• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    Joely skrev 2012-09-20 16:38:15 följande:
    Vi fick tid den 31/10 kl 11.00 Jag tror det är en tjej men ändå så kallar jag den ibland för han.. Jag har väl inte riktigt bestämt mig Glad Men på nåt sätt så känns det som om det är en liten tjej... Vi ska nog inte ta reda på könet, men skulle man se det är det inte hela världen. 

(och jag fattar inte heller hur man lägger in sig själv i listan...)  

Usch det här med förkylningar är inge kul. Alla på jobbet är typ halvkrassliga men än så länge har jag klarat mig.. Hoppas du blir frisk snart Laliii 
    Åh mysigt! Ska bli spännande & se vad det blir sen :)

Ja hos oss är det fler som är sjuka! 
  • Laliii
    Erya skrev 2012-09-20 17:10:09 följande:
    Jag tröttnade på att vänta, så jag ringde till UL kliniken (KK i Lund) och pratade med dem, fick en tid i telefonen :P

GravidRUL datum, tid & kön (det ni tror & om ni kommer att ta redan på det): 

1/10 - 09:00 - Knatten går under arbetsnamnet Harry men jag har ingen aning om vad det verkligen är! Kommer nog inte att ta reda på det heller om det inte är helt uppenbart :) - 2009 
    8/10 - 14:00 - Tror att det blir en pojk och ska ta reda på könet, om vi får vill säga:) -Lilly Jk 
    8/10 - ? - Tror det blir en tjej och får förhoppningsvis se könet! - Hokuspokusan
    12/10 - 10:30 - Tror på att jag bär en pojke & ja, vi kommer att ta reda på könet - Laliii
    12/10 - 13.00 - Vi tror att det blir en liten kille och planerar att ta reda på könet - MimmiSthlm
    15/10 - 10:30 - Tror att det är en tjej, vi ska inte kolla könet - Anma 
    15/10 - 11:00 - Tror det blir en flicka men ska inte kolla - Piljuva 
    15/10 - 11.30 - Tror det är en flicka, tar nog reda på könet - Erya
    31/10 - 11.00 - Tror det är en tjej, ska nog inte ta reda på könet - Joely
    12/11 - 15:00 - Inga funderingar kring könet än. I vårt landsting FÅR man inte veta kön, så har inget val :P - Emmut

Lagt till Mimmi och Joely
    Haha :D Bra, rätt ska det vara :D Nu kör vi alla nedräkning :)
  • Erya

Tja... snackade förresten med chefen lite idag när jag lämnade läkarintyget hon sa att jag var tvungen att lämna för att få en omplacerng.

Som hon sa det så kommer jag med största säkerhet inte bli omplacerad, eftersom hon inte vill flytta på personal. Så vi får se hur länge jag klarar av att jobba i denna takten, en sak är säker, jag kommer inte göra så mycket "rutin" arbete som jag gjort hittills (byta alla blöjorna, för kollegerna skickar in barnen till mig när jag står där, duka av och torka bord, sopa och ställa upp stolar efter frukost och mellanmål (lunchen samsas vi om med))

Vill de att jag ska kunna jobba så länge som möjligt så får de minsann ta det, mina kära förskollärare får ta och göra lite grovarbete de med ;)

Idag gjorde jag en tomatsoppa och till det hade vi broccoli och bulle, riktigt gott blev det :D

• 2009

Har haft en ettåring på besök ikväll, mycket bra att få se vad som behöver barnsäkras och tänkas på när det är dags för oss! ;)

• Nala02
    Gravid RUL datum, tid & kön (det ni tror & om ni kommer att ta redan på det):1/10 - 09:00 - Knatten går under arbetsnamnet Harry men jag har ingen aning om vad det verkligen är! Kommer nog inte att ta reda på det heller om det inte är helt uppenbart :) - 2009
    8/10 - 14:00 - Tror att det blir en pojk och ska ta reda på könet, om vi får vill säga:) -Lilly Jk
    8/10 - ? - Tror det blir en tjej och får förhoppningsvis se könet! - Hokuspokusan
    12/10 - 10:30 - Tror på att jag bär en pojke & ja, vi kommer att ta reda på könet - Laliii
    12/10 - 13.00 - Vi tror att det blir en liten kille och planerar att ta reda på könet - MimmiSthlm
    15/10 - 10:30 - Tror att det är en tjej, vi ska inte kolla könet - Anma
    15/10 - 11:00 - Tror det blir en flicka men ska inte kolla - Piljuva
    15/10 - 11.30 - Tror det är en flicka, tar nog reda på könet - Erya
    31/10 - 11.00 - Tror det är en tjej, ska nog inte ta reda på könet - Joely
    12/11 - 15:00 - Inga funderingar kring könet än. I vårt landsting FÅR man inte veta kön, så har inget val :P - Emmut
    9/ 10- 14.30 - Jag har ingen känsla av vad det ska bli, sambon tror på en kille. Vi kommer ta redapå könet :)- Nala02

Lagt till Mimmi och Joely
  • Nala02

oj... det funka inte att lägga in listan ju... jag får greja senare ikväll, har inte tid nu :)

• Laliii
    GravidRUL datum, tid & kön (det ni tror & om ni kommer att ta redan på det): 

1/10 - 09:00 - Knatten går under arbetsnamnet Harry men jag har ingen aning om vad det verkligen är! Kommer nog inte att ta reda på det heller om det inte är helt uppenbart :) - 2009 
    8/10 - 14:00 - Tror att det blir en pojk och ska ta reda på könet, om vi får vill säga:) -Lilly Jk 
    8/10 - ? - Tror det blir en tjej och får förhoppningsvis se könet! - Hokuspokusan
    9/10 - 14:30 - Jag har ingen känsla av vad det ska bli, sambon tror på en kille. Vi kommer att ta reda på könet :) - Nala02
    12/10 - 10:30 - Tror på att jag bär en pojke & ja, vi kommer att ta reda på könet - Laliii
    12/10 - 13.00 - Vi tror att det blir en liten kille och planerar att ta reda på könet - MimmiSthlm
    15/10 - 10:30 - Tror att det är en tjej, vi ska inte kolla könet - Anma 
    15/10 - 11:00 - Tror det blir en flicka men ska inte kolla - Piljuva 
    15/10 - 11.30 - Tror det är en flicka, tar nog reda på könet - Erya 
    31/10 - 11.00 - Tror det är en tjej, ska nog inte ta reda på könet - Joely
    12/11 - 15:00 - Inga funderingar kring könet än. I vårt landsting FÅR man inte veta kön, så har inget val :P - Emmut

Lagt till Nala02! 
  • Laliii
    Erya skrev 2012-09-20 20:08:01 följande:
    Tja... snackade förresten med chefen lite idag när jag lämnade läkarintyget hon sa att jag var tvungen att lämna för att få en omplacerng.

Som hon sa det så kommer jag med största säkerhet inte bli omplacerad, eftersom hon inte vill flytta på personal. Så vi får se hur länge jag klarar av att jobba i denna takten, en sak är säker, jag kommer inte göra så mycket "rutin" arbete som jag gjort hittills (byta alla blöjorna, för kollegerna skickar in barnen till mig när jag står där, duka av och torka bord, sopa och ställa upp stolar efter frukost och mellanmål (lunchen samsas vi om med))

Vill de att jag ska kunna jobba så länge som möjligt så får de minsann ta det, mina kära förskollärare får ta och göra lite grovarbete de med ;)

Idag gjorde jag en tomatsoppa och till det hade vi broccoli och bulle, riktigt gott blev det :D
    Men åh vad svårt det ska vara, det är ju inte bara för att "flytta på folk" det finns en vettig anledning. Fy fan vad surt! tänk på dig & bebisen så du inte sliter ihjäl dig. Ju lugnare du jobbare ju längre kan du, om det är det du vill det vill säga! Uh! Att det ska vara så svårt att samarbeta! 

Kan inte du lägga upp recept i bloggen på soppan :) Jag med min tomatcraving höll på att dregla ihjäl mig! 
  • Laliii
    2009 skrev 2012-09-20 21:22:45 följande:
    Har haft en ettåring på besök ikväll, mycket bra att få se vad som behöver barnsäkras och tänkas på när det är dags för oss! ;)
    Hehe vi hade en 2 åring för några veckor sedan :)
  • Laliii

God morgon alla,

Fortsatt förkyld & efter en heldag med huvudvärk igår är jag glad att jag än så länge inte har huvudvärk. Sov bättre inatt i alla fall vilket jag uppskattar massor. Så jag sitter hemma i soffan & degar.

Igår natt var bebisen så livlig, jag & maken kände t.o.m de små tickningarna & rörelsen när vi lade handen på magen. Så otroligt mysigt. Maken vart helt lyrisk, första gången han verkligen kände något. Vår lilla plutt är definitivt mest aktiv på kvällarna/nätterna & när jag ligger på högersida, då lever bebisen loppan på min vänstra sida. Antagligen så ligger bebisen då med huvudet ned mot höger & benen upp mot vänster.

Så söta små tickningar & rörelsen som betyder så mycket! om 2 dagar är vi i vecka 17 & om 3 veckor exakt så har vi RUL :D 

25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9 Mars 2013 :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013