• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Jellybeanbaby

fuckfuckfuck varför varför får vi inte ändra i våra egna inlägg?

Det skulle stå "kommer sluta skriva" PUNKT  högst upp.

Nåja- EFTER denna rättelse. Punkt.

• nihka
    Element skrev 2012-09-23 18:46:02 följande:
    Jag har sett hur du svarar folk som inte håller med dig så jag vet inte om jag ids lägga några kalorier på det.
    Du kan med andra ord inte svara på frågan.
  • FMGA
    Element skrev 2012-09-23 18:54:27 följande:
    Skrapar du botten i tunnan? Jag tror ingen här lider av dåligt korttidsminne.
    Jo, jag trodde nog att du skulle kunna komma med något annat än att dina observationer av ett okritiskt hyllande till genusvetenskapen betydde att du noterat att folk inte tror att det finns en helig svensk statsfeminism.

Din tunna var alltså tom - och det var därför den skramlade så mycket. 
  • nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 18:58:05 följande:
    Tänkte bara skriva att även om jag (tydligen!) ovetandes har skaffat mig ovänner här bland hen-maffian så betyder det inte att jag kommer sluta skriva i den här tråden.

För att här på FL är vi som är negativt inställda till "ordet" "hen" i majoritet. Över 72% har röstat att de INTE använder ordet i omröstningen här på FL.

Japp! Jag tillhör majoriteten! Även om inlägg från henmotståndar-skribenter riskerar att dö ut i bruset av den andra sidans ytterst aktiva postare, så hoppas jag att folk ser och läser inläggen från Element och CMM (för att nämna 2 namn).

Det är viktigt att visa en enad front för den majoritet som tyst stöder oss.
    Just mina inlägg gör varken från eller till, men ni övriga som verkligen skriver bra, fortsätt med det.
    Själv lägger jag ner pennan. I den här tråden.
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Du har nog missförstått. Det är ingen tävling om vem som värvar flest till sin sida, men om du känner dig lyckligare av att tillhöra en majoritet så gör du det. 

Men hur var det nu? Skulle du sluta skriva i den här tråden eller inte för att du har sagt både och i samma inlägg.

Och någon hen-maffia finns inte här. Inte ens en liten minikonspiration. Bara människor som var och en för sig väljer att använda pronomenet hen.  

• Plutteli
    nihka skrev 2012-09-23 19:12:54 följande:
    Du har nog missförstått. Det är ingen tävling om vem som värvar flest till sin sida, men om du känner dig lyckligare av att tillhöra en majoritet så gör du det. 

Men hur var det nu? Skulle du sluta skriva i den här tråden eller inte för att du har sagt både och i samma inlägg.

Och någon hen-maffia finns inte här. Inte ens en liten minikonspiration. Bara människor som var och en för sig väljer att använda pronomenet hen.  

Med tanke på att gelebönebebisen lyckats få ihop hela 19 sidor inlägg i denna debatt sen hon första gången sa att hon lämnade tråden så kan nog bara framtiden utvisa vad det verkligen blir av det hela :)

Sen är det lite lustigt att det alltid blir en "maffia" så fort flera personer är för något som andra är emot... Genusmaffia, mammamaffia, henmaffia osv...
  • Anonym (Hen ;))

Jag använder enndast hen nu under min graviditet då vi inte vet vilket kön vårt barn har och inte vill vi ta reda på det.
    Om jag säger tex: "idag har hon sparkat som bara den" så är det många som tror vi har tagit reda på könet och det känns som jag måste försvara mig då och förklara att vi inte vet vad det är för kön. Därför är hen perfekt att säga nu Solig

• nihka
    Element skrev 2012-09-23 18:41:13 följande:
    Så fort någon hävdar att statsfeminismen existerar och att den bygger på genusmodellen så förlöjligas ju vederbörande medelst barnsliga metoder. Då drar man slutsatsen att de som förlöjligar är genusmodellens förkämpar, varför skulle de annars gå till så starkt angrepp?
    Snarare motangrepp. För min del har jag gått till hårt angrepp mot Faber för att Faber under flera månaders tid med en dåres envishet hävdade att JAG skulle vara en del av denna sk stadsfeminism och det kan jag GARANTERA att jag inte är trots att jag använder hen. Jag kan förklara seriöst bara så många gånger efter att ha kallats ultrafeministtaliban mm mm mm och sedan tar det skruv.

Det är så urbota löjligt att basera sina antaganden om en person och dennes lojaliteter på användandet av ett pronomen utan att ta in det minsta av det som sas i retur att det inte förtjänade något annat än ett förlöjligande.

Till sist verkade dock poletten ha trillat ner, men jag är inte intresserad av att kommunicera med vederbörande.   
  • Aaliyah

Nihka: men du är ju fjärrstyrd av matriarkatet fattar du väl?Flört

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Element
    nihka skrev 2012-09-23 19:32:31 följande:
    Snarare motangrepp. För min del har jag gått till hårt angrepp mot Faber för att Faber under flera månaders tid med en dåres envishet hävdade att JAG skulle vara en del av denna sk stadsfeminism och det kan jag GARANTERA att jag inte är trots att jag använder hen. Jag kan förklara seriöst bara så många gånger efter att ha kallats ultrafeministtaliban mm mm mm och sedan tar det skruv.

Det är så urbota löjligt att basera sina antaganden om en person och dennes lojaliteter på användandet av ett pronomen utan att ta in det minsta av det som sas i retur att det inte förtjänade något annat än ett förlöjligande.

Till sist verkade dock poletten ha trillat ner, men jag är inte intresserad av att kommunicera med vederbörande.   
    Det är inte alls löjligt att basera sitt antagande om en persons lojaliteter på användandet av ett pronomen eller annat ord. Det görs varje dag.
  • Element
    FMGA skrev 2012-09-23 19:08:22 följande:
    Jo, jag trodde nog att du skulle kunna komma med något annat än att dina observationer av ett okritiskt hyllande till genusvetenskapen betydde att du noterat att folk inte tror att det finns en helig svensk statsfeminism.

Din tunna var alltså tom - och det var därför den skramlade så mycket. 
    Inte lika tom som din, den verkar ju fylld av vanföreställningar att din dotters livsutrymme beskärs på grund av yttre krafter.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!