• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-01 12:39:09 följande:
    Man får inte längre utföra sådana lyft själv, dessutom så är det inte förenat med livsfara.
    Får och får, har du jobbat inom vården å det senaste? Eller alls? Att säga att det inte är förenat med livsfara är bara ännu en (för dig) behändig förenkling, som gör att man slipper konsekvenstänkande öht.
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-01 14:20:21 följande:
    Får och får, har du jobbat inom vården å det senaste? Eller alls? Att säga att det inte är förenat med livsfara är bara ännu en (för dig) behändig förenkling, som gör att man slipper konsekvenstänkande öht.
    På vilket sätt är det förenat med livsfara? Är en majoritet av patienterna beväpnade och/eller våldsamma och om man måste lyfta dem är de då i tillräckligt bra kondition för att utföra sina våldsdåd?
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-01 14:18:34 följande:
    Hah, genusvetenskap förstår jag verkligen - men filosofi? De gamla grekerna osv?
    Antagligen är du rädd att det skulle vara för flummigt? Då håller jag med dig. Flummiga ämnen är de värsta (gah, psykologi). Konkret ska det vara.
    Filosofi skulle aldrig funnits som ämne om inte det funnits kvinnor som skött hem och barn medan den gamle filosofen till karl satt på "kammarn" å tänkte. Frun: "-Men kom och ät nu Bertrand"! Bertrand: -"Nej, jag måste filosofera över om kakelugnen står kvar där i hörnet om jag lämnar rummet, hur ska jag veta?" Måste jag veta? Vill jag veta? Kan man veta?. Frun: "Sch sch såja såja nu tar vi det lugnt...jag står här i dörröppningen och kollar att kakelugnen är kvar så kan du äta"!!!! B: Men trädet i skogen då? F: Jajaja tänk på det medan du äter..........
  • Veladis
    Faber skrev 2012-08-01 12:39:09 följande:
    Man får inte längre utföra sådana lyft själv, dessutom så är det inte förenat med livsfara.

Får och får, det är snälla gör. Det görs hela tiden - för att man måste ändå när vården är kort om folk. Det behöver inte heller handla om regelräta planerade lyft utan sådant som blir eftersom det handlar om oberäkneliga saker. Och kommer ovan nämnda 120kg-tant på halvägs till toaletten att hon inte vill och börjar slåss, klösas och bitas är hon betydligt farligare än både en och två 60-kg-lådor potatis.
  • Veladis
    Faber skrev 2012-08-01 15:42:21 följande:
    På vilket sätt är det förenat med livsfara? Är en majoritet av patienterna beväpnade och/eller våldsamma och om man måste lyfta dem är de då i tillräckligt bra kondition för att utföra sina våldsdåd?

Majoriteten av varorna en chaufför flyttar eller personerna en polis ute på fältet möter under en vanlig dag är inte beväpnade och livsfarliga heller. Vid vissa tillfällen är de det, och poliser tränas för sådana situationer. jobbar du inom eller äldreomvården som t ex undersköterska har du intem ycket specialträning att komma med, och incidenter, tunga lyft, mm händer oftare än man kan tro just för att äldrevården i regel är så underbemmannad.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-01 16:10:12 följande:
    Filosofi skulle aldrig funnits som ämne om inte det funnits kvinnor som skött hem och barn medan den gamle filosofen till karl satt på "kammarn" å tänkte. Frun: "-Men kom och ät nu Bertrand"! Bertrand: -"Nej, jag måste filosofera över om kakelugnen står kvar där i hörnet om jag lämnar rummet, hur ska jag veta?" Måste jag veta? Vill jag veta? Kan man veta?. Frun: "Sch sch såja såja nu tar vi det lugnt...jag står här i dörröppningen och kollar att kakelugnen är kvar så kan du äta"!!!! B: Men trädet i skogen då? F: Jajaja tänk på det medan du äter..........
    Hahaha! Kul inlägg. Och visst har det alltid varit männen som suttit och tänkt djupt. Tänker på tiden strax före Upplysningen och man pratade om "equality", frihet jämllikhet broderskap. Det gällde det ju bara (vita så klart) män. Inte kvinnor. Bara välbeställda pojkar fick gå i skolan osv...
    Hursom... skoj inlägg!
  • Faber
    Veladis skrev 2012-08-01 20:22:32 följande:

Majoriteten av varorna en chaufför flyttar eller personerna en polis ute på fältet möter under en vanlig dag är inte beväpnade och livsfarliga heller. Vid vissa tillfällen är de det, och poliser tränas för sådana situationer. jobbar du inom eller äldreomvården som t ex undersköterska har du intem ycket specialträning att komma med, och incidenter, tunga lyft, mm händer oftare än man kan tro just för att äldrevården i regel är så underbemmannad.
    Jag sa timmerbil, inte långtradare. Du måste kunna lägga på kedjor, skifta däck ute på en mörk skogsväg i 30 graders kyla. Du måste kunna reparera själv ibland. Det är en djävla skillnad mot att köra från terminal till terminal på asfalterade vägar.

Du svarade inte på vad som gör just lyft inom vården farliga.
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-01 15:42:21 följande:
    Förslitningsskador -> Kan inte jobba -> Kontakt med FK -> Utanförskap -> Fara för eget liv med lite otur
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-01 22:45:20 följande:
    Förslitningsskador -> Kan inte jobba -> Kontakt med FK -> Utanförskap -> Fara för eget liv med lite otur
    Ja det var ju faktiskt inte särskilt långsökt.
  • Anonym
    Faber skrev 2012-08-01 22:48:10 följande:
    Ja det var ju faktiskt inte särskilt långsökt.
    Klirr klirr
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!