• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Veladis
    Faber skrev 2012-07-31 22:30:29 följande:
    En ensam polis på 60 kg har inget att säga till om i en våldsam situation.
    Det gäller ju både män och kvinnor.
    Men jag tror att en kvinna på 60 kg (vilket långt ifrån aller kvinnor väger) som tränar ngn kamsport, kan ta en betydligt tyngre otränad person.
  • Veladis
    Faber skrev 2012-07-31 22:35:18 följande:
    Problemet med genusvetarna är att de vill ha in även de som inte fixar det.

Nej. En del kanske, men nu generaliserar du igen. Jag vill inte det, t ex. Och jag vet att många tycker som jag.
  • Faber
    Veladis skrev 2012-07-31 22:37:15 följande:

Nej. En del kanske, men nu generaliserar du igen. Jag vill inte det, t ex. Och jag vet att många tycker som jag.
    Jo varför sysslar försvaret med genustrams, varför får kvinnliga soldater bära halva packningen på baskerprovet?
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Veladis
    Faber skrev 2012-07-31 22:38:17 följande:
    Jo varför sysslar försvaret med genustrams, varför får kvinnliga soldater bära halva packningen på baskerprovet?

Att det är då betyder väl inte att alla "genusvetar"e tycker så, eller hur? Långtifrån alla gillar kvotering och anpassningar, och de som gör det tycker även olika om i vilken grad.
  • Faber
    Veladis skrev 2012-07-31 22:43:16 följande:

Att det är då betyder väl inte att alla "genusvetar"e tycker så, eller hur? Långtifrån alla gillar kvotering och anpassningar, och de som gör det tycker även olika om i vilken grad.
    Det är de som tycker så som har skaffat sig politiska maktpositioner, varför skulle annars försvaret, brandförsvaret etc. anpassa sig och sänka kraven fastän de inte vill?

• Veladis
    Faber skrev 2012-07-31 22:45:30 följande:
    Det är de som tycker så som har skaffat sig politiska maktpositioner, varför skulle annars försvaret, brandförsvaret etc. anpassa sig och sänka kraven fastän de inte vill?

Det är fortfarande långt ifrån alla som tycker så. Även bland de som innehar maktpositioner. 
  • Faber
    Veladis skrev 2012-07-31 22:50:09 följande:

Det är fortfarande långt ifrån alla som tycker så. Även bland de som innehar maktpositioner. 
    Nej inte bland de som innehar maktpoistioner, varför har i så fall allt fler kommuner en genuspedagog, varför drivs frågan om kvotering i styrelser, varför behövs en genuspolicy i organisationer vare sig de vill ha den eller inte?
  • Veladis
    Faber skrev 2012-07-31 22:52:00 följande:
    Nej inte bland de som innehar maktpoistioner, varför har i så fall allt fler kommuner en genuspedagog, varför drivs frågan om kvotering i styrelser, varför behövs en genuspolicy i organisationer vare sig de vill ha den eller inte?

Att ha en genuspolicy i en organisation eller på ett företag eller t ex en genuspedagog i kommunens verksamhet behöver ju inte ha ngt alls att göra med kvotering som medför sänkta krav. Det handlar om att få folk att tänka utanför snäva könsramar.  Att det finns (fanns?) fler VD:ar som heter Göran än vad det finns kvinnliga VD:ar totalt handlar kanske mer om företagskultur än verklig kompetens. Att ha en genusplolicy kan t ex få en instans att överväga även kvinnliga sökanden (med samam kompetens) till en viss tjänst fast de kanske omedvetet sett en man på den aktuella posten tidgare. Eller vice versa. Det handlar om att tänka utanför lådan. Inte ackurat 50/50-kvotering.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-31 22:30:29 följande:
    Nej det gör dom inte eller rättare sagt inte alla. En kvinna kan köra långtradare men har betydligt svårare för timmerbil.

En ensam polis på 60 kg har inget att säga till om i en våldsam situation.

En ensam polis på 90 kg kan ha precis samma problem. Färdighet, förmågan att hålla huvudet kallt och taktisk fingertoppskänsla klår antal kilo med lätthet. Att man är 120 kg betyder inte att man inte får apont om någon slår dig på näsan eller kidnappar din tumme.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-31 22:35:18 följande:
    Problemet med genusvetarna är att de vill ha in även de som inte fixar det.

Jasså? Vart har du hört det? Eller är det ännu ett av dina "sanningar"?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!