• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym (Hur-tänker-du)
    FMGA skrev 2012-09-23 20:57:33 följande:
    En benämning jag har använt i den här tråden på antifeminister som inte klarar av att argumentera på rationella grunder. 

Och jag vill fortfarande veta var i tråden jag hittar exempel på ett okritiskt hyllande av genusvetenskapen. 
    Tycker du att en person som tvångsmässigt svarar på vartenda inlägg i tråden argumenterar på rationella grunder?

• Anonym (Hur-tänker-du)
    FMGA skrev 2012-09-23 20:53:00 följande:
    Hmm, du har tidvis inte haft några problem med att kalla dem vars uppfattning du inte delar för talibaner, fanatiker eller andra tillmälen. Det var främsta skälet att jag tyckte din reaktion var så intressant när du själv blev kallad taliban.

Ska man vara ärlig så är ju också taliban en betydligt mer träffande benämning på antifeminister än på feminister mot bakgrund av de verkliga talibanernas kvinnosyn.

Jag kan skriva ungefär samma till dig som jag skrev till Jelly. Jag är inte kristen, jag har inte ambitionen att vända andra kinden till. Jag har inget emot att kalla dem som kallar andra för talibaner för talibaner. Men jag har inget behov av att göra detta.

Den här tråden har ett tydligt tema - att vi som använder hen är extremfeminister. Jag kallar mig inte ens feminist. Sluta att ge mig epitet som inte stämmer, utgå från vad jag skriver i stället så ska jag försöka göra detsamma.

Det finns inget värde i att försöka såra andra i onödan. 
    Säger han som packar in förolämpningar i polerade skitar. Och visst finns det extremfeminister i tråden. Annars skulle väl inte en kvinna som är aktivt anti-hen bli så nedgjord som hon blivit i den här tråden? Usch och fy, en kvinna som är antifeminist?
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 17:34:55 följande:
    Vidare så tror jag att FMG är en sån där tredjekönare. Och att det är därför som h*n är så arg på mig. För vartenda ord jag skrivit som hen-motståndare har tydligen rivit som spikar i h*ns skinn. Så sorgligt då att det inte bara är jag som är hen-motståndare. Vi är ganska många. Kolla alla omröstningar som finns på svenska (neutrala) sidor på nätet. Anti vinner ALLTID. Så ock på Familjeliv.

Så - om du är irriterad av något som jag sagt emot tredjekönare, så ber jag om ursäkt om jag gått för hårt fram.
    Trodde vi hade åsiktsfrihet i det här landet.
    Och - om du är irriterad av att jag inte står på samma sida som du i debatten, så finns det absolut ingenting jag kan göra åt det.

Nu har jag sagt mitt iaf, tack för ordet, och jag hoppas jag slipper höra något mer nedsättande om min person framöver.

Jag känner flera "tredjekönare". Hur var det nu det där med att såra folk? Jag menar inte att du sårat FMGA, tror inte han bryr sig, men de tredjekönare jag känner blir nog inte glada över att användas som skällsord.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • CMM
    FMGA skrev 2012-09-23 20:53:00 följande:
    Hmm, du har tidvis inte haft några problem med att kalla dem vars uppfattning du inte delar för talibaner, fanatiker eller andra tillmälen. Det var främsta skälet att jag tyckte din reaktion var så intressant när du själv blev kallad taliban.

Ska man vara ärlig så är ju också taliban en betydligt mer träffande benämning på antifeminister än på feminister mot bakgrund av de verkliga talibanernas kvinnosyn.

Jag kan skriva ungefär samma till dig som jag skrev till Jelly. Jag är inte kristen, jag har inte ambitionen att vända andra kinden till. Jag har inget emot att kalla dem som kallar andra för talibaner för talibaner. Men jag har inget behov av att göra detta.

Den här tråden har ett tydligt tema - att vi som använder hen är extremfeminister. Jag kallar mig inte ens feminist. Sluta att ge mig epitet som inte stämmer, utgå från vad jag skriver i stället så ska jag försöka göra detsamma.

Det finns inget värde i att försöka såra andra i onödan. 
    Jag har aldrig, det kan jag lova dig, kallat någon för taliban här. Fanatiker kan jag ha sagt, men då högst troligen generaliserande snarare än till någon enskild person. Innan du häver ur dig liknande anklagelser i fortsättningen skulle jag vilja att du länkar till dessa inbillade påhopp. Du kommer inte att hitta något sådant på mig, jag lovar dig det.

Inte heller har jag kallat någon härinne för extremfeminist, eller påstått att alla som använder "hen" är extremfeminister. Det jag har sagt är att ordet för mig är politiskt laddat och att jag därför inte vill använda det. Att jag faktiskt kan sympatisera med tanken på hur det är tänkt att användas, men att jag inte kan förlika mig med den nyss nämnda politiska anstrukenheten. Detta har jag dessutom fått bekräftat från flera håll härinne, då till och med några av hen-förespråkarna själva sagt att ordet faktiskt visst utplånar könsspecifika pronomen i vissa lägen (t.ex. när man skriver "hen" om sina barn eller i något annat sammanhang där kön "inte är relevant").

