• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-24 12:40:42 följande:
    Oftast är det ju slappa föräldrar som är orsaken. Sedan är min högst personliga åsikt att lärare ska ges mer auktoritet - som det är nu får man ibland intrycket att man som lärare knappt får höja rösten eftersom elever kan känna sig "kränkta" av det. Har ingen erfarenhet av skolan sedan jag gick där själv för många år sedan, men jag antar att det har ändrats en hel del (till det sämre) sen dess. Lär bli varse det när mina egna ungar börjar.

Det är så ja. Och det är ju en del av systemfelet. Det drabbar ju även pojkarna, då de inte får den utbildning de behöver, antingen för att de stökar, eller för att de blir störda av de som stökar.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-23 21:27:02 följande:

Så du menar att det inte finns misogyni, normer och värderingar som gör kvinnor felfördelade alltså?
    Nej inte i Sverige.
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-24 03:03:26 följande:

+

=

Sant.
    Dravel, flickor har precis lika goda möjligheter som pojkar att göra karriär idag.
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-09-24 13:19:10 följande:
    Dravel, flickor har precis lika goda möjligheter som pojkar att göra karriär idag.
    ...så anledningen till att de inte gör det, är att kvinnor är sämre på de yrken som värderas högt i samhället? Eller?
  • FMGA
    CMM skrev 2012-09-24 09:54:03 följande:
    FMGA, svar på din fråga om statsfeminism kommer, dock ej precis nu.

Men apropå det här med pojkar och flickor i skolan blir jag nästan illamående när jag läser hur ni totalt sågar pojkarna jämsmed fotknölarna. De inte bara tar för mycket lärartid i anspråk, nej tydligen räcker inte heller föräldrars och lärares insatser för att få dem på rätt spår utan här måste även flickorna i klassen hjälpa till. Det är ju rent och skärt skuldbeläggande och ingenting annat ni ägnar er åt. Konstruktivt? Nej, knappast - det är "manshat" så som det ligger i tiden att uttrycka det. Med skillnaden att det för en gångs skull inte är "vita medelålders män" aka gubbar som angrips utan barn.

Någon, jag tror det var FMGA, skrev tidigare i den här tråden att han fått upp ögonen för de här frågorna när han märkte att hans dotters livsutrymme i skolan skuffades undan för att små pojkar helt fräckt tog det. Jag har också en dotter och kommer att göra precis allt jag kan för att hon ska lära sig att ta för sig i livet och inte ta någon skit från någon. Däremot har jag också en son, och jag undanbeder mig väldigt bestämt nidbilden av honom som en som bara är till besvär, en som tar upp resurser som flickor behöver bättre och en som inte bara behöver uppfostras av mig och sin mamma utan även av tjejerna i klassen. 

Tack, CMM!

Där besparade du mig ansträngningen att behöva börja rota i gamla inlägg för att ge exempel på din debattteknik. Jag låter det jag citerar ovan vara exemplet.
  • CMM
    FMGA skrev 2012-09-24 14:04:52 följande:
    Tack, CMM!

Där besparade du mig ansträngningen att behöva börja rota i gamla inlägg för att ge exempel på din debattteknik. Jag låter det jag citerar ovan vara exemplet.
    Okej? Var kallar jag någon taliban respektive fanatiker ovan? Det var väl det du anklagade mig för tidigare?

Jag ska dock ge dig att jag faktiskt så sent som i dag kallade en person för (religiös) fanatiker i en annan tråd, där vederbörande påstod att nidfilmen om Muhammed var jämförbar med att köra upp en trasig flaska i någons röv. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!