• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-02 09:14:27 följande:

De är få..? Heh, tror du ja. Du vet väl att mängden muskelmassa i snitt bara skiljer ca 10%? Litet löst översatt - om en man klarar att byta ett 100 kgs däck, så klarar kvinnan "bara" 90 kgs-däck. OH NOES!!!
    Om den skiljer ännu mer som du antyder blir det ju ännu svårare. Jag har vuxit upp inom branschen och det kommer aldrig att bli gott om kvinnliga timmerbilschaufförer.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-08-02 13:57:59 följande:
    Om den skiljer ännu mer som du antyder blir det ju ännu svårare. Jag har vuxit upp inom branschen och det kommer aldrig att bli gott om kvinnliga timmerbilschaufförer.
    Klart att det inte kommer att bli det, om ni alla välkomnar dem med den attityd som du uppvisar här...
  • Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-08-02 14:06:09 följande:
    Klart att det inte kommer att bli det, om ni alla välkomnar dem med den attityd som du uppvisar här...
    Du verkar inte fatta att jag bara pratat om de praktiska aspekterna och inte om attityder. De jag såg sluta och gå över till långtradare behandlades inte alls illa om det är det du antyder. De kom själva fram till att de inte var lämpade, inget fel med det.
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-08-02 14:13:22 följande:
    Du verkar inte fatta att jag bara pratat om de praktiska aspekterna och inte om attityder. De jag såg sluta och gå över till långtradare behandlades inte alls illa om det är det du antyder. De kom själva fram till att de inte var lämpade, inget fel med det.
    ....och alla män skulle vara lämpade för detta yrke?
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 13:57:59 följande:
    Snacka om att missa poängen. Vem tror du har som mål att det ska bli gott om kvinnliga timmerbilschaufförer? Det är ju du som säger att kvinnor inte lämpar sig, punkt. Det är de svepande generaliseringarna som är av ondo och som jag mfl vill ha bort. Men för vissa gör det tydligen fysiskt ont att inte få säga "du passar inte här för du har fel könskromosomuppsättning", oavsett hur duktig vaginalfeministen är på att byta däck och lägga snökedjor i tretti minusgrader.

• Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-08-02 14:20:15 följande:
    ....och alla män skulle vara lämpade för detta yrke?
    Nej men ett betydligt större antal.
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-02 14:20:26 följande:
    Snacka om att missa poängen. Vem tror du har som mål att det ska bli gott om kvinnliga timmerbilschaufförer? Det är ju du som säger att kvinnor inte lämpar sig, punkt. Det är de svepande generaliseringarna som är av ondo och som jag mfl vill ha bort. Men för vissa gör det tydligen fysiskt ont att inte få säga "du passar inte här för du har fel könskromosomuppsättning", oavsett hur duktig vaginalfeministen är på att byta däck och lägga snökedjor i tretti minusgrader.

Det är klart att det skall vara varannan damernas eller gäller det bara de glassiga styrelsejobben?
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 14:28:15 följande:
    Det är klart att det skall vara varannan damernas eller gäller det bara de glassiga styrelsejobben?
    Du argumenterar emot dina egna fantasier. Måste vara apjobbigt, du har mina sympatier.
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-02 14:29:52 följande:
    Du argumenterar emot dina egna fantasier. Måste vara apjobbigt, du har mina sympatier.
    Jag tycker det är du som uttrycker dig otydligt, på vilket sätt argumenterar jag emot mig själv?
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 15:03:41 följande:
    Jag tycker det är du som uttrycker dig otydligt, på vilket sätt argumenterar jag emot mig själv?
    Kan du visa någonstans i tråden där någon propsar på att det ska vara 50% kvinnliga timmerbilschaufförer? 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!