Jag blir inte sårad av lögner och halvsanningar folk skriver på internetforum, jag blir förbannad. Och, det ska villigt erkännas, det finns få som lyckats trycka på mina knappar så effektivt som du. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 18:03:18 följande:
    HUR HAR JAG BEHANDLAT DIG??? JAG SKYR DIG SOM PESTEN I TRÅDAR EFTERSOM JAG FÖRSTÅR ATT DU OCH JAG ÄR SÅ LÅNGT BORTA FRÅN VARANDRA SOM MAN BARA KAN VARA!!!

vAD ÄR DET HÄR?
    vAD FAN ÄR DET HÄR???

På riktigt! Det som ni håller på med kallas för trakasserier!

Ironin sjunger som en änglakör... Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 18:04:22 följande:
    Jag tolererar inte den här skiten. Bara så ni vet. Jag sätter ner foten!
    DEN HÄR TRÅDEN HETER INTE "MOBBA JELLY"

Den heter heller inte "hitta på foliehattshistorier om en grupp som skulle sätta nazisternas judemyter på skam". Ändå görs det något helt magnifikt mycket om feminister.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 18:13:57 följande:
    Du skrev "Räknar man alla som föds som hemafroditer med blandade kön samt alla som föds med allehanda roliga variationer av könskromosomer (Tex ser ut som helt som en kvinna men har XY kormosomer) så är det ca 10% av befolkningen som INTE är rakt av man/kvinna. Sug på den!"
    Ja.

Undermeningen är:  räkna manhaftiga flickor som pojkar, och feminina pojkar som flickor.

Och du tycker inte att det låter konstigt?
    Jag tycker det låter helt koko.

Det är DIN tolkning, inte vad Plutteli skrev. Vi som vet bättre vet att "pojkflickaktighet" knappast behöver bero på något "fel", utan kan vara personlighetsdrag, eller att (o hemska öde) flickan i fråga inte blivit itutad att hon ska vara en barbiedocka resten av livet.
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2012-09-23 18:23:13 följande:
    Att ha "fel" kromosomuppsättning är mer än att bara vara manhaftig tjej och feminin pojke, att du sen av ren okunskap vägrar se det och dessutom är arrogant nog att inte ens bry dig om att ta reda på fakta utan istället ångar på med dina inskränkta tankar om det hela är ju egentligen bara ditt problem när folk ser dig som korkad, intelligenstester eller ej.
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-09-23 18:36:34 följande:
    Vi har ju haft ganska många diskussioner genom åren du och jag och du vet ju mycket väl att jag är man.

En klar nackdel med hen är ju att det kan användas i förolämpande syfte men min tro är att det bara är pojkarna med knallpulverpistoler som fyrar av i det syftet

Tror du sköt dig själv i foten där, men det gör ju inte så mycket mot bakgrund av de vapen du har förmåga att bruka. 

Fast nog är det roligt att det ska till en henhatare för att hen ska missbrukas i avkönande syfte.

Det är också min uppfattning att det är er själva ni utgår från när ni försöker bedöma hur andra använder hen. 

Litet som när SD-are använder ordet "kulturberikare".
  • FMGA
    CMM skrev 2012-09-23 21:03:39 följande:
    Jag har aldrig, det kan jag lova dig, kallat någon för taliban här. Fanatiker kan jag ha sagt, men då högst troligen generaliserande snarare än till någon enskild person. Innan du häver ur dig liknande anklagelser i fortsättningen skulle jag vilja att du länkar till dessa inbillade påhopp. Du kommer inte att hitta något sådant på mig, jag lovar dig det.

Inte heller har jag kallat någon härinne för extremfeminist, eller påstått att alla som använder "hen" är extremfeminister. Det jag har sagt är att ordet för mig är politiskt laddat och att jag därför inte vill använda det. Att jag faktiskt kan sympatisera med tanken på hur det är tänkt att användas, men att jag inte kan förlika mig med den nyss nämnda politiska anstrukenheten. Detta har jag dessutom fått bekräftat från flera håll härinne, då till och med några av hen-förespråkarna själva sagt att ordet faktiskt visst utplånar könsspecifika pronomen i vissa lägen (t.ex. när man skriver "hen" om sina barn eller i något annat sammanhang där kön "inte är relevant").

Jag blir inte sårad av lögner och halvsanningar folk skriver på internetforum, jag blir förbannad. Och, det ska villigt erkännas, det finns få som lyckats trycka på mina knappar så effektivt som du. 
    Du har ju bytt signatur så ofta. kan du nöja dig med att vi utgår från nu - eller vill du att jag ska börja rota bland dina avlagda signaturer?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!