• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-09-20 16:04:22 följande:
    Välkommen :) 25 år här & bor i Stockholm med :) Har BF 9 Mars :) 15+4 idag!

Så skönt med bra värden! Vi har RUL samma dag :) Vi längtar ihjäl oss med! 

Vad roligt! :) Ja så otroligt skönt, gjorde ni KUB-test? Eg var vi ganska säkra på att resultatet skulle bli bra men vi passade på att ta tillfället i akt och faktiskt få se att vår lille levde och mådde bra innan vi började berätta för folk :) Det var mest därför vi gjorde KUB-testet. Och för att få fina bilder :) Så häftigt att se de små händerna och fötterna sprattla runt där inne! Kändes väldigt surrealistiskt dock, man bara "hallå, statisten vars mage vi ser på skärmen, du kan komma fram nu!" Haha :) Så svårt att förstå att det faktiskt är i MIN mage världens sötaste lilla bebis bor!
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-09-20 16:14:11 följande:

Vad roligt! :) Ja så otroligt skönt, gjorde ni KUB-test? Eg var vi ganska säkra på att resultatet skulle bli bra men vi passade på att ta tillfället i akt och faktiskt få se att vår lille levde och mådde bra innan vi började berätta för folk :) Det var mest därför vi gjorde KUB-testet. Och för att få fina bilder :) Så häftigt att se de små händerna och fötterna sprattla runt där inne! Kändes väldigt surrealistiskt dock, man bara "hallå, statisten vars mage vi ser på skärmen, du kan komma fram nu!" Haha :) Så svårt att förstå att det faktiskt är i MIN mage världens sötaste lilla bebis bor!
    Japp vi gjorde KUB den 20/8 :) Och av samma anledning som ni, vi ville se lilla hjärtat innan RUL:et. Det var verkligen magiskt & overkligt, vi fick t.o.m en bild med bebisens fem fingrar på högra handen som man kunde tydligt se & räkna. Så litet men redan så format :)
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-09-20 16:06:22 följande:
    GravidRUL datum, tid & kön (det ni tror & om ni kommer att ta redan på det): 

1/10 - 09:00 - Knatten går under arbetsnamnet Harry men jag har ingen aning om vad det verkligen är! Kommer nog inte att ta reda på det heller om det inte är helt uppenbart :) - 2009 
    8/10 - 14:00 - Tror att det blir en pojk och ska ta reda på könet, om vi får vill säga:) -Lilly Jk 
    8/10 - ? - Tror det blir en tjej och får förhoppningsvis se könet! - Hokuspokusan
    12/10 - 10:30 - Tror på att jag bär en pojke & ja, vi kommer att ta reda på könet - Laliii 
    15/10 - 10:30 - Tror att det är en tjej, vi ska inte kolla könet - Anma 
    15/10 - 11:00 - Tror det blir en flicka men ska inte kolla - Piljuva 
    15/10 - 11.30 - Tror det är en flicka, vet inte om vi tar reda på könet - Erya 
    12/11 - 15:00 - Inga funderingar kring könet än. I vårt landsting FÅR man inte veta kön, så har inget val :P - Emmut

Lagt till dig nu Hokuspokusan, vilken tid har du? :) 
    Lägg gärna till mig också! Har RUL 12/10 - 13.00 - Vi tror att det blir en liten kille och planerar att ta reda på könet
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-09-20 16:16:04 följande:
    Japp vi gjorde KUB den 20/8 :) Och av samma anledning som ni, vi ville se lilla hjärtat innan RUL:et. Det var verkligen magiskt & overkligt, vi fick t.o.m en bild med bebisens fem fingrar på högra handen som man kunde tydligt se & räkna. Så litet men redan så format :)

Vi fick också med oss tre bilder hem, en där man ser hela kroppen, en där man tydligt ser ena handen och foten och en där man tydligt ser ansiktskonturerna. Så himla mysigt att kika på hemma! Vi fick en bild i v.9 också men den är inte alls lika detaljerad. Så fantastiskt hur snabbt allt formas och växer!
  • Hokuspokusan

