• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Hokuspokusan
    MimmiSthlm skrev 2012-09-21 09:08:20 följande:

Det där tycker jag är så märkligt, att man inte har rätten att bestämma över sin egen kropp och om man vill se om det finns risk för kromosomfel på barnet. Det borde vara okej i hela Sverige och inte bara i vissa städer! Ett fostervattenprov är ju mkt mer riskabelt att göra än ett UL. Näe, det där förstår jag inte alls.

Hur vet du att barnet kommer att ha högre risk för det?

Haha, ja det är väl så :)   
    Iom att min sambo har kusin och mors farbror med downs tyckte vi personligen att det var ändå ganska nära. Men med nära, menas syskon här... Vi krävde en genetisk rådgivning för att vara säkra och fick komma till vårt stoora sjukhus :) 

Min sambo har Ocular Albinism (OA1) Albinism som endast drabbar synen och djupseendet. När han var mindre hade han Aplastisk Anemi (sällsynt blodsjukdom) Man kan i stort sett göra hur mycket undersökningar som man vill men, man får ungefär veta det man vet idag. Att förhöjda risker alltid finns. Dom var mycket intresserade av min sambo i medicinsk fråga :p 

Men ja, ett UL fick vi och nackspalten (dålig på att komma ihåg ord..) såg bra ut :) 

• Laliii

Idag var vi på barnvagnsprovkörning runda & det slutade med att vi bestämde oss för en Bugaboo Cameleon 3 i färgen Sand. Det känn helt rätt för oss båda =) Beställningen kommer att läggas senast i Januari. Längtar såååå!

Imorgon går jag in i vecka 17 & fortsätter att vara rätt så trött. Powernappar dagligen. Inte lätt att vara gravid haha. 

25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • Erya

Kul att ni har bestämmt er för en vagn :)
    Jag gillar inte föregångaren till Bugaboon (har haft några barn på jobb som har haft den) tycker den är plastig, och den var jobbig att bromsa/låsa upp (det var svårt att veta om den faktiskt var låst) och så gillar jag inte svivel hjul :P den körde lite hur den ville ;)

Själv så lutar det fortfarande åt en Emmaljunga (eller en Basson) nackdelen är ju att de är rätt stora och lite tunga vagnar, men å andra sidan så är det det jag gillar :P Ska jag då ut med en akita och en labbe/bc blanding vill jag ha en vagn som är bastant och stadig, och det vet jag att emmaljungan är....

Det som talar negativt där är priset, men å andra sidan... den summan lägger vi ju utan problem på en ny dator eller teknikprylar :P
    Men vi har alla våra smaker och vad vi är ute efter i en vagn.

Förresten, jag tittade lite på ebay, och hittade det där snugglenestet du hade köpt :) funderar på ett sånt också, tycker att ett babynest verkar lite för.... mesigt för att faktiskt skydda barnet, medans den du köpte verkar mer bastant och tryggare för barnet att vara i sängen med oss...

Vi har ju dock problemet med djuren... hundarna sover ju i nuläget med oss i sängen (har en låg malm säng från Ikea) vi har nu tänkt att snart köpa en ny säng, och då ha en högre säng, och där samtidigt lära hundarna att inte ligga i sängen. Men det kommer ju inte bli förräns vi har en ny säng. Så jag tror inte att bäbis komemr sova så mycket i sängen med oss.... inte när h*n e  så liten i alla fall.

• Laliii
    Erya skrev 2012-09-22 17:14:17 följande:
    Kul att ni har bestämmt er för en vagn :)
    Jag gillar inte föregångaren till Bugaboon (har haft några barn på jobb som har haft den) tycker den är plastig, och den var jobbig att bromsa/låsa upp (det var svårt att veta om den faktiskt var låst) och så gillar jag inte svivel hjul :P den körde lite hur den ville ;)

Själv så lutar det fortfarande åt en Emmaljunga (eller en Basson) nackdelen är ju att de är rätt stora och lite tunga vagnar, men å andra sidan så är det det jag gillar :P Ska jag då ut med en akita och en labbe/bc blanding vill jag ha en vagn som är bastant och stadig, och det vet jag att emmaljungan är....

Det som talar negativt där är priset, men å andra sidan... den summan lägger vi ju utan problem på en ny dator eller teknikprylar :P
    Men vi har alla våra smaker och vad vi är ute efter i en vagn.

