• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • PumpkinQueen
    Aaliyah skrev 2012-09-27 16:57:35 följande:
    Du förstod att jag var ironisk, eller hur?
    Ja, jag förstod att du var ironisk. Jag var också ironisk. Det antog jag att du förstod.
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-09-27 17:29:15 följande:
    Du kanske skall räkna lite och gå till en fackbokhandel och införskaffa litteratur i ämnet. Vindkraften byggs ofta för lång ifrån abbonenterna. Ja det blir ju miljövänligt när miltals med ledningsgator skall byggas för att ansluta till det befintliga nätet.

Ett kraftverk har låg verkningsrad sett till totala antalet timmar per år och den största svagheten är att strömmen inte kan lagras. För att ersätta vatten och kärnkraft måste vi täcke enorma ytor. Jag antar att du hyllar kolonialismen, skövla Norrland, vad spelar några korkade lantisar för roll när vi skall dricka latte och diskutera genusteorier.

Det här är ju helt OT, men personligen tycker jag att vi kan skänka bort hela norrand till Snorge. Snorrlänningar, kan ni kallas för då. Eller varför inte bygga en mur norr om Dalälden och låta er bli självständiga. Så kan ni ju på riktigt få se hur vi nollåttor har sugit ut er i alla tider...er ekonomi kommer säkerligen att blomstra när ni slipper ta emot alla dessa Robin Hood-bidrag från oss korkade sörlänningar.
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-09-27 17:30:11 följande:
    Mänskligheten led ju oerhört av att hen inte fanns. Typiskt förrädare att komma med sådana långsökta argument.

Har du en sån där "word of the day"-kalender? Är "förrädare" dagens ord?

• Plutteli
    Anonym (NO-Hen!) skrev 2012-09-28 09:00:20 följande:

Nej nej nej för HEN!!!

De är precis lika konstigt som att kalla en bäbis för DEN istället för att säga bäbisen!

Köns neutralt funkar ju lixom inte, vi är Kvinnor och män och vi är olika, så är det bara.

Jo för bäbisen är ju ett fruktansvärt könat ord Drömmer

Sen är alla inte män eller kvinnor, det finns de som är både och eller inget dera. Variationerna är större INOM könen än mellan dem vad gäller personligheter och intressen. Att dela upp efter kön är lika logiskt som att dela upp efter hårfärg eller BMI...
  • PumpkinQueen
    AnotherLonelyDay skrev 2012-09-27 19:20:16 följande:
    Meningslös diskussion egentligen.Låt den lilla promille på den yttersta vänsterkanten som tycker
    det är så viktigt att ordet HEN införs använda det så kan vi andra 99,9% skita i ordet. 

Det lustiga är, att för den som stödjer SD tycks anse att ALLA som inte håller med dem tillhör den yttersta vänsterkanten. Lite lustigt att alla riktningar (utom den egna) kan vara "vänster". Jag antar att det är som när man står på den där punkten på nordpolen, där alla riktningar runt omkring en leder söderut...
  • PumpkinQueen
    Anonym (Hur-tänker-du) skrev 2012-09-27 20:39:17 följande:
    =) Den var bra

Ja, vad roligt att driva med människor som har det svårt och inte är exakt som majoriteten. Skoj. Verkligen. Vad ska vi ta här näst? Något skämt om döva? Föräldralösa? Incestoffer?
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-09-28 10:44:35 följande:

Ja, vad roligt att driva med människor som har det svårt och inte är exakt som majoriteten. Skoj. Verkligen. Vad ska vi ta här näst? Något skämt om döva? Föräldralösa? Incestoffer?
    Vad pratar du om? Vem har drivit med någon?
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-28 08:59:47 följande:
    ... och apropå att folk förutsätter att en elektriker är av manligt kön tills motsatsen bevisats är det väl inte så konstigt, med tanke på att den stora majoriteten elektriker faktiskt är män?

Det är inte konstigare än att man, om man t.ex. ska ha ett möte med en person om vilken det enda man vet är att vederbörande heter Anna Johansson, förutsätter att det rör sig om en kvinna med "svenskt utseende".

Visst, någon gång ibland förutsätter man fel. Elektrikern kanske är en av skråets få kvinnor, och Anna kanske är transsexuell och/eller mörkhyad, och då är det väl inte mer med det. Det är om man låter sin åsikt om människan påverkas av detta som man har problem. 

Inte konstigt kanske, men ganska korkat och ogenomtänkt.
  • CMM
    Anonym skrev 2012-09-28 11:27:17 följande:

Inte konstigt kanske, men ganska korkat och ogenomtänkt.
    Du går in i alla situationer helt förutsättningslöst alltså?
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-09-28 11:02:10 följande:
    Vad pratar du om? Vem har drivit med någon?

Spela inte oskyldig, du vet precis vad ni höll på med.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!