplevelse, det är det lyckligaste halvtimman i mitt liv :) Skulle kunna ligga och titta på skärmen i 9 månader, helt fantastiskt. Jag blev flyttad några dagar tillbaka så kommer väl ha BF runt 6 mars ist - får exakt datum på nästa ultraljud som är 5 oktober! Resultatet blev 1:20 000 och hjärtat slog för fullt! Och till något helt annat.. Jag kunde inte hålla mig: Jag har köpt bebiskläder! Jag lovade mig själv att inte köpa innan vecka 20 men det var väl egentligen bara jag som trodde på det.. :) Jag älskar "Newbie"-serien som finns på KappAhl. Har ni sett den? Så när det bara fanns en mössa kvar av ett set jag kollat på länge slog jag till. Och när jag ändå hade börjat... Blev det en stickad sparkdräkt och ett par byxor också :) Har ni tittat nåt? Eller är det bara jag som googlar bebiskläder och barnvagnar om kvällarna? Stor kram till er!

Åh visst är det underbart :D Vi hoppas på att få veta exakt datum till nästa vecka, då bebisen är lite större & vi ska göra KUB:en men än så länge verkar datumen stämma fin fint :) Åh vilka fina siffror du fick, så skönt :) vå får våra på KUB:en näsat vecka.

`Åååh jag har kikat såååå mkt på den kollektionen med & vet du vad, jag ska oxå köpa de första plaggen efter KUB.en på Måndag, det är spikat!:D Äh, lyssna inte på d där med att man borde eller inte, känns d rätt så ska man & man ska tänka positivt, inte negativt! Jag googlar mest inredning till barnkammaren & ja, även barnvagnar! :) Vi har fått redan en del kläder av svärföräldrarna, men vi själva har inte köpt något ännu! :)

Stor kram till dig med :)     
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013