• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-08-01 12:52:10 följande:
    Två ämnen jag aldrig skulle studera. Genusvetenskap och filosofi.  Bara om det skulle vara en dubbelkurs anordnad av Cirkus Kiew.
    ...och så sjuk att du läser en bok blir du aldrig? Flört
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-01 12:39:57 följande:
    Klart att styrka, räckvidd och tyngd spelar in i en fysisk konfrontation.

Bara om kunskapsnivån är lika. En otränad, muskulös jätte kontra en kampkonsttränad lättviktare är en no-brainer, och jag skulle inte lägga pengarna på biffen om man så säger.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-01 12:39:57 följande:
    Klart att styrka, räckvidd och tyngd spelar in i en fysisk konfrontation.

Dessutom - sist jag kollade hade poliser pistol. Jag tror inte jag behöver övertyga dig om att i princip alla friska kvinnor kan avfyra en sådan, speciellt om de som poliser får träning i det.

Vidare så vill jag minnas att jag läst någonstans, minns tyvärr inte vart, att kvinnliga poliser bidrar till minskat våld. Könsnormerna gör (som omväxling positivt) att våldsverkare ofta är mindre benägna att slåss mot en kvinnlig polis än mot en manlig dito.  
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-01 21:00:27 följande:
    Jag sa timmerbil, inte långtradare. Du måste kunna lägga på kedjor, skifta däck ute på en mörk skogsväg i 30 graders kyla. Du måste kunna reparera själv ibland. Det är en djävla skillnad mot att köra från terminal till terminal på asfalterade vägar.

Du svarade inte på vad som gör just lyft inom vården farliga.

Ja? Och?
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-01 22:48:10 följande:
    Ja det var ju faktiskt inte särskilt långsökt.

Inte det minsta! Kolla in statistiken över självmord efter utbrändhet/utslitning och jämför den med antalet poliser som dör i tjänst varje år. Du ska se att det är LÅNGT farligare att jobba på sjukhus än som polis.
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-08-01 21:00:27 följande:
    Jag sa timmerbil, inte långtradare. Du måste kunna lägga på kedjor, skifta däck ute på en mörk skogsväg i 30 graders kyla. Du måste kunna reparera själv ibland. Det är en djävla skillnad mot att köra från terminal till terminal på asfalterade vägar.

Du svarade inte på vad som gör just lyft inom vården farliga.
    Ja, för alla vet ju att kvinnor är allergiska mot både mörker, ensamhet och kyla. Och hur ska det gå med manikyren, om man måste reparera saker? Det gååååår ju bara inte. Obestämd
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-02 08:54:42 följande:
    Dessutom - sist jag kollade hade poliser pistol. Jag tror inte jag behöver övertyga dig om att i princip alla friska kvinnor kan avfyra en sådan, speciellt om de som poliser får träning i det.

Vidare så vill jag minnas att jag läst någonstans, minns tyvärr inte vart, att kvinnliga poliser bidrar till minskat våld. Könsnormerna gör (som omväxling positivt) att våldsverkare ofta är mindre benägna att slåss mot en kvinnlig polis än mot en manlig dito.  
    Nja du Dorian. Kvinnor har ju så små fingar vet du, att det kan bli svårt att trycka på den där avtryckaren. Och sen har vi så små ögon, så det måste ju vara svårare för oss att träffa också.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-01 23:00:28 följande:
    Det har jag ju gjort i otaliga trådar där du bjäbbat på om dina genustokerier. Jag har aldrig förnekat att det finns enstaka kvinnor som klarar det men de är få. Alla jag sett har slutat när vintern kommit och övergått till långtradare eller grusbil.

De är få..? Heh, tror du ja. Du vet väl att mängden muskelmassa i snitt bara skiljer ca 10%? Litet löst översatt - om en man klarar att byta ett 100 kgs däck, så klarar kvinnan "bara" 90 kgs-däck. OH NOES!!!
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-08-02 09:10:10 följande:
    Nja du Dorian. Kvinnor har ju så små fingar vet du, att det kan bli svårt att trycka på den där avtryckaren. Och sen har vi så små ögon, så det måste ju vara svårare för oss att träffa också.

Hahaha, ja, och ni kan ju faktiskt förstöra NAGLARNA om ni pillar på pistolen, nej USCH för sådant!!!! Flört
  • Veladis
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-01 23:54:00 följande:
    Den här diskussionen har blivit så rolig på sistone

Tycker den var tragikomisk ända från trådstarten, jag.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!