• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Veladis
    Faber skrev 2012-08-01 23:00:28 följande:
    Det har jag ju gjort i otaliga trådar där du bjäbbat på om dina genustokerier.

Nej det har du inte.

• Anonym
    Veladis skrev 2012-08-01 23:01:45 följande:

Nej det har du inte.

Jo det har jag.
  • Veladis

Nu ska jag gå och sova, för i morrn kommer det nån sån där slags brandskyddsinpsektör kl aptidigt och jag vill ju helst vara vaken när hen kommer...

• Pallas
    Faber skrev 2012-08-01 22:57:39 följande:
    Nej, det är inte lika långsökt. En polis kan man anta hamnar i en fysisk konfrontation åtminstone ett par gånger per år under sina yrkesverksamma år,  ett antal gånger av dessa är en potentiellt livsfarlig situation. Hur man än räknar så är det större risk att polisen skadas allvarligt eller dödas än att den som gör illa ryggen vid ett tungt lyft hamnar i utanförskap och att det går så lång som till självmord eller annat självdestruktivt beteende.
    Kan du ta fram siffror på antalet poliser som blivit skadade för livet i tjänst, respektive dito för vårdpersonal? För jag antar att du har något på fötterna när du så tvärsäkert påstår att risken för skador är mycket högre för en polis?

Jag håller med dig om att dödsfall till följd av ett socioekonomiskt utanförskap är ovanliga, men de är trots allt en reell risk. 
  • msmurphy
    Anonym skrev 2012-08-01 23:03:31 följande:
    Jo det har jag.

Dåså! Då kan du ju berätta det en gång till då, eftersom du har källor och annat tillgängligt.

För övrigt ändrar du dig hela tiden. Först var det chaufförer kvinnor inte kunde vara, sen när du insett att det argumentet inte höll så var det minsann timmerbilar bla bla bla.

För att återknyta till vårddislussionen: jag sommarjobbar på ett demensboende. Dementa personer blir ofta våldsamma, utan förvarning dessutom. Jag jobbar ensam med 21 boenden på nätterna. Om det händer något får jag ringa nattpatrullen som då kommer efter kanske tjugo minuter. Då funkar det inte riktigt att säga: näädu asta, jag får inte lyfta ensam så kan du vara så hygglig att vänta tjugo minuter p att ramla? Jag har ingen som helst utbildning, det är bara att reda ut situationer när de dyker upp. Har en känsla av att poliser är mer tränade.

När det gäller poliser borde alla, män som kvinnor, vara i god fysisk form. Så ser tyvärr verkligheten inte ut och jag gissar på att det inte är farligare att vara en späd kvinna än en fet, otränad man.
  • Jellybeanbaby

Den här diskussionen har blivit så rolig på sistone

• PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-31 16:02:45 följande:
    Du bekänner dig ju till en ideologi som säger att allt är en social konstruktion, jo de mest fanatiska säger faktiskt det.
    Jag är som sagt inte feminist, jag är liberal. Alltså bekänner jag mig verkligen inte till en ideologi som säger att allt är en social konstruktion.

Om du läser vad som verkligen skrivs, istället för att hitta på saker, så skulle diskussionen bli mycket enklare.
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-31 17:52:03 följande:
    Könsrollerna har inte varierat särskilt mycket över tid och rum. Könsroller behöver inte vara något negativt men det är ju ni genusanhängare som har bestämt att traditionellt mansdominerade yrken är bättre och att manliga sysslor överhuvudtaget är det. Därför försöker ni få kvinnorna att bli män och männen kvinnor allt under förevändningen att ni arbetar för jämställdhet vilket ni inte gör.
    Klart att könsroller inte är dåliga för den som GYNNAS av dem.
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-31 22:11:46 följande:
    Du specificerar saker men struntar i att ta hänsyn till att vissa moderna företeelser kräver egenskaper som män och kvinnor haft i olika hög grad sedan tidernas begynnelse. Sport är ett exempel.
    Om NÅGOT är konstruerat här i världen så är det väl SPORT?
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-31 22:30:29 följande:
    Nej det gör dom inte eller rättare sagt inte alla. En kvinna kan köra långtradare men har betydligt svårare för timmerbil.

En ensam polis på 60 kg har inget att säga till om i en våldsam situation.
    Kan det vara därför som poliser jobbar i par och dessutom är beväpnade med skjutvapen? För övrigt spelar det ju inte någon roll om det är en ensam manlig polis på 60 kg eller en ensam kvinnlig med dito vikt.

Varför skulle en kvinna ha svårt för att köra timmerbil?

Vilka yrken anser du att kvinnor är bättre på än män?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!