• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii

Hej alla :)

Nu har jag berättat för chefen min som vart så otroligt glad, vart helt tårögd glad. Hon berättade att det är nu livet börjar på riktigt :) Så det kändes verkligen som ännu ett orosmoln som föll från axlarna. Hon var inte det minsta orolig & sa att allt kommer att gå så bra så & att jag ska ta det lugnt, inte stressa & ta hand om mig :) 

Så otroligt skönt att ha det stödet på jobbet med :) Nu är det bara den tyngsta av de alla kvar, att berätta till min familj (har en svår relation med mina föräldrar)! Men det ska nog gå bra, än så länge har det gått bra! :)
    När de har fått reda på det så kommer vi ut med graviditeten helt offentligt!

Små milstolpar på vägen!   

• Gullan

Hej Alla!

Va härligt att några av er har fått se era mirakel. VI funderade på hur vi skulle göra med kubtestet. Men vi har bestämt oss för att hoppa det. Egentligen för att vi inte vill veta någon riskbedömning men vi hade gärna gått på ultraljudet. 

I fredags berättade vi för våra föräldrar att vi väntar barn. Båda våra mammor hade anat detta. Det roliga var att min mamma mistänkt det ett tag men trodde av någon anledningen att det tidigast skulle bli i maj. Så hon måste tyckt att hon märkt väldigt tidiga tecken. Var jättekul att få berätta också, äntligen berätta för någon annan än för varandra här hemma.

Igår fick jobbet reda på det också. Var egentligen inte tänkt att de skulle få reda på det innan resten av släkten men det blev så. Dagen igår var fruktansvärd. Spydde 6 gånger mellan klockan 7-9. MAgen tog inte emot någonting alls, drack jag ett glas vatten så kom det upp. Så höll tillslut på att svimma av. Och då frågade de om jag inte var med barn, så då blev det väldigt naturligt att berätta. Det skönaste var att de blev jätteglada och positiva, trots att jag nu jobbar tredje veckan på detta jobbet. Känns egentligen sådär att komma gravid till ett nytt jobb MEN däremot så hade vi redan börjat (försöka fö barn) innan jobbet ringde upp mig o frågade om jag ville komma på intervju, så var inte direkt planerat med jobbbyte häller. Men det känns lungt nu.

Nu ska barnmorskan ringa när som hällst så ska jag se om hon har några tankar om hur jag ska göra med magen o illamåendet. Har ni andra kunnat jobba som vanligt? har ni också haft "kräk" dagar?

Hoppas ni alla har det bra! 

• Laliii
    Gullan skrev 2012-08-21 13:58:11 följande:
    Hej Alla!

Va härligt att några av er har fått se era mirakel. VI funderade på hur vi skulle göra med kubtestet. Men vi har bestämt oss för att hoppa det. Egentligen för att vi inte vill veta någon riskbedömning men vi hade gärna gått på ultraljudet. 

I fredags berättade vi för våra föräldrar att vi väntar barn. Båda våra mammor hade anat detta. Det roliga var att min mamma mistänkt det ett tag men trodde av någon anledningen att det tidigast skulle bli i maj. Så hon måste tyckt att hon märkt väldigt tidiga tecken. Var jättekul att få berätta också, äntligen berätta för någon annan än för varandra här hemma.

Igår fick jobbet reda på det också. Var egentligen inte tänkt att de skulle få reda på det innan resten av släkten men det blev så. Dagen igår var fruktansvärd. Spydde 6 gånger mellan klockan 7-9. MAgen tog inte emot någonting alls, drack jag ett glas vatten så kom det upp. Så höll tillslut på att svimma av. Och då frågade de om jag inte var med barn, så då blev det väldigt naturligt att berätta. Det skönaste var att de blev jätteglada och positiva, trots att jag nu jobbar tredje veckan på detta jobbet. Känns egentligen sådär att komma gravid till ett nytt jobb MEN däremot så hade vi redan börjat (försöka fö barn) innan jobbet ringde upp mig o frågade om jag ville komma på intervju, så var inte direkt planerat med jobbbyte häller. Men det känns lungt nu.

Nu ska barnmorskan ringa när som hällst så ska jag se om hon har några tankar om hur jag ska göra med magen o illamåendet. Har ni andra kunnat jobba som vanligt? har ni också haft "kräk" dagar?

Hoppas ni alla har det bra! 

Ja, vi gör ju KUB:en mest för UL:et, alla i Stockholm erbjuds kostnadsfritt så varför inte kände vi :) Åh så underbart med fina reaktioner, mina svärföräldrar vart ÖVERlyckliga, de har länge velat ha barnbarn, får se hur mina föräldras reaktion blir. Hoppas inte på något positivt, men det är upp till de!

