• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii

Hej tjejer :)

Nu försvinner jag i några dagar, ska på konferens med jobbet hela helgen på underbara Yasuragi SPA. Skönt att graviditeten inte är en hemlis på jobbet så jag kan avkopplat njuta av dessa 3 dagar. Räknar med att det blir tufft för min stackars korsrygg.

Annars mås det bra här, magen växer på, korsryggen värker på & vi längtar till måndagen för vårt andra UL. :) Skulle välja ut kläder till dessa 3 dagar (inklusive festkläder) och ja, 80 % av alla kläder i min garderob får jag inte längre på mig. Haha. Ut & handla nytt, kan inte flytta fram det längre.

Ha en fin helg allihop & ta hand om er & era bebisar!     

• Laliii
    Lilo89 skrev 2012-08-23 12:36:43 följande:
    Är det bara jag som är irriterad av att man inte kan ha alla kläder längre? Jag skulle ha på mig en klänning för ett tag sen. Men nej, bysten är förstor.
    Den känslan kände jag imorse, skulle välja ut kläder till de 3 kommande dagar borta på konferens med jobbet & INGET passade. Inte roligt alls. Måste köpa nya kläder! :)
  • Nala02
    Laliii  Vad mysigt! Hoppas du får en bra helg :)

Jag säger också hej då för en vecka. Åker till Turkiet imorgon och ska bara njuta, äta gott och ta det lugnt innan hösten kommer :)

Ha det bra sålänge! 
  • Lilo89

Ha det så kul Laliii och Nala02 :) Vi hörs när ni är tillbaka.

• CinnamonMai

Har shoppat ny BH idag. Skönt, för det behövdes verkligen. Dock oroar jag mig lite över var det ska sluta. Har gått upp från 80 till 85 i omkrets och från J till K-kupa, redan. Nu har jag ju lite extra plats vilket är skönt.

• Lilo89
    CinnamonMai skrev 2012-08-24 15:27:57 följande:
    Har shoppat ny BH idag. Skönt, för det behövdes verkligen. Dock oroar jag mig lite över var det ska sluta. Har gått upp från 80 till 85 i omkrets och från J till K-kupa, redan. Nu har jag ju lite extra plats vilket är skönt.
    Det är normalt. Jag har 75-80 normalt och det dröjer inte länge förän jag måste köpa mitt med. Brösten håller nästa på att trilla ut.
  • Lilo89

Igår var jag hos läkaren. Det är nått jag INTE vill vara med om igen. Ni som har fått er tå behandlad pga nageltrång förstår vad jag snackar om. Lokalbedövningen !! Kände mig som en av Edvard Munks tavlor. Lokalbedövning på vänster sida av stortån det känns när som trycker in medlet som om hon försöker slita ut nålen i sidled. Lika dant på högra.
    Vänta lite på att bedövningen ska göra verkan. Jo visst gjorde den det, men inte hela tån. Nähä, mer NÅLAR och STICK! Fy fan täckte jag, som tur var jag kände inget pga den tidigare bedövningen. 3 st bedövningar 1 på vänster sida 2 på höger. Det hjälper inte det heller. Hon bedövar mig ytterligare en gång på höger sida, nähä det funkar inte. Inflammationen tar inte emot bedövningen.
    Hon ville ge upp så att jag återkommer en annan dag. Men envis som jag är så säger jag.
    Kan du inte sätta bedövningen här och pekar mitt på det inflammerade stället och hjälper inte det så ger vi upp.
    Tack och lov det hjälpte. Det gjorde inte alls ont men idag.
    Fy fan vad ont jag hade imorse där hon stack med nålarna 3 gånger.
    Nu är det iaf det värsta över.

Hoppas att ni som inte har haft nageltrång slipper det.

Idag går jag in i vecka 13, 12+0 :) Det känns så skönt och längtar bara till tisdag då jag ska få se mitt lilla hjärta.

