• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • nihka
    Aaliyah skrev 2012-09-24 21:41:05 följande:
    Men du tror väl inte att det handlar om vad någon sagt, skrivit eller tyckt?Förvånad

Sådana distraktioner sysslar inte Element med.

ALLT utgör "bevis" till förmån för skruvade teorier oberoende av vad som sägs och särskilt om det förnekas. Det går inte att komma någon som helst vart med en sådan "diskussionspartner". Total återvändsgränd. Har faktiskt aldrig tidigare sett dess like.
  • nihka
    SweeneyTodd skrev 2012-09-24 23:24:17 följande:
    Har ej läst hela tråden. Jag vet att någon jämförde hen med finskan(eller så var det i en annan hen-tråd.) Hur som helst, man kan inte jämföra hen med finskan. Hen är ett nytt ord, ett skapat, konstlat, det är det inte i finskan, eftersom det alltid har funnits det. Hen har ''uppfunnits''. Hen har en agenda. En politisk och feminstisk agenda. Varför ska allt vara så PK?
    En förklaring för var hen kommer ifrån är att det är inlånat från finskan och lånar in ord gör vi väl hela tiden från olika språk.
  • Daddy  Cool
    Element skrev 2012-09-24 18:30:37 följande:
     Att välja att använda det könsneutrala hen, är en viktig del att markera vad för slags parti man är, enligt partisekreteraren Anders Wallner."
    Men vänta lite nu Anders Wallner! Vet du inte att hen är ett fullständigt neutralt ord? Man kan absolut inte markera vad man är för parti eller något annat för den delen bara genom att använda hen! Glad
  • SweeneyTodd
    nihka skrev 2012-09-25 00:05:47 följande:
    En förklaring för var hen kommer ifrån är att det är inlånat från finskan och lånar in ord gör vi väl hela tiden från olika språk.
    Hen kan inte jämföras med andra låneord. Hen har en agenda. Vanliga ord bara kommer till svenskan, hen ''uppfanns'' och har en feministisk och politisk agenda. Det har inte andra låneord.
  • nihka
    SweeneyTodd skrev 2012-09-25 00:22:29 följande:
    Hen kan inte jämföras med andra låneord. Hen har en agenda. Vanliga ord bara kommer till svenskan, hen ''uppfanns'' och har en feministisk och politisk agenda. Det har inte andra låneord.

När det "uppfanns" i svenskan på 60-talet handlade det om att ha ett könsneutralt pronomen även i svenska språket. Det är väl fortfarande anledningen även om olika grupper säkert vill använda ett könsneutralt pronomen i olika syften.     
  • SweeneyTodd
    nihka skrev 2012-09-25 00:48:44 följande:

När det "uppfanns" i svenskan på 60-talet handlade det om att ha ett könsneutralt pronomen även i svenska språket. Det är väl fortfarande anledningen även om olika grupper säkert vill använda ett könsneutralt pronomen i olika syften.     
    Just min poäng. Hen i det svenska språket har en agenda! Hen i finskan har ingen agenda, hen i finskan har kommit ditt på en naturlig språkutvecklig. Hen är ett löjligt, påhittad slangord. Det är inte svenska.
  • CMM
    SweeneyTodd skrev 2012-09-25 01:01:25 följande:
    Just min poäng. Hen i det svenska språket har en agenda! Hen i finskan har ingen agenda, hen i finskan har kommit ditt på en naturlig språkutvecklig. Hen är ett löjligt, påhittad slangord. Det är inte svenska.
    Alla ord är förvisso påhittade från början. Men jag förstår vad du menar och håller med dig - jag tror den som ska försöka bevisa att hen-vågen och genusvågen existerar oberoende av varandra får väldigt svårt.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • control

Miljöpartiet ger sig in i Hen- debatten. Och blir första riksdagsparti att skriva "hen" i sitt partiprogram
    Någon som vill rösta på Hen- partiet?

• CMM
    FMGA skrev 2012-09-24 23:03:39 följande:
    Det där var riktigt kul. Jag tror att du och jag skulle kunna samtala oss ned till språkets absoluta nollpunkt utan att ens vara överens om att det var där vi befann oss - än mindre om något annat.
    Det du uppfattade som en nyansering från min sida var nog mitt försök att visa hur du, enligt min uppfattning,  skulle kunna invända på ett nyanserat sätt mot mitt resonemang.

Tillvaron bjuder på oväntade tillfällen till skratt ibland.

Vad gäller hat finns det enligt min uppfattning nyanser även där. Breiviks val att ta hatet med sig ut till verkligheten är knappast ett alternativ för särskilt många näthatare men det innebär inte att näthatet är oskadligt - särskilt inte för de som väljer att odla det. Hat och rädsla är förövrigt två känsloyttringar som brukar kunna anta samma uttryck ibland.
    Glad att jag kunde roa dig. Eller något.

Du använder ordet "näthat". Jag hoppas att du med det menar riktigt hat snarare än kvällstidningsdefinitionen. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Anonym
    SweeneyTodd skrev 2012-09-25 01:01:25 följande:
    Hen är politiskt korrekt i vårt mediekänsliga samhälle
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!