• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-24 21:07:31 följande:
    Du fick just en hedersplats när jag skall illustrera henförespråkares argumentationsteknik för mina bekanta.

Och du har inte tillfört något nytt, bara samma blåförnekelse över att Sverige inte är perfekt och problemfritt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-24 21:15:07 följande:

Och du har inte tillfört något nytt, bara samma blåförnekelse över att Sverige inte är perfekt och problemfritt.
    Jag har fått min teori bekräftad. Om man inte ansluter sig till alla punkter i genusprogrammet så hatar man kvinnor.
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-09-24 21:16:20 följande:
    Jag har fått min teori bekräftad. Om man inte ansluter sig till alla punkter i genusprogrammet så hatar man kvinnor.
    Och det var ju det som skulle bevisas.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-24 21:16:20 följande:

Och det skrev... vem? Vart?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • CMM
    Aaliyah skrev 2012-09-24 20:20:53 följande:
     FMGA, din lyckost! Du får nog vara med i CMM:s mansklubb i alla fall.Skrattande
    Lika fyndig och rolig som alltid. Funderat på att bli komiker? Jag menar, med den där talangen är det rätt bortkastat att sitta och bråka på ett nätforum.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • CMM
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-24 21:14:03 följande:

Skillnaden ser du i TS. Kolla hur många trådar som gnäller om hen som företeelse. Jämför sedan med antalet trådar som handlar om att på samma sätt begränsa, förbjuda eller smäda män som företeelse.
    Hur många trådar krävs för att något ska gå över gränsen från vanlig kritik till hat då? Och räknas bara FL eller ingår resten av världen också?
  • CMM
    FMGA skrev 2012-09-24 20:46:48 följande:
    Har nog aldrig skrivit något i affekt här på FL, det är knappast det bästa av tillstånd att få fram vad man vill säga. 

Du frågar om skillnaden. Har du noterat vilken rubrik den här tråden har - och att trådstartaren har fått känslan du är inte ensam given ett relativt stort antal gånger.

Menar du att vi inte ska ta dem som påstår sig hata "hen" på allvar medan vi däremot inte ska tro på kvinnor som försäkrar att de inte hatar män? 

Självklart grundar jag inte min världsuppfattning på att enbart  försöka iaktta världen som den kan te sig för min dotter. Min uppfattning är att det finns en tankeslapp uppfattning som kan sammanfattas med orden "Pojkar är ändå alltid pojkar och flickor är flickor. Låt dem vara detta"

Det är liksom inte bara grunden för ett oreflekterad och onyanserad avsky inför ett litet hen som då uppfattas som ett hån av den människosynen, utan också grunden för att vuxna begränsar pojkar och flickor utifrån föreställningar om vilka roller de förväntas anta och hur gränserna för dessa ska se ut.

Det kändes bara som om du nyanserade dig väldigt mycket mer än jag hade räknat med, därav min spekulation om den eventuella bevekelsegrunden. Jag hade väl fel, det kan jag ta.

Jag menar att hat är kontraproduktivt, vare sig det man hatar är ett ord eller ett kön, och att folk som säger sig "hata" eller anklagar andra för att "hata" väldigt ofta överdriver. Dylika polariseringar ligger dock i tiden och jag antar det är därför folk svänger sig med ordet till höger och vänster. Trots det tror jag det finns ytterst få som ligger i riskzonen för att göra en Breivik mot hen-förespråkare, hen-motståndare, män eller kvinnor - när man ser hans gärningar kan man börja prata om genuint hat. Att spy galla på ett nätforum, not so much.
  • Aaliyah
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-24 21:33:24 följande:

Och det skrev... vem? Vart?
    Men du tror väl inte att det handlar om vad någon sagt, skrivit eller tyckt?Förvånad

Sådana distraktioner sysslar inte Element med.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • FMGA
    CMM skrev 2012-09-24 21:40:53 följande:
    Det kändes bara som om du nyanserade dig väldigt mycket mer än jag hade räknat med, därav min spekulation om den eventuella bevekelsegrunden. Jag hade väl fel, det kan jag ta.

Jag menar att hat är kontraproduktivt, vare sig det man hatar är ett ord eller ett kön, och att folk som säger sig "hata" eller anklagar andra för att "hata" väldigt ofta överdriver. Dylika polariseringar ligger dock i tiden och jag antar det är därför folk svänger sig med ordet till höger och vänster. Trots det tror jag det finns ytterst få som ligger i riskzonen för att göra en Breivik mot hen-förespråkare, hen-motståndare, män eller kvinnor - när man ser hans gärningar kan man börja prata om genuint hat. Att spy galla på ett nätforum, not so much.
    Det där var riktigt kul. Jag tror att du och jag skulle kunna samtala oss ned till språkets absoluta nollpunkt utan att ens vara överens om att det var där vi befann oss - än mindre om något annat.
    Det du uppfattade som en nyansering från min sida var nog mitt försök att visa hur du, enligt min uppfattning,  skulle kunna invända på ett nyanserat sätt mot mitt resonemang.

Tillvaron bjuder på oväntade tillfällen till skratt ibland.

Vad gäller hat finns det enligt min uppfattning nyanser även där. Breiviks val att ta hatet med sig ut till verkligheten är knappast ett alternativ för särskilt många näthatare men det innebär inte att näthatet är oskadligt - särskilt inte för de som väljer att odla det. Hat och rädsla är förövrigt två känsloyttringar som brukar kunna anta samma uttryck ibland.
  • SweeneyTodd

Har ej läst hela tråden. Jag vet att någon jämförde hen med finskan(eller så var det i en annan hen-tråd.) Hur som helst, man kan inte jämföra hen med finskan. Hen är ett nytt ord, ett skapat, konstlat, det är det inte i finskan, eftersom det alltid har funnits det. Hen har ''uppfunnits''. Hen har en agenda. En politisk och feminstisk agenda. Varför ska allt vara så PK?

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!