• Erya
    Lilo89 skrev 2012-08-24 17:34:08 följande:
    Igår var jag hos läkaren. Det är nått jag INTE vill vara med om igen. Ni som har fått er tå behandlad pga nageltrång förstår vad jag snackar om. Lokalbedövningen !! Kände mig som en av Edvard Munks tavlor. Lokalbedövning på vänster sida av stortån det känns när som trycker in medlet som om hon försöker slita ut nålen i sidled. Lika dant på högra.
    Vänta lite på att bedövningen ska göra verkan. Jo visst gjorde den det, men inte hela tån. Nähä, mer NÅLAR och STICK! Fy fan täckte jag, som tur var jag kände inget pga den tidigare bedövningen. 3 st bedövningar 1 på vänster sida 2 på höger. Det hjälper inte det heller. Hon bedövar mig ytterligare en gång på höger sida, nähä det funkar inte. Inflammationen tar inte emot bedövningen.
    Hon ville ge upp så att jag återkommer en annan dag. Men envis som jag är så säger jag.
    Kan du inte sätta bedövningen här och pekar mitt på det inflammerade stället och hjälper inte det så ger vi upp.
    Tack och lov det hjälpte. Det gjorde inte alls ont men idag.
    Fy fan vad ont jag hade imorse där hon stack med nålarna 3 gånger.
    Nu är det iaf det värsta över.

Hoppas att ni som inte har haft nageltrång slipper det.

Idag går jag in i vecka 13, 12+0 :) Det känns så skönt och längtar bara till tisdag då jag ska få se mitt lilla hjärta.
    ajaj låter inte särkilt kul :( som tur är har jag varit besparad från nageltrång, och hoppas jag slipper sådant.

Oh vad kul, hoppas du får någon bild att lägga upp ;)
    I morgon ska vi berätta för min Faster och Farbror och deras respektive när vi alla träffas för att fira min pappa som fyller 65 :)
    Går in i vecka 13 på måndag (12+0)

Har nu beställt en doppler (den billiga från teknikmagasinet) ska bli spännande å se om man hittar något med den, var inte riktigt sugen på att lägga 1500+ på en lite mer high-tech variant, då hade jag hellre betalt 1000 kr för ett tidigt UL :P
  • Lilo89
    Erya skrev 2012-08-24 20:28:07 följande:
    ajaj låter inte särkilt kul :( som tur är har jag varit besparad från nageltrång, och hoppas jag slipper sådant.

Oh vad kul, hoppas du får någon bild att lägga upp ;)
    I morgon ska vi berätta för min Faster och Farbror och deras respektive när vi alla träffas för att fira min pappa som fyller 65 :)
    Går in i vecka 13 på måndag (12+0)

Har nu beställt en doppler (den billiga från teknikmagasinet) ska bli spännande å se om man hittar något med den, var inte riktigt sugen på att lägga 1500+ på en lite mer high-tech variant, då hade jag hellre betalt 1000 kr för ett tidigt UL :P
    åh det låter underbart att kunna få höra sitt hjärta hemma.
    Min karl har sån tyr med hans superhörsel. Vill också höra, men får vänta till ul.
    Ska nog också köpa en doppler efter ul så kan jag höra bebisen varje dag :)
  • asken

Tillbaka efter en veckas semester, skönt värre! Dock kom illamåendet tillbaka i slutet av veckan och första spyan kom på en camping i full storm. Mysigt. =/

På måndag ska vi på VUL, fick välja på det och hälsosamtal. Vart ett rätt enkelt val då det är långt att vänta till v 16-18 för RUL. Känns spännande och skrämmande på samma gång, både för vad som finns där inne och sen så är ju inte gynstolen ens bästa kompis direkt...

Igår berättade jag för min syster som självklart haft det på känn, och de kommande dagarna kommer vi berätta för våra föräldrar. Händer det något så vill vi att de vet om det.

ha en fortsatt fin lördag!

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013