• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber
    Anonym skrev 2012-08-01 22:49:48 följande:
    Klirr klirr
    Vilket betyder?
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-01 22:48:10 följande:
    Ja det var ju faktiskt inte särskilt långsökt.
    Ungefär lika långsökt som att en kvinna inte lämpar sig som polis...
  • Veladis
    Faber skrev 2012-08-01 21:00:27 följande:
    Jag sa timmerbil, inte långtradare. Du måste kunna lägga på kedjor, skifta däck ute på en mörk skogsväg i 30 graders kyla. Du måste kunna reparera själv ibland. Det är en djävla skillnad mot att köra från terminal till terminal på asfalterade vägar.

Du svarade inte på vad som gör just lyft inom vården farliga.

Ja, och? Det kan inte alla män, men en del män kan och en del kvinnor. Det är inget omöjligt jobb för en stark, inom området kunnig kvinna.

Jo, jag svarade på det. Du har däremot konskevent undvikit den fråga jag ställt två gånger på två dagar. Varje gång jag ställt dn till dig har det blivit tyst i tråden i flera timmar och när debatten väl kommer i gång tar du upp ett annat spår. Jag vill ha svar.Jag vill att du presenterar någon av alla de feministtalibaner som, enligt dig, menar att biologi inte spelar någon roll alls. 
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-01 22:52:40 följande:
    Ungefär lika långsökt som att en kvinna inte lämpar sig som polis...
    Nej, det är inte lika långsökt. En polis kan man anta hamnar i en fysisk konfrontation åtminstone ett par gånger per år under sina yrkesverksamma år,  ett antal gånger av dessa är en potentiellt livsfarlig situation. Hur man än räknar så är det större risk att polisen skadas allvarligt eller dödas än att den som gör illa ryggen vid ett tungt lyft hamnar i utanförskap och att det går så lång som till självmord eller annat självdestruktivt beteende.
  • Anonym
    Faber skrev 2012-08-01 22:51:26 följande:
    Vilket betyder?
    Att glas går sönder.
  • Faber
    Anonym skrev 2012-08-01 22:57:44 följande:
    Att glas går sönder.
    Jag trodde det rörde sig om växelmynt.
  • Veladis

Tänk lite utanför lådan.

Tänk inte:
    "Kvinnor ska inte bli poliser för de klarar inte situationer där det kan krävas aggresion och styrka" 
    "Kvinnor kan inte köra timmerbil för det krävs att man kan klara byta däck, meka med bilen och byta snökedjor i 30-"
    utan:
    "Folk som inte klarar situationer där det kan krävas aggresion och styrka ska inte bli poliser"
    "Folk som är rädda för slit och skit under naglar, inte kan ngt om större fordon och som inte kan sätta på snökedjor i 30- ska inte köra timmerbil."

Då har du kommit en bra bit.     

• Anonym
    Faber skrev 2012-08-01 22:58:46 följande:
    Jag trodde det rörde sig om växelmynt.
    Det gjorde det inte.
  • Faber
    Veladis skrev 2012-08-01 22:54:19 följande:

Ja, och? Det kan inte alla män, men en del män kan och en del kvinnor. Det är inget omöjligt jobb för en stark, inom området kunnig kvinna.

Jo, jag svarade på det. Du har däremot konskevent undvikit den fråga jag ställt två gånger på två dagar. Varje gång jag ställt dn till dig har det blivit tyst i tråden i flera timmar och när debatten väl kommer i gång tar du upp ett annat spår. Jag vill ha svar.Jag vill att du presenterar någon av alla de feministtalibaner som, enligt dig, menar att biologi inte spelar någon roll alls. 
    Det har jag ju gjort i otaliga trådar där du bjäbbat på om dina genustokerier. Jag har aldrig förnekat att det finns enstaka kvinnor som klarar det men de är få. Alla jag sett har slutat när vintern kommit och övergått till långtradare eller grusbil.
  • Faber
    Anonym skrev 2012-08-01 22:59:41 följande:
    Det gjorde det inte.
    Vilken sorts glas rör det sig om?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!