Förresten, jag tittade lite på ebay, och hittade det där snugglenestet du hade köpt :) funderar på ett sånt också, tycker att ett babynest verkar lite för.... mesigt för att faktiskt skydda barnet, medans den du köpte verkar mer bastant och tryggare för barnet att vara i sängen med oss...

Vi har ju dock problemet med djuren... hundarna sover ju i nuläget med oss i sängen (har en låg malm säng från Ikea) vi har nu tänkt att snart köpa en ny säng, och då ha en högre säng, och där samtidigt lära hundarna att inte ligga i sängen. Men det kommer ju inte bli förräns vi har en ny säng. Så jag tror inte att bäbis komemr sova så mycket i sängen med oss.... inte när h*n e  så liten i alla fall.
    hehe förstår det, lite större hundar än mina små blandisar på 1,9 kg var :) Ja men precis, vi räknar med att d blir 12 000 på buggan, jag har en dator hemma i den prisklassen, en padda & massa andra teknikprylar som man utan att blinka betalar de summorna om inte mer :) 

SnuggleNestet har hårda kanter (plats) vid sidan som gör det omöjligt att rulla över utan att vakna, så jag rekommenderar den verkligen :) 

Hehe okej, våra sover inte i sängen med oss efter att en natt blivit överrullade av en sovande husse :) De är dessutom för små för att hoppa upp på vår höga säng :) 
  • Erya
    Laliii skrev 2012-09-22 17:28:03 följande:
    hehe förstår det, lite större hundar än mina små blandisar på 1,9 kg var :) Ja men precis, vi räknar med att d blir 12 000 på buggan, jag har en dator hemma i den prisklassen, en padda & massa andra teknikprylar som man utan att blinka betalar de summorna om inte mer :) 

SnuggleNestet har hårda kanter (plats) vid sidan som gör det omöjligt att rulla över utan att vakna, så jag rekommenderar den verkligen :) 

Hehe okej, våra sover inte i sängen med oss efter att en natt blivit överrullade av en sovande husse :) De är dessutom för små för att hoppa upp på vår höga säng :) 
    naaw :P haha mina bryr sig inte vad jag gör, det är snarare att de är rätt oförskämda nu för tiden i sängen... tar upp nästan hela sängen... och akitan ska ju allra helst ligga så tätt intill en som hon kan, och riktigt... burra in sig typ :P
  • Laliii
    Erya skrev 2012-09-22 17:32:48 följande:
    naaw :P haha mina bryr sig inte vad jag gör, det är snarare att de är rätt oförskämda nu för tiden i sängen... tar upp nästan hela sängen... och akitan ska ju allra helst ligga så tätt intill en som hon kan, och riktigt... burra in sig typ :P
    haha envisa :D Akita är så fina hundar, du får gärna visa bild i bloggen någon gång på dina vovvar!
  • 2009

Dagens (kommande) I-landsgravidproblem: Klippa tånaglarna! Det tar redan emot... :/

• 2009
    Laliii skrev 2012-09-22 15:52:48 följande:
    Idag var vi på barnvagnsprovkörning runda & det slutade med att vi bestämde oss för en Bugaboo Cameleon 3 i färgen Sand. Det känn helt rätt för oss båda =) Beställningen kommer att läggas senast i Januari. Längtar såååå! Imorgon går jag in i vecka 17 & fortsätter att vara rätt så trött. Powernappar dagligen. Inte lätt att vara gravid haha. 

Vad roligt att beställa vagn! Det lutar fortfarande åt en Kronan för oss, har en kompis som hade haft en och var jättenöjd. Men mannen ska få komma hem först, kommer på onsdag efter tre veckors utlandsjobb. Han är efterlängtad, kan jag meddela... :)
  • Alvii

Hej allihopa, idag var jag på loppis och fyndade ett andningslarm för 450kr (1800 nypris) , känns tryggt att ha, just för att jag alltid är rädd att det värsta ska hända. Sen spekuleras det mycket i andningslarm om hur pålitliga dom är och att dom kanske ger en falskt hopp ifall dom larmar och man ändå inte kan göra något...men för mig känns det lugnande.
    Men jag är en riktig katastrof-människa också så för att jag inte ska klättra på väggarna så behövs det för min skull :P

Sen hittade jag en helt underbar body för 10 kr (fräsch och snygg såklart) , känns lite underligt att shoppa så tidigt men ibland kan man inte låta bli :)

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013