• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Erya
    Alvii skrev 2012-09-22 19:17:16 följande:
    Hej allihopa, idag var jag på loppis och fyndade ett andningslarm för 450kr (1800 nypris) , känns tryggt att ha, just för att jag alltid är rädd att det värsta ska hända. Sen spekuleras det mycket i andningslarm om hur pålitliga dom är och att dom kanske ger en falskt hopp ifall dom larmar och man ändå inte kan göra något...men för mig känns det lugnande.
    Men jag är en riktig katastrof-människa också så för att jag inte ska klättra på väggarna så behövs det för min skull :P

Sen hittade jag en helt underbar body för 10 kr (fräsch och snygg såklart) , känns lite underligt att shoppa så tidigt men ibland kan man inte låta bli :)
    Känner man sig lugnare av att ha det tycker jag det är bra :)

Själv så är jag en sådan person som läser på sig alla skräck historier och det värsta som kan hända (typ) så känner jag mig lugn :P Jag gillar att vara förberedd (på det värsta) för då vet jag vad jag kan förvänta mig.

Ta hål i öronen t.ex.... alla sa att det gör inte alls ont... de ljög hela högen..... storböla och hade ont hur länge som helst....
    Göra en tatuering då? alla sa det gör ont.... nemas problemas, det gjorde knappt ont alls :D

Så att vara förberedd på värsta tänkbara situationer är det som fungerar för att lugna mig :D

Jag har visserligen alltid sagt att jag är lite felkopplad :P
  • Laliii
    Sister Morphine skrev 2012-09-22 20:27:19 följande:
    Gillar dina vloggar :)

Åh! Tack så mkt! Glad jag blir! :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • Laliii
    2009 skrev 2012-09-22 19:11:59 följande:
    Vad roligt att beställa vagn! Det lutar fortfarande åt en Kronan för oss, har en kompis som hade haft en och var jättenöjd. Men mannen ska få komma hem först, kommer på onsdag efter tre veckors utlandsjobb. Han är efterlängtad, kan jag meddela... :)

Åh! Förstår längtan!
  • Laliii
    Alvii skrev 2012-09-22 19:17:16 följande:
    Hej allihopa, idag var jag på loppis och fyndade ett andningslarm för 450kr (1800 nypris) , känns tryggt att ha, just för att jag alltid är rädd att det värsta ska hända. Sen spekuleras det mycket i andningslarm om hur pålitliga dom är och att dom kanske ger en falskt hopp ifall dom larmar och man ändå inte kan göra något...men för mig känns det lugnande. Men jag är en riktig katastrof-människa också så för att jag inte ska klättra på väggarna så behövs det för min skull :P Sen hittade jag en helt underbar body för 10 kr (fräsch och snygg såklart) , känns lite underligt att shoppa så tidigt men ibland kan man inte låta bli :)

Vi kommer nog oxå att köpa en sådan :) Lite nojjiga första gångs föräldrar :) äh man ska inte hejda sig tycker jag! Man ska ha inställningen att allt ska gå bra, hela vägen
  • Laliii

Precis spelat in bebisen hjärtljud & sparkar. Om ni är intresserade, kika gärna in här:

Mysigt! Vi spelade även precis lite lugn & klassisk musik till bebisen i magen. Hihi.

• Erya
    Laliii skrev 2012-09-22 18:48:16 följande:
    haha envisa :D Akita är så fina hundar, du får gärna visa bild i bloggen någon gång på dina vovvar!
    Djuren har fått en egen liten sida just nu :) har hur mycket bilder som helst på dem :P
  • Laliii
    Erya skrev 2012-09-22 22:15:33 följande:
    Djuren har fått en egen liten sida just nu :) har hur mycket bilder som helst på dem :P

Men åååååh! Jag smälter! Sååå fina! Och sista bilden! Åh! Hihi
  • Hokuspokusan
    2009 skrev 2012-09-22 19:09:45 följande:
    Dagens (kommande) I-landsgravidproblem: Klippa tånaglarna! Det tar redan emot... :/
    Oja! 
    Skulle även klippa ena kattens klor.. Nämen det gick inte att sitta med knäna nära :( 
  • Anma
    Laliii skrev 2012-09-22 22:06:15 följande:
    Precis spelat in bebisen hjärtljud & sparkar. Om ni är intresserade, kika gärna in här:
    " rel="nofollow" target="_blank">

Mysigt! Vi spelade även precis lite lugn & klassisk musik till bebisen i magen. Hihi.
    Men va häftigt att höra, måste nog också införskaffa mig en sån! :)
    Var det teknikmagasinet som hade dem? 
  • Laliii
    Anma skrev 2012-09-23 09:48:15 följande:
    Men va häftigt att höra, måste nog också införskaffa mig en sån! :)
    Var det teknikmagasinet som hade dem? 
    Hehe ja :) Så mysigt att lyssna! japp, vår är därifrån! :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013