• kakmonstret123

Varför är det olagligt att knarka?

Jag förstår mig inte på detta förmynderi. Bör det inte vara upp till var och en att göra vad de själva vill med sina egna kroppar?

Vore det inte bättre att legalisera vissa droger såsom cannabis, avkriminalisera droganvändande, samt flytta alla resurserna från polisverksamheten till vården istället?

Tomtar som Maria Larsson hävdar att dagens drogkrig är effektivt. Fel! Det är ett misslyckade som kostar skattebetalarna ofantliga summor och många människor livet varje år, samtidigt som det stimulerar en organiserad brottslighet.

Våga tänka utanför lådan, plz.

• Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?
  • FlamingRed
    Tom Araya skrev 2012-07-18 00:52:58 följande:
    Vad är det du försöker säga? Att de som tycker en alkoholhaltig dryck smakar bra är presumtiva alkoholister?
    Vad är då de som inte tycker om något som är nyttigt och kroppen borde vilja ha? Vad är det för signaler?
    Jag försöker bara få dig att svara på frågan varför kroppen signalerar att vissa saker "smakar" gott...?
  • Queenie70
    Tom Araya skrev 2012-07-18 00:52:58 följande:
    Vad är det du försöker säga? Att de som tycker en alkoholhaltig dryck smakar bra är presumtiva alkoholister?

Vad är då de som inte tycker om något som är nyttigt och kroppen borde vilja ha? Vad är det för signaler?

Vi är alla presumtiva alkoholister. Det är bara en fråga hur mycket och under hur lång tid vi behöver utsättas för alkohol för att som individ utveckla ett missbruk.
  • FlamingRed
    Snuttizen skrev 2012-07-18 00:54:45 följande:
    Personligen drack jag cider första gången jag var full, vilket har samma alkoholhalt. Det smakade inte illa. 
    Varken öl eller sötsliskig cider har någon distinkt smak av alkohol. 
    Du har rätt i att kroppen uppfattar alkohol som ett gift, det är det som utgör berusning.  
    Det är riktigt, socker döljer alkoholsmaken.

De absolut flesta som får sin alkoholdebut med öl upplever att det smakar illa första gången. 
  • Tom Araya
    FlamingRed skrev 2012-07-18 00:50:41 följande:
    Tex så smakar öl illa första gången för nästan alla människor, då kroppen uppfattar det som ett gift. Detta förändras senare pga alkoholens beroendeframkallande egenskaper.
    Skitsnack! Öl har en mängd ingredienser varav alla ihop med tillredningsprocessen ger dess smak, vilken är karaktäristisk oavsett om det är lättöl eller starköl.
  • FlamingRed
    Tom Araya skrev 2012-07-18 00:56:25 följande:
    Skitsnack! Öl har en mängd ingredienser varav alla ihop med tillredningsprocessen ger dess smak, vilken är karaktäristisk oavsett om det är lättöl eller starköl.
    Det är inte skitsnack att de flesta som har sin alkoholdebut med starköl tycker att det smakar illa första gången.
  • kakmonstret123
    Tom Araya skrev 2012-07-18 00:47:17 följande:
    Brukas cannabis för sin smakupplevelse?
    Har alkohols respektive cannabis olika smakupplevelser någon som helst relevans för diskussionen tycker du? Bara för att just du dricker öl enbart för att du tycker det är gott, är inte skadeverkningarna mindre än för Kalle som dricker öl för berusningseffekten.
  • Queenie70

Godnatt och tack för en intressant diskussion utan allt för mycket idiotförklarningar från nåt håll. Det är ovanligt i dessa trådar :D

• Tom Araya
    FlamingRed skrev 2012-07-18 00:54:51 följande:
    Jag försöker bara få dig att svara på frågan varför kroppen signalerar att vissa saker "smakar" gott...?
    Att vi tycker att det mesta av det vi frivilligt stoppar i oss av mat och dryck smakar gott är naturligtvis för att tillfredsställa kroppens behov av näring. Att vissa tycker att viss mat/dryck smakar gott/godare än annat eller vad andra tycker tror jag inte har en särskild mening.
  • kakmonstret123
    Queenie70 skrev 2012-07-18 01:00:14 följande:
    Godnatt och tack för en intressant diskussion utan allt för mycket idiotförklarningar från nåt håll. Det är ovanligt i dessa trådar :D
    Godnatt själv! :)
  • FlamingRed
    Tom Araya skrev 2012-07-18 01:05:02 följande:
    Att vi tycker att det mesta av det vi frivilligt stoppar i oss av mat och dryck smakar gott är naturligtvis för att tillfredsställa kroppens behov av näring. Att vissa tycker att viss mat/dryck smakar gott/godare än annat eller vad andra tycker tror jag inte har en särskild mening.
    Hur kommer det sig tror du att nästan alla tycker alkohol smakar illa första gången, men sedan börjar gilla smaken?

(bortsett från dom som får alkoholdebuten med dagens sockerspäckade cider/alkoläsk som i princip helt döljer smaken av alkohol)
Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?