Anonym skrev 2012-08-01 23:03:31 följande:
Jo det har jag.
Dåså! Då kan du ju berätta det en gång till då, eftersom du har källor och annat tillgängligt.
För övrigt ändrar du dig hela tiden. Först var det chaufförer kvinnor inte kunde vara, sen när du insett att det argumentet inte höll så var det minsann timmerbilar bla bla bla.
För att återknyta till vårddislussionen: jag sommarjobbar på ett demensboende. Dementa personer blir ofta våldsamma, utan förvarning dessutom. Jag jobbar ensam med 21 boenden på nätterna. Om det händer något får jag ringa nattpatrullen som då kommer efter kanske tjugo minuter. Då funkar det inte riktigt att säga: näädu asta, jag får inte lyfta ensam så kan du vara så hygglig att vänta tjugo minuter p att ramla? Jag har ingen som helst utbildning, det är bara att reda ut situationer när de dyker upp. Har en känsla av att poliser är mer tränade.
När det gäller poliser borde alla, män som kvinnor, vara i god fysisk form. Så ser tyvärr verkligheten inte ut och jag gissar på att det inte är farligare att vara en späd kvinna än en fet, otränad man.