CMM skrev 2012-09-25 01:05:19 följande:
Glad att jag kunde roa dig. Eller något.
Du använder ordet "näthat". Jag hoppas att du med det menar riktigt hat snarare än kvällstidningsdefinitionen.
Jag vet inte hur kvällstidningsdefinitionen av näthat är formulerad, men jag tror att om man som du använder Breivik som måttstock för hat så blir hat en nära nog ouppnåelig känsla, som dessutom förutsätter att man är fullständigt galen.
Jag tycker att man på rätt goda grunder kan klassa en del av de antifeministiska inläggen på FL:s jämställdhetsavdelning som uttryck för näthat, men att de flesta bara utgår från tankar som kanske inte ens är fullt så obegåvade som de kan te sig vid en första anblick. Ett problem för antifeministen är att kommunikationen med de som inte tillhör den egna gruppen störs av att antifeministens språk innehåller så många svepande generaliseringar, som t ex den där heliga svenska statsfeminismen jag frågade dig om.
Frågan är bara hur mycket möda jag som icketroende ska lägga ned på att försöka förstå en grupp som tycks ha utvecklat en diskurs, dvs ett språk där ordens valörer inte är desamma som i vårt vanliga språk.
Härovan skriver någon att "Hen är politiskt korrekt i vårt mediekänsliga samhälle". Och det är ju en åsikt som det kanske är möjligt att argumentera för, men i den här sortens diskussioner blir det nästan alltid utgångspunkten, inte slutsatsen.
Själv har jag sedan länge slutat att förvåna mig över trådar som den om att mansfrågorna marginaliseras, där TS efter att inledningsvis efterlysa ett större fokus på mansfrågor i sitt sista inlägg i den tråden förklarar att det inte finns några mans- eller kvinnofrågor - bara individfrågor.
Jag gissar att det är den skruvade diskursen som gör att antifeminismen lider av en så besvärade brist på språklig stringens.