• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-09-23 19:40:22 följande:
    Det är inte alls löjligt att basera sitt antagande om en persons lojaliteter på användandet av ett pronomen eller annat ord. Det görs varje dag.
    Att det görs varje dag betyder inte att det är sunt eller konstruktivt.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-23 19:44:07 följande:
    Att det görs varje dag betyder inte att det är sunt eller konstruktivt.
    Det kan det mycket väl vara men på din presentation har du ju citerat att feminism hatas därför att kvinnor hatas. Lider man av en sådan svår förföljelsemani att man tror att folk går omkring och hatar en för sitt kön bör man söka hjälp.
  • nihka
    Element skrev 2012-09-23 19:40:22 följande:
    Det är inte alls löjligt att basera sitt antagande om en persons lojaliteter på användandet av ett pronomen eller annat ord. Det görs varje dag.
    Jag vet vad du menar, men det går lite långt när antagandet befästs av att man informerar att personen misstagit sig. Om jag som inte är någon feminist och vet att det är sant blir anklagad för att var någon slags värstingmodell av dito bara av att förneka det ser jag ju lite hur grundlösa en del andra observationer samma person har gjort måste vara.
  • nihka
    Aaliyah skrev 2012-09-23 19:34:58 följande:
    Nihka: men du är ju fjärrstyrd av matriarkatet fattar du väl?Flört
    Enligt min sambo går det inte att styra mig öht ;)
  • Element
    nihka skrev 2012-09-23 19:48:13 följande:
    Jag vet vad du menar, men det går lite långt när antagandet befästs av att man informerar att personen misstagit sig. Om jag som inte är någon feminist och vet att det är sant blir anklagad för att var någon slags värstingmodell av dito bara av att förneka det ser jag ju lite hur grundlösa en del andra observationer samma person har gjort måste vara.
    Du får acceptera att det är så om du använder ett ord som i gemene mans ögon kopplas ihop med kulturmarxisterna.
  • Aaliyah

Element: säger han som tror att Sverige styrs av en feministisk konspiration.Glad

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-23 19:54:51 följande:
    Element: säger han som tror att Sverige styrs av en feministisk konspiration.Glad
    Det har jag aldrig hävdat. Menar du att du alltså inte anser att det du citerat är korrekt, varför har du i så fall citerat det?
  • FMGA
    Element skrev 2012-09-23 19:41:25 följande:
    Inte lika tom som din, den verkar ju fylld av vanföreställningar att din dotters livsutrymme beskärs på grund av yttre krafter.
    Hmm, det där var nog inte riktat till dig.

Om du någon gång tar dig bort från den där knallpulverreligionen där batikhäxor och helig svensk statsfeminism är måltavlor för skjutglada småpojkar så rekommenderar jag ett eller gärna flera besök i svenska skolklasser.

Du kommer då att kunna finna samma fenomen i nästan varje klass. Några bråkiga småpojkar och gissningsvis blivande knallpulverskyttar skriker ut sitt "allt ljus på mig" vilket  tar en orimligt del av lärarnas begränsade resurser i anspråk. Lösningen blir nästan alltid att låta ordentliga flickor fungera som stötdämpare för - och uppfostrare av - pojkarna. Själv anser jag att skötsamhet inte ska vara ett straff och att 7-15-åriga flickor inte ska behöva ta hand om ouppfostrade småpojkar.

Det vore önskvärt att skolan fick så stora resurser att de här pojkarna kunde få en för dem adekvat uppfostran, annars är risken påtaglig att det kommer att bli en kontinuerlig tillströmning av gnälliga småpojkar som aldrig fått lära sig att ta personligt ansvar till knallpulvergänget som samlas vid Pär Ströms gnällverkstad.

Blev lite OT det här. Din tankemöda angående okritiskt hyllande av genusvetenskap leder alltså till att du konstaterar att ett förnekande av den heliga svenska statsfeminismen är liktydigt med ett okritisk hyllande av genusvetenskap.

Tror du att din argumentationsteknik har någon som helst bäring bland andra än de som redan är med i din sekt?

• CMM
    FMGA skrev 2012-09-23 20:16:08 följande:
    Hmm, det där var nog inte riktat till dig.

Om du någon gång tar dig bort från den där knallpulverreligionen där batikhäxor och helig svensk statsfeminism är måltavlor för skjutglada småpojkar så rekommenderar jag ett eller gärna flera besök i svenska skolklasser.

Du kommer då att kunna finna samma fenomen i nästan varje klass. Några bråkiga småpojkar och gissningsvis blivande knallpulverskyttar skriker ut sitt "allt ljus på mig" vilket  tar en orimligt del av lärarnas begränsade resurser i anspråk. Lösningen blir nästan alltid att låta ordentliga flickor fungera som stötdämpare för - och uppfostrare av - pojkarna. Själv anser jag att skötsamhet inte ska vara ett straff och att 7-15-åriga flickor inte ska behöva ta hand om ouppfostrade småpojkar.

Det vore önskvärt att skolan fick så stora resurser att de här pojkarna kunde få en för dem adekvat uppfostran, annars är risken påtaglig att det kommer att bli en kontinuerlig tillströmning av gnälliga småpojkar som aldrig fått lära sig att ta personligt ansvar till knallpulvergänget som samlas vid Pär Ströms gnällverkstad.

Blev lite OT det här. Din tankemöda angående okritiskt hyllande av genusvetenskap leder alltså till att du konstaterar att ett förnekande av den heliga svenska statsfeminismen är liktydigt med ett okritisk hyllande av genusvetenskap.

Tror du att din argumentationsteknik har någon som helst bäring bland andra än de som redan är med i din sekt?

Nu börjar man känna igen dig, även om "taliban" är utbytt mot "knallpulverskytt" i just den här tråden. Kombinera det med lite hat mot "småpojkar" (vore det inte mer passande att skylla små barns brist på uppförande på t.ex. deras föräldrar än deras könstillhörighet - eller passar inte det in i din världsbild heller?) och en släng ovett åt Pär Ströms håll och du har ett FMGA-inlägg i all sin otvetydiga prakt.

Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • FMGA
    nihka skrev 2012-09-23 19:32:31 följande:
    Snarare motangrepp. För min del har jag gått till hårt angrepp mot Faber för att Faber under flera månaders tid med en dåres envishet hävdade att JAG skulle vara en del av denna sk stadsfeminism och det kan jag GARANTERA att jag inte är trots att jag använder hen. Jag kan förklara seriöst bara så många gånger efter att ha kallats ultrafeministtaliban mm mm mm och sedan tar det skruv.

Det är så urbota löjligt att basera sina antaganden om en person och dennes lojaliteter på användandet av ett pronomen utan att ta in det minsta av det som sas i retur att det inte förtjänade något annat än ett förlöjligande.

Till sist verkade dock poletten ha trillat ner, men jag är inte intresserad av att kommunicera med vederbörande.   
    Faber är väl avstängd eller möjligen avregistrerad. I det senare fallet så kan vi nog se fram mot Faber återkomsten, såvida den inte redan har inträffat.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!