Erya skrev 2012-09-22 17:14:17 följande:
Kul att ni har bestämmt er för en vagn :)
Jag gillar inte föregångaren till Bugaboon (har haft några barn på jobb som har haft den) tycker den är plastig, och den var jobbig att bromsa/låsa upp (det var svårt att veta om den faktiskt var låst) och så gillar jag inte svivel hjul :P den körde lite hur den ville ;)
Själv så lutar det fortfarande åt en Emmaljunga (eller en Basson) nackdelen är ju att de är rätt stora och lite tunga vagnar, men å andra sidan så är det det jag gillar :P Ska jag då ut med en akita och en labbe/bc blanding vill jag ha en vagn som är bastant och stadig, och det vet jag att emmaljungan är....
Det som talar negativt där är priset, men å andra sidan... den summan lägger vi ju utan problem på en ny dator eller teknikprylar :P
Men vi har alla våra smaker och vad vi är ute efter i en vagn.
Förresten, jag tittade lite på ebay, och hittade det där snugglenestet du hade köpt :) funderar på ett sånt också, tycker att ett babynest verkar lite för.... mesigt för att faktiskt skydda barnet, medans den du köpte verkar mer bastant och tryggare för barnet att vara i sängen med oss...
Vi har ju dock problemet med djuren... hundarna sover ju i nuläget med oss i sängen (har en låg malm säng från Ikea) vi har nu tänkt att snart köpa en ny säng, och då ha en högre säng, och där samtidigt lära hundarna att inte ligga i sängen. Men det kommer ju inte bli förräns vi har en ny säng. Så jag tror inte att bäbis komemr sova så mycket i sängen med oss.... inte när h*n e så liten i alla fall.
hehe förstår det, lite större hundar än mina små blandisar på 1,9 kg var :) Ja men precis, vi räknar med att d blir 12 000 på buggan, jag har en dator hemma i den prisklassen, en padda & massa andra teknikprylar som man utan att blinka betalar de summorna om inte mer :)
SnuggleNestet har hårda kanter (plats) vid sidan som gör det omöjligt att rulla över utan att vakna, så jag rekommenderar den verkligen :)
Hehe okej, våra sover inte i sängen med oss efter att en natt blivit överrullade av en sovande husse :) De är dessutom för små för att hoppa upp på vår höga säng :)