FMGA skrev 2012-09-23 20:53:00 följande:
Hmm, du har tidvis inte haft några problem med att kalla dem vars uppfattning du inte delar för talibaner, fanatiker eller andra tillmälen. Det var främsta skälet att jag tyckte din reaktion var så intressant när du själv blev kallad taliban.
Ska man vara ärlig så är ju också taliban en betydligt mer träffande benämning på antifeminister än på feminister mot bakgrund av de verkliga talibanernas kvinnosyn.
Jag kan skriva ungefär samma till dig som jag skrev till Jelly. Jag är inte kristen, jag har inte ambitionen att vända andra kinden till. Jag har inget emot att kalla dem som kallar andra för talibaner för talibaner. Men jag har inget behov av att göra detta.
Den här tråden har ett tydligt tema - att vi som använder hen är extremfeminister. Jag kallar mig inte ens feminist. Sluta att ge mig epitet som inte stämmer, utgå från vad jag skriver i stället så ska jag försöka göra detsamma.
Det finns inget värde i att försöka såra andra i onödan.
Jag har aldrig, det kan jag lova dig, kallat någon för taliban här. Fanatiker kan jag ha sagt, men då högst troligen generaliserande snarare än till någon enskild person. Innan du häver ur dig liknande anklagelser i fortsättningen skulle jag vilja att du länkar till dessa inbillade påhopp. Du kommer inte att hitta något sådant på mig, jag lovar dig det.
Inte heller har jag kallat någon härinne för extremfeminist, eller påstått att alla som använder "hen" är extremfeminister. Det jag har sagt är att ordet för mig är politiskt laddat och att jag därför inte vill använda det. Att jag faktiskt kan sympatisera med tanken på hur det är tänkt att användas, men att jag inte kan förlika mig med den nyss nämnda politiska anstrukenheten. Detta har jag dessutom fått bekräftat från flera håll härinne, då till och med några av hen-förespråkarna själva sagt att ordet faktiskt visst utplånar könsspecifika pronomen i vissa lägen (t.ex. när man skriver "hen" om sina barn eller i något annat sammanhang där kön "inte är relevant").
Jag blir inte sårad av lögner och halvsanningar folk skriver på internetforum, jag blir förbannad. Och, det ska villigt erkännas, det finns få som lyckats trycka på mina knappar så effektivt som du.