Nala02 skrev 2012-08-20 20:24:06 följande:
Här har vi vår lilla älskling.
Jag har aldrig vart så nervös i hela mitt liv som innan vi kom in i ultraljudssalen. Höll andan och var helt stum medan hon pratade på innan jag fick lägga mig på brittsen. Vågade sen inte ens titta på skärmen medan hon letade efter bebisen tills hon sa "och där ser vi ett jättefint hjärta ticka". Då kom tårarna på både mig och min sambo... det var fantastiskt!! Jag är så lycklig!
5.2 cm bebis med synlig urinblåsa, synliga hjärnhalvor, njurar, hjärta och lemmar :) Bebisen sparkade lite och höll ena handen framför ansiktet (därav ser ansiktet lite konstigt ut på vissa bilder). Fick med oss 10 bilder hem och en video som ingick i priset... jag kan inte sluta titta på bilderna.
Datorn räknade ut att jag är precis lika långt gången som jag innan trodde, d.v.s 11+5 idag :)
Åååh Nala :D Vad glad jag blir! Vilken fin bebiiiis ni har & vad underbart att få höra att allt ser fint ut. Visst går man på moln nu, bara småler & tittar på bilderna! :D Ett minne för livet, den känslan alltså! :)
Ja nästa vecka får vi se plutten igen & då är den lite större, du är 4 dagar för mig och din bebis var 1 cm större än min bebis så jag kan tänka mig att vår kommer nog att vara 6,2 cm till nästa måndag :) Ser så fram emot det!
Massa grattis till er att allt gick bra! :D