Skönt att alla på jobbet hos dig tog det bra med :) det betyder ju mkt!

Jag är faktiskt tak & lov befriad från all kräk, lite illamående på morgonen om jag inte äter frukost minst 5-10 min efter att jag vaknat men annars är jag fri från illamående & kräkr tack & lov! :)

Ha det fint!     
  • CinnamonMai

Har lagt en bild i bildtråden...

Fick igår på sjukhuset besked om att grav. avstannat i v7+3, fostret var 12mm. Fick en akuttid eftersom allt inte kändes rätt, så jag blev ju inte förvånad när hon berättade det. Helt förtvivlad såklart, men jag hade ett privat UL inbokat på lördag. Såg ingen anledning att vänta utan bokade om det till idag för att få det bekräftat från ännu ett håll så att säga...

Kom dit och hon hittade omedelbart ett levande foster på 25 mm. Helt underbart.

Dock är jag mer än lovligt arg på människan som gjorde UL på mig igår. Trots VUL så har hon alltså inte ens lyckats lokalisera fostret utan mätt något helt annat och gett mig besked om att det inte finns något hjärta.

• Nala02
    CinnamonMai skrev 2012-08-21 18:00:18 följande:

Fick igår på sjukhuset besked om att grav. avstannat i v7+3, fostret var 12mm. Fick en akuttid eftersom allt inte kändes rätt, så jag blev ju inte förvånad när hon berättade det. Helt förtvivlad såklart, men jag hade ett privat UL inbokat på lördag. Såg ingen anledning att vänta utan bokade om det till idag för att få det bekräftat från ännu ett håll så att säga...

Dock är jag mer än lovligt arg på människan som gjorde UL på mig igår. Trots VUL så har hon alltså inte ens lyckats lokalisera fostret utan mätt något helt annat och gett mig besked om att det inte finns något hjärta.
    Herregud... detta var ju hemskt!! Hur kunde hon se så fel??

Måste ju vara HELT fantastiskt att du andra gången fick se ett levande foster när du var så säker på att det gått åt helvete. Stort grattis!!
  • CinnamonMai
    Nala02 skrev 2012-08-21 18:18:33 följande:
    Herregud... detta var ju hemskt!! Hur kunde hon se så fel??

Måste ju vara HELT fantastiskt att du andra gången fick se ett levande foster när du var så säker på att det gått åt helvete. Stort grattis!!
    Hon jag var hos idag trodde att hon mätt något UTANFÖR min livmoder. Helt sjukt och jag kommer inte vara nådig imorgon när jag ringer utan säga exakt vad jag tycker. Såhär får det inte gå till.
  • Laliii
    CinnamonMai skrev 2012-08-21 18:00:18 följande:

Fantastisk nyhet (som jag skrev i bildtråden), men du borde föra detta vidare, inte okej att utsätta er för det hon utsatte er för! Men njut nu av den underbara nyheten!
  • Laliii

Bah, första arbetsdagen efter semestern & på kontoret sedan jag blev gravid. Jag är slutkörd haha. Jag sitter på kontor när jag jobbar. Men har både ont i rygg & huvud. Hur ska detta gå! haha! Hoppa bara att det är en efter semestern-ovana & trötthet!

Längtar till måndagen då vi får se vårt lilla hjärta igen :D 

25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Troll13

Hej! Jag hoppar in här också.

Jag väntar mitt tredje barn och är i vecka 8+5. Bf runt 23-24 mars.
    Ska till bm på ett första samtal 4/9 Glad.

Mår konstant illa. Har inte spytt men varit på väg typ 200 gånger. Är även känslig för vissa lukter och viss mat. Har fått halsbränna också och är såå trött hela tiden. Men annars mår jag fint!

Må så gott!

• Erya
    Troll13 skrev 2012-08-22 09:22:50 följande:
    Hej! Jag hoppar in här också.

Jag väntar mitt tredje barn och är i vecka 8+5. Bf runt 23-24 mars.
    Ska till bm på ett första samtal 4/9 Glad.

Mår konstant illa. Har inte spytt men varit på väg typ 200 gånger. Är även känslig för vissa lukter och viss mat. Har fått halsbränna också och är såå trött hela tiden. Men annars mår jag fint!

Må så gott!
    Grattis Troll13 (fast detta är första barnet ;)) Synd att du mår så illa :(
    Jag ar än så länge varit föskonad från illamående :)

Hoppa in till Marsbebis 2013, vi är rätt många där och det är en aktiv tråd :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013