1/10 - 09:00 - Knatten går under arbetsnamnet Harry men jag har ingen aning om vad det verkligen är! Kommer nog inte att ta reda på det heller om det inte är helt uppenbart :) - 2009 
    8/10 - 14:00 - Tror att det blir en pojk och ska ta reda på könet, om vi får vill säga:) -Lilly Jk 
    8/10 - ? - Tror det blir en tjej och får förhoppningsvis se könet! - Hokuspokusan
    12/10 - 10:30 - Tror på att jag bär en pojke & ja, vi kommer att ta reda på könet - Laliii 
    12/11 - 15:00 - Inga funderingar kring könet än. I vårt landsting FÅR man inte veta kön, så har inget val :P - Emmut

Jag ska ringa imorgon och få reda på tiden iom det inte kommit någon kallelse än :) 
    Återkommer med tid ;)  
  • Hokuspokusan
    MimmiSthlm skrev 2012-09-20 16:05:18 följande:

Ja det känns så himla skönt! Även om jag är ung och har statisktiskt liten risk så var det ändå skönt att få det svart på vitt.

Oj! Jag fick mina kallelser redan i v.11! Men här i Stockholm ryker tiderna snabbare än man hinner säga ordet "gravid" ens så det är nog därför man får dem så tidigt här  :)
    Vi fick inte ens göra.. tycker det är dumt men ja, bor man på "bästkusten" har det det pris det också ;) (Man får om man är över 35 annars får man göra ett fostervattensprov)
     Vet att den kommer ha högre risk för synfel samt för blodsjukdom. 

Haha jaaa, storstan' är en bebisverkstad ;)  
  • Joely

Vi fick tid den 31/10 kl 11.00 Jag tror det är en tjej men ändå så kallar jag den ibland för han.. Jag har väl inte riktigt bestämt mig Glad Men på nåt sätt så känns det som om det är en liten tjej... Vi ska nog inte ta reda på könet, men skulle man se det är det inte hela världen. 

(och jag fattar inte heller hur man lägger in sig själv i listan...)  

Usch det här med förkylningar är inge kul. Alla på jobbet är typ halvkrassliga men än så länge har jag klarat mig.. Hoppas du blir frisk snart Laliii 
  • Erya
    MimmiSthlm skrev 2012-09-20 15:16:56 följande:
    Hej på er! Jag hakar på här jag också ! Är 24 år, bor i Stockholm och har BF 20 mars 2013. Är alltså i v.14+0 idag :)

Gjorde KUB-test 4 september och fick 1:20.000 (hurra!) och den 12 oktober är det dags för RUL. Åh, vad jag längtar!!
    Grattis och välkommen in.
  • Erya
    Alvii skrev 2012-09-20 15:30:14 följande:
    Hejhej, gud vad härligt att ha fått RUL-tid, väntar otåligt på min :)
    Bra att de gick bra med KUB :D
    Jag tröttnade på att vänta, så jag ringde till UL kliniken (KK i Lund) och pratade med dem, fick en tid i telefonen :P

8/10 - ?Tror det blir en tjej och får förhoppningsvis se könet! - Hokuspokusan
    12/10 - 13.00 - Vi tror att det blir en liten kille och planerar att ta reda på könet - MimmiSthlm
    15/10 - 11.30 - Tror det är en flicka, tar nog reda på könet - Erya
    31/10 - 11.00 - Tror det är en tjej, ska nog inte ta reda på könet - Joely

Lagt till Mimmi och Joely
  • Laliii

8/10 - ? - Tror det blir en tjej och får förhoppningsvis se könet! - Hokuspokusan
    12/10 - 13.00 - Vi tror att det blir en liten kille och planerar att ta reda på könet - MimmiSthlm
    15/10 - 11.30 - Tror det är en flicka, tar nog reda på könet - Erya 
    31/10 - 11.00 - Tror det är en tjej, ska nog inte ta reda på könet - Joely
    MimmiSthlm skrev 2012-09-20 16:22:42 följande:
    Lägg gärna till mig också! Har RUL 12/10 - 13.00 - Vi tror att det blir en liten kille och planerar att ta reda på könet
    Kul med några fler som ska ta reda på könet :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013