Gullan skrev 2012-08-21 13:58:11 följande:
Hej Alla!
Va härligt att några av er har fått se era mirakel. VI funderade på hur vi skulle göra med kubtestet. Men vi har bestämt oss för att hoppa det. Egentligen för att vi inte vill veta någon riskbedömning men vi hade gärna gått på ultraljudet.
I fredags berättade vi för våra föräldrar att vi väntar barn. Båda våra mammor hade anat detta. Det roliga var att min mamma mistänkt det ett tag men trodde av någon anledningen att det tidigast skulle bli i maj. Så hon måste tyckt att hon märkt väldigt tidiga tecken. Var jättekul att få berätta också, äntligen berätta för någon annan än för varandra här hemma.
Igår fick jobbet reda på det också. Var egentligen inte tänkt att de skulle få reda på det innan resten av släkten men det blev så. Dagen igår var fruktansvärd. Spydde 6 gånger mellan klockan 7-9. MAgen tog inte emot någonting alls, drack jag ett glas vatten så kom det upp. Så höll tillslut på att svimma av. Och då frågade de om jag inte var med barn, så då blev det väldigt naturligt att berätta. Det skönaste var att de blev jätteglada och positiva, trots att jag nu jobbar tredje veckan på detta jobbet. Känns egentligen sådär att komma gravid till ett nytt jobb MEN däremot så hade vi redan börjat (försöka fö barn) innan jobbet ringde upp mig o frågade om jag ville komma på intervju, så var inte direkt planerat med jobbbyte häller. Men det känns lungt nu.
Nu ska barnmorskan ringa när som hällst så ska jag se om hon har några tankar om hur jag ska göra med magen o illamåendet. Har ni andra kunnat jobba som vanligt? har ni också haft "kräk" dagar?
Hoppas ni alla har det bra!
Ja, vi gör ju KUB:en mest för UL:et, alla i Stockholm erbjuds kostnadsfritt så varför inte kände vi :) Åh så underbart med fina reaktioner, mina svärföräldrar vart ÖVERlyckliga, de har länge velat ha barnbarn, får se hur mina föräldras reaktion blir. Hoppas inte på något positivt, men det är upp till de!
Skönt att alla på jobbet hos dig tog det bra med :) det betyder ju mkt!
Jag är faktiskt tak & lov befriad från all kräk, lite illamående på morgonen om jag inte äter frukost minst 5-10 min efter att jag vaknat men annars är jag fri från illamående & kräkr tack & lov! :)
Ha det fint!