• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    2009 skrev 2012-09-19 17:25:43 följande:
    Laliii: det finns ju nipple covers att använda, finns på Lindex har jag för mig! :)
    Får nog testa det haha
  • Laliii
    Emmut skrev 2012-09-19 17:27:00 följande:

Jag har samma problem Lalii, ser ut som man går runt och är upphetsad hela tiden haha ;) lösning vet jag dock inte, det enda som fungerat hittills är en tjockare tröja ovanpå ;) haha
    hahaha skönt att man inte är ensam, men banne mig så pinsamt det är haha! Ska testa med nipplecover eller inlägg i BH:n haha
  • Erya
    2009 skrev 2012-09-19 17:24:42 följande:
    Dagens I-landsgravidproblem: jag gillar att sitta framåtlutad på toa med armbågarna mot låren. Det går inte längre, magen känns i vägen!

Dagens roligaste: ska snart hämta ut kappan jag beställt, hoppas den sitter bra och går att använda hela vintern! :)
    haha samma här :P nu sitter jag istället bakåtlutad, men det är inte lika bekvämt :P
  • Erya
    Laliii skrev 2012-09-19 17:22:07 följande:
    Okej, jag har världens dummaste i-landsproblem men delar med mig & ser om någon är i samma & kanske har en lösning! :)

Mina bröstvårtor har växt & är till och styva väldigt ofta & det värsta är att det banne mig syns genom BH & linne. Jag går liksom runt med "ståfräs" i brösten. Haha. Jag har inte små bröst heller så det ser nästan porrigt ut. Haha. Vad kan man göra? Typ ha plåster? Eller vaddarna man har när man ammar för läckage?

Haha! 
    vadderad BH? det finns ju de med formpressade kupor
  • Laliii

Blää. Förkylningen har slagit till. Inte så värst hårt men nästäppa, feber & slöhet. Så jag ligger hemma från jobbet. Vill inte risker att överanstränga mig, måste tänka på min lilla inneboende oxå. Så här ligger jag i soffan & dricker hemmagjord grön chai latte & tänker på vad jag ska sysselsätta mig med TV-tittandemässigt.

Hoppas ni andra mår bra! :) 

• Laliii

Andra gången på 2 dagar jag känner bebisen slå mot magen när jag har handen på. Hihi. Som en liten mini knackning/tickning. Myyyys. :)

• 2009
    Laliii skrev 2012-09-20 08:33:47 följande:
    Blää. Förkylningen har slagit till. Inte så värst hårt men nästäppa, feber & slöhet. Så jag ligger hemma från jobbet. Vill inte risker att överanstränga mig, måste tänka på min lilla inneboende oxå. Så här ligger jag i soffan & dricker hemmagjord grön chai latte & tänker på vad jag ska sysselsätta mig med TV-tittandemässigt. Hoppas ni andra mår bra! :) 

Vet hur det känns, jag var hemma en dag förra veckan pga förkylning... :( Känns viktigare än någonsin att vila och ta hand om sig själv, i vanliga fall hade jag nog kört på som vanligt! :) Jag brukar kolla på Ellen deGeneres show, tror det går vid ett nån gång. Hon är cool tycker jag. Sen fram på eftermiddagen blir det ju alla inrednings- och renoveringsprogram! Mysigt att känna mer rörelser, har inte lyckats känna nåt än, men jag har inte känt efter så mycket heller :) Krya på dig!
  • Hokuspokusan
    Laliii skrev 2012-09-19 17:54:20 följande:
    hahaha skönt att man inte är ensam, men banne mig så pinsamt det är haha! Ska testa med nipplecover eller inlägg i BH:n haha
    Det som fungerade för mig var sportbh med strumpa i förbi tuttarna. 
    Såg kanske inte så fagert ut och min sambo undrade vad jag höll på med.  

Får nog skaffa sånadäringa nipplecovers.  
  • MimmiSthlm

Hej på er! Jag hakar på här jag också ! Är 24 år, bor i Stockholm och har BF 20 mars 2013. Är alltså i v.14+0 idag :)

Gjorde KUB-test 4 september och fick 1:20.000 (hurra!) och den 12 oktober är det dags för RUL. Åh, vad jag längtar!!

• Alvii

Hoppar in här från marstråden, väntar också första barnet runt 10 mars :)

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013