• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 18:46:02 följande:
    Jag har sett hur du svarar folk som inte håller med dig så jag vet inte om jag ids lägga några kalorier på det.

Då kan du svara mig istället.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 18:41:13 följande:
    Så fort någon hävdar att statsfeminismen existerar och att den bygger på genusmodellen så förlöjligas ju vederbörande medelst barnsliga metoder. Då drar man slutsatsen att de som förlöjligar är genusmodellens förkämpar, varför skulle de annars gå till så starkt angrepp?

Intressant tolkning. Med samma logik så betyder det att ju mer man förnekar att det finns ett patriarkat och ett system som förtrycker kvinnor med normer, traditioner och kultur, desto mer är man en potentiell kvinnomisshandlare och våldtäktsman, eller, ja, kanske "bara" en manschauvinistisk gubbjävel då!?
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 18:53:23 följande:
    Det är väl klart att den finns men poängen var att folk uppenbarligen inte vill att den skall ut i ljuset för granskning. Vilken grupp är det som har något att förlora på det?

Och igen då - statsfeminismen är så stark och så hemlig att F! är mer mobbat än SD, medan politikerkvinnor idag oftare förespråkar "särartsfeminism" (läs: antifeminism) än något annat.
  • CMM
    FMGA skrev 2012-09-23 21:15:02 följande:
    Du har ju bytt signatur så ofta. kan du nöja dig med att vi utgår från nu - eller vill du att jag ska börja rota bland dina avlagda signaturer?
    Kör hårt. KlasKristian och Chazz Michael Michaels är mina gamla signaturer.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-23 19:12:54 följande:
    Du har nog missförstått. Det är ingen tävling om vem som värvar flest till sin sida, men om du känner dig lyckligare av att tillhöra en majoritet så gör du det. 

Men hur var det nu? Skulle du sluta skriva i den här tråden eller inte för att du har sagt både och i samma inlägg.

Och någon hen-maffia finns inte här. Inte ens en liten minikonspiration. Bara människor som var och en för sig väljer att använda pronomenet hen.  

Varför ser jag Brad Pitt framför mig nu? "The first rule of the Hen-maffia is: you do NOT talk about the Hen-maffia!" Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 19:40:22 följande:
    Det är inte alls löjligt att basera sitt antagande om en persons lojaliteter på användandet av ett pronomen eller annat ord. Det görs varje dag.

Och hur smart är det?
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 19:41:25 följande:
    Inte lika tom som din, den verkar ju fylld av vanföreställningar att din dotters livsutrymme beskärs på grund av yttre krafter.

*suckar trött' Ja, för du vet ju precis hur det är att vara BÅDE man och kvinna.
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 19:47:07 följande:
    Det kan det mycket väl vara men på din presentation har du ju citerat att feminism hatas därför att kvinnor hatas. Lider man av en sådan svår förföljelsemani att man tror att folk går omkring och hatar en för sitt kön bör man söka hjälp.

Så du menar att det inte finns misogyni, normer och värderingar som gör kvinnor felfördelade alltså?
  • FMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-23 21:00:48 följande:

Har ingen egen dotter, men vet vad du pratar om icke desto mindre. Cheers mate! Skål
    Jo, det är naturligtvis många som känner till det här. Det är tragiskt och mot en sån bakgrund blir det svårare att småle år tankarna på att det skulle finnas en helig svensk statsfeminism.

Men skål ändåSkål 
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 20:25:57 följande:
    Det där är inget som jag minns från min skoltid och ingen bekant har upplevt det där. Att flickor på något vis skuffas undan av pojkar i utbildningssystemet är fantasier.

Nej, det är det inte.

Undertecknat, exlärare